• Evac/

Ritz-Carlton Yacht Collection valitsee Evacin risteilytoimintansa alihankkijoiden joukkoon

Report this content

Ylellisyydestään tunnettu hotelliyritys siirtyy risteilyliiketoimintaan. Ritz-Carlton Yacht Collection on valinnut Evacin varmistamaan kestävän jätevedenkäsittelyn ja puhtaan veden tuoton.

”Kolme ylellisesti rakennettua jahtia” – näin Ritz-Carlton luonnehtii uuden risteilyliiketoimintansa alkua. Luksusluokan edelläkävijänä tunnettu hotelliketju on aloittanut kolmen aluksen rakentamisen. Jokaisessa jahdissa on tilaa 298 hengelle, ja niissä on duplex-kattohuoneistot, Ritz-Carlton-kylpylä ja Aquan Sven Elverfeldin visioima ravintola. Aqua on Saksan Wolfsburgissa sijaitseva Ritz-Carltonin kolmen Michelin-tähden ravintola.

Projektin ansiosta Ritz-Carltonin emoyhtiö Marriott International on ainoa sekä maalla että merellä toimiva luksusmajoituspalveluiden tarjoaja. Ritz-Carlton Yacht Collection tarjoaa 7–10 päivän risteilyjä. Ensimmäinen jahti on tarkoitus laskea vesille vuonna 2019.

Mutta Ritz-Carlton Yacht Collection on paljon enemmän kuin ylellisyyttä: se on kestävää ylellisyyttä.

Evac kannen alla

Sisustussuunnittelussa Ritz-Carlton Yacht Collection on saanut kumppanikseen johtavan risteilyalusten suunnitteluyrityksen Tillberg Design of Swedenin. Alukset rakennetaan Hijos de J. Barrerasin telakalla, joka on 125-vuotias perheyritys ja suurin yksityinen laivanrakentaja Espanjassa.

Ja näiden luksusjahtien kannen alla toimii Evac Complete Cleantech Solution. Evac-laitteistoon kuuluu Evac-alipainekeräysjärjestelmä, jossa on Evac Optima 5 -alipaine-WC:t ja Evac EcoVac -alipainesäiliöt.

Laivojen jätevedenpuhdistusjärjestelmissä on kaksi esiseulonnalla ja lietteenkäsittelyllä varustettua Evac MBR 95 KN -laitosta. Kuiva- ja märkäjätteen käsittelyjärjestelmissä on Evacin alipainetoimiset ruokajätteen keräilysäiliöt, briketöintiyksikkö ja uuden sukupolven syklonipolttokattila. Jahteihin asennetaan myös Evacin puhtaan veden tuotantojärjestelmät, joiden energiatehokkuus on merillä käytettyjen järjestelmien joukossa huippuluokkaa.

”Olemme todella tyytyväisiä voidessamme olla mukana Ritz-Carlton Yacht Collectionin toiminnassa”, sanoo Ljubo Jurisevic, Evac Global Cruise Business -liiketoimintayksikön johtaja. ”Evac-järjestelmien ansiosta alukset ovat sekä ylellisiä että kestävän kehityksen mukaisia.”

Kestävää ylellisyyttä

Sellaiset julkaisut kuin Harvard Business Review ja Financial Times ovat hiljattain tähdentäneet, että luksusbrändit eivät yksinkertaisesti voi sivuuttaa kestävyyttä. Kuluttajat haluavat ylellisyyttä, mutta eivät ympäristön kustannuksella.

”Ritz-Carltonin vierailukokemus kertoo sitoutumisestamme ympäristövastuuseen”, kertoo Douglas Prothero, Ritz-Carlton Yacht Collectionin toimitusjohtaja. ”Teemme yhteistyötä Evacin kaltaisten toimittajien kanssa osana yleistä ympäristöstrategiaamme keskittyen innovatiivisiin tuotteisiin.”

Carita Lehmusmetsä
Director, Marketing and Communications
Evac Group
Sinimäentie 14, 02630 Espoo, Finland
Mobile +358 44 761 9559
Email: carita.lehmusmetsa@evac.com

Evac on maailman johtava meri-, offshore- ja rakennusalan integroitujen jätteen-, jäteveden- ja vedenhallintajärjestelmien toimittaja. Yritys on toteuttanut yli 20 000 meri-, 2 000 offshore- ja 2 500 rakennusalan projektia eri puolilla maailmaa. Evacilla on työntekijöitä Brasiliassa, Kiinassa, Koreassa, Norjassa, Ranskassa, Ruotsissa, Saksassa, Suomessa ja Yhdysvalloissa sekä lisäksi edustajia yli 40 maassa. Vuonna 2017 yrityksen liikevaihto oli 105 miljoonaa euroa.

Lainaukset

Olemme todella tyytyväisiä voidessamme olla mukana Ritz-Carlton Yacht Collectionin toiminnassa. Evac-järjestelmien ansiosta alukset ovat sekä ylellisiä että kestävän kehityksen mukaisia.
Ljubo Jurisevic, Evac Global Cruise Business -liiketoimintayksikön johtaja.