EY Suomen toimitusjohtaja vaihtuu

EY Suomen toimitusjohtaja, partner Jaakko Hirvola siirtyy Teknologiateollisuus ry:n toimitusjohtajaksi 1.7.2018. Hirvola jatkaa tehtävässään EY Suomen toimitusjohtajana 30.6.2018 saakka. EY käynnistää prosessin uuden toimitusjohtajan nimittämiseksi.

Jaakko Hirvola tuli tilintarkastus- ja konsulttiyhtiö EY:lle vuonna 2006 Advisory Services -yksikön vetäjäksi rakentamaan liikkeenjohdon konsultointiliiketoimintaa. Vuodesta 2014 hän on toiminut yhtiön toimitusjohtajana Suomessa ja vuodesta 2016 myös EY:n riskienhallinnasta vastaavana johtajana Pohjoismaissa. Hirvola kuuluu EY:n pohjoismaiseen johtoryhmään. Hirvolan toimitusjohtajuusaikana EY:n liikevaihto on noussut tasaisesti ja asema markkinoilla vahvistunut merkittävästi.

- Olen saanut palvella asiakkaitamme ja edistää missiotamme rakentaa parempaa maailmaa ja työelämää yhdessä kansainvälisen henkilöstömme kanssa yli 10 vuoden ajan. EY Suomen vetäminen on ollut työurani tähänastinen huipentuma. Olen oppinut EY:llä valtavasti uutta ja nauttinut joka hetkestä upeiden kollegoiden kanssa. Näiden kokemusten rikastuttamana uskallan nyt heittäytyä innolla aivan uudenlaiseen haasteeseen, Jaakko Hirvola sanoo.

- Kiitän lämpimästi Jaakko Hirvolaa hänen merkittävästä panoksestaan yhtiöllemme. Jaakko on ollut avainasemassa pohjoismaisessa praktiikassamme tehtävissään partnerina liikkeenjohdon konsultointipalveluissa, EY Suomen toimitusjohtajana, EY Nordicin riskienhallinnasta vastaavana partnerina sekä pohjoismaisen johtoryhmämme jäsenenä. Jaakko on ajanut digitalisaatioon, analytiikkaan ja kyberturvallisuuteen liittyvää strategiaamme vahvasti ja sen kautta ratkaisevasti vaikuttanut EY:n menestykseen Pohjoismaissa. Toivotan Jaakolle mitä parhainta menestystä tulevaisuuteen, sanoo EY:n Nordic Regional Managing Partner Erik Mamelund

Prosessi EY Suomen uuden toimitusjohtajan valinnaksi aloitetaan pian. Päätöksistä tiedotetaan myöhemmin.

Lisätietoja:

Harri Pärssinen, hallituksen puheenjohtaja, EY, harri.parssinen@fi.ey.com, p. 040 5539 830
Jaakko Hirvola, toimitusjohtaja, EY, jaakko.hirvola@fi.ey.com p. 0400 633 751
Katriina Puro, viestintäpäällikkö, EY, katriina.puro@fi.ey.com, p. 0400 791 537

EY lyhyesti
EY on globaali tilintarkastuksen, verotuksen, liikejuridiikan ja yritysjärjestelyiden asiantuntija sekä liikkeenjohdon konsultti. Näkemyksemme ja korkealaatuiset palvelumme vahvistavat luottamusta pääomamarkkinoiden ja talouden toimintaan kaikkialla maailmassa. Kasvatamme huippuosaajia, joiden yhteistyöllä lunastamme lupauksemme ja rakennamme parempaa työ- ja liike-elämää sekä toimivampaa maailmaa asiakkaillemme, omalle henkilöstöllemme ja yhteisöille, joissa toimimme. Lisätietoja löydät internetistä www.ey.com/fi. Voit myös seurata meitä Twitterissä: @EY_Suomi.