Riku Kytömäki nimitetty Exel Compositesin uudeksi toimitusjohtajaksi

EXEL COMPOSITES OYJ     PÖRSSITIEDOTE                  16.9.2013 klo 9.00

RIKU KYTÖMÄKI NIMITETTY EXEL COMPOSITESIN UUDEKSI TOIMITUSJOHTAJAKSI

Exel Composites Oyj:n hallitus on nimittänyt Riku Kytömäen Exel Compositesin uudeksi toimitusjohtajaksi. Kytömäki toimii tällä hetkellä ABB:n Senior Vice Presidentinä. Hän aloittaa tehtävässä viimeistään 13.3.2014 Vesa Korpimiehen seuraajana. Vesa Korpimies jatkaa toimitusjohtajana kunnes Riku Kytömäki ottaa vastaan toimitusjohtajan tehtävät.

“Aloitin Exel Compositesin palveluksessa 1987 ja olen toiminut toimitusjohtajana viimeiset viisi vuotta. Olen ollut etuoikeutettu saadessani luotsata yhtiön johtavaan asemaan pultruusiomarkkinoilla. Tänään olemme taloudellisesti vakaa yritys ja olemme hyvissä asemissa kansainvälistä kasvua silmälläpitäen. Nyt on oikea aika luovuttaa yhtiö Riku Kytömäelle. Jatkan toimitusjohtajana kunnes Riku Kytömäki ottaa tehtävän vastaan, ja tuen yhtiön johtoa keskeisten liiketoimintojen jatkuvuuden varmistamiseksi”, Vesa Korpimies sanoo.

“Exel Composites on tänään hyvissä asemissa astuakseen uuteen strategiseen vaiheeseen, mihin liittyy nopea kansainvälinen kasvu, sekä kiihdyttääkseen ”ExelWay:n”, operatiivisen perustamme, implementointia. Hallitus ja Vesa Korpimies ovat sopineet, että hän luovuttaa toimitusjohtajan tehtävät toimeen nimitetylle Riku Kytömäelle. Hallitus kiittää Vesa Korpimiestä hänen panoksestaan Exel Compositesin hyväksi vuosien varrella. Haluan esittää hänelle parhaat kiitokseni hänen lojaalisuudestaan ja omistautumisestaan yhtiölle”, Peter Hofvenstam, Exel Compositesin hallituksen puheenjohtaja sanoo.

Riku Kytömäki tulee Exel Compositesin palvelukseen ABB:ltä, missä hän on vastannut ABB:n suurten sähkömoottoreiden globaalista liiketoiminnasta vuodesta 2012 lähtien. Riku Kytömäellä on vankka teollinen tausta. Hänellä on pitkä kokemus erilaisista kansainvälisistä tehtävistä ABB:llä. Hän on toiminut mm. ABB Electrical Machines Ltd:n toimitusjohtajana Kiinassa, moottori- ja generaattoriyksikön globaalina operatiivisena johtajana ja tuulivoimageneraattorit-liiketoiminnan globaalina johtajana. Hän on syntynyt vuonna 1971 ja on koulutukseltaan sähkövoimatekniikan diplomi-insinööri.

“Exel Composites on erittäin mielenkiintoinen yhtiö, jolla on vahva asema komposiittiteollisuudessa. Odotan innolla Exel Compositesin johtamista ja osallistumista sen merkittävän potentiaalin toteuttamiseen”, Riku Kytömäki toteaa.

“Riku Kytömäen strateginen osaaminen ja johtamistaidot yhdistettynä vaikuttavaan kokemukseen kansainvälisen teollisuuden parissa on erinomainen lähtökohta Exel Compositesin globaalien toimintojen kehittämiselle ja kannattavan kasvun edistämiselle”, Peter Hofvenstam sanoo.

Vantaalla 16.9.2013

LISÄTIETOJA

Peter Hofvenstam, Exel Composites Oyj:n hallituksen puheenjohtaja, puh. +46 8 788 50 00 tai email peter.hofvenstam@nordstjernan.se
Toimitusjohtaja Vesa Korpimies, Exel Composites Oyj, puh. 050 590 6754 tai email vesa.korpimies@exelcomposites.com

NASDAQ OMX Helsinki Oy

EXEL COMPOSITES LYHYESTI
Exel Composites (www.exelcomposites.com) on teknologiayhtiö, joka suunnittelee, valmistaa ja markkinoi komposiittisia profiileja ja putkia teollisiin sovelluksiin. Konserni on maailman johtava komposiittiprofiilien valmistaja ja se keskittyy toiminnassaan kasvaviin, kapeisiin markkinasegmentteihin.

Liiketoiminnan perustana on itse kehitetty komposiittiteknologia, siihen perustuva tuotteisto ja valittujen markkinasegmenttien hallinta vahvalla laatu- ja tuotemerkki-imagolla. Jatkuva uusien sovelluskohteiden etsiminen ja tuotekehitys yhteistyössä asiakkaiden kanssa mahdollistavat yrityksen kasvun. Henkilöstön osaaminen ja korkea teknologian taso ovat avainasemassa Exel Compositesin toiminnassa. Yhtiön osakkeet noteerataan NASDAQ OMX Helsinki Oy:n listalla Small Cap –ryhmässä.