Genting-sopimuksesta Evacin historian suurin

Report this content

Joulukuun 7. päivänä 2016 allekirjoitetun sopimuksen mukaan Evac toimittaa cleantech-kokonaisratkaisut kahteen Global Class -risteilyalukseen Genting Hong Kongin Star Lines -varustamolle.

Näiden kahden aluksen bruttovetoisuus on 201 000 tonnia. Niiden toimitus on sovittu vuosille 2020 ja 2021, ja alukset rakennetaan saksalaisella MV Werften -telakalla. Sopimuksen mukaan Gentingillä on myös optio kahdesta Global Class -lisäaluksesta.

Gentingin aluksiin tulee Evac Cleantech-kokonaisratkaisu, johon sisältyy alipainejärjestelmät, alipaine-WC:t, jätevedenkäsittely, kuiva- ja märkäjätteen käsittely sekä käänteisosmoositekniikkaan perustuvat makean veden tuotantolaitteet yli 3 000 kuutiometrin teknisen veden päiväkapasiteettia varten.

”Evac Cleantech-kokonaisratkaisu yksinkertaistaa rakentamisprosessin toteuttamista ja koordinointia telakalla merkittävästi”, kertoo Evac Saksan johtaja ja risteilyalusliiketoiminnan presidentti Ljubo Jurisevic. ”Myös rakentamisen aikana mahdollisesti ilmenevät ongelmat voidaan ratkaista nopeasti Evacin kahden Pohjois-Saksassa sijaitsevan toimiston ansiosta.” Jurisevic toteaa myös, että Evacin kokonaisratkaisun lisäarvo on siinä, että sen integroidut ratkaisut vähentävät järjestelmien rajapintoja ja näin ollen myös telakalle ja laivanomistajalle koituvia riskejä.

Laivanomistajalle järjestelmien hallinta ja kunnossapito on helpompaa ja tehokkaampaa. Evac toimii maailmanlaajuisesti, joten varaosat ja huolto ovat helposti saatavissa. Laivanomistajilla on yksi selkeä taho, johon ottaa yhteyttä myynninjälkeisissä asioissa ja varaosakysymyksissä, mikä mahdollistaa myös varaosien hankinnan ja logistiikan tehokkuuden.

”Tämä kokonaispaketin tarjoaminen saa Evacin erottumaan edukseen muista”, sanoo Jurisevic.

Seuraavien viiden vuoden aikana Genting rakennuttaa MV Werften -telakalla yhdeksän risteilyalusta kolmelle brändilleen eli Star Cruises-, Dream Cruises- ja Crystal Cruises -varustamoille. Tämä on osoitus Gentingin sitoutumisesta Aasian risteilyalusteollisuuden pitkäkestoiseen kehittämistyöhön.

”Tämä on mahtava tilaisuus Saksalle ja MW Werften -telakalle”, Jurisevic sanoo. ”Alalle on nyt saatu kolmen suuren tekijän rinnalle lisää kilpailua, mikä palvelee kasvavaa risteilymarkkinaa.”

Evac-konserni on maailman johtava meri-, offshore- ja rakennusalan integroitujen jätteen-, jäteveden- ja vedenkäsittelyjärjestelmien toimittaja. Yritys on toteuttanut yli 20 000 meri-, 2 000 offshore- ja 2 000 rakennusalan projektia eri puolilla maailmaa. Evacilla on työntekijöitä Brasiliassa, Kiinassa, Koreassa, Norjassa, Ranskassa, Saksassa, Suomessa ja Yhdysvalloissa sekä lisäksi edustajia yli 40 maassa. Vuonna 2015 yrityksen liikevaihto oli 98 miljoonaa euroa.

Yhteystiedot:

Ljubo Jurisevic
Managing Director of Evac Germany and President of Evac Global Cruise Business
ljubo.jurisevic (at) evac.com

Tomi Gardemeister
CEO and President, Evac Group
Mobile: +358 405 590746
tomi.gardemeister (at) evac.com

Lainaukset

Evac Cleantech -kokonaisratkaisun lisäarvo on erityisesti siinä, että sen integroidut ratkaisut vähentävät järjestelmien rajapintoja ja näin ollen myös telakalle ja laivanomistajalle koituvia riskejä.
Ljubo Jurisevic, Evac Saksan johtaja ja risteilyalusliiketoiminnan presidentti
Ljubo Jurisevic, Evac Saksan johtaja ja risteilyalusliiketoiminnan presidentti