Fazer Café i Björneborg under SuomiAreena och Pori Jazz

Fazer öppnar sitt första pop up-café någonsin på norra salutorget i Björneborg i juli. Fazer Café håller öppet under SuomiAreena och Pori Jazz 10–19.7. Utöver läckra caféupplevelser bjuds det på evenemang med samhällstema för SuomiAreenas besökare.

Andra veckan i juli öppnar Fazer ett Fazer Café i Björneborg, som är centrum för sommar-Finland. Caféet håller öppet under SuomiAreena och Pori Jazz från den 10 till den 19 juli. Fazer Café finns mitt i stan, på adressen Pohjoiskauppatori 3, och bjuder på välbekanta Fazer-klassiker, läckra bakverk, bröd och uppiggande mellanmål. Pop up-caféet har planerats särskilt med tanke på SuomiAreenas besökare.

”Alla som njuter av det somriga Björneborg är välkomna till caféet – såväl björneborgsbor som turister och evenemangsbesökare. Då vi befinner oss mitt i den samhälleliga debatten tack vare SuomiAreena är cafét också planerat för att kunna fungera som en mötes- och evenemangsplats för deltagarna i SuomiAreena. Caféet är ett utmärkt ställe att fortsätta en intressant diskussion vid en kopp kaffe eller ordna träff till exempel med intressegrupper”, säger Kristian Helanne, som ansvarar för Fazer Cafés affärsverksamhet.

Fazer Café i händelsernas mittpunkt i Björneborg

Årets tema på SuomiAreena är utbildning. Som en del av evenemanget ordnas olika diskussionsträffar på caféet med Fazer och andra instanser som värdar. 2.                    Till exempel onsdagen den 15 juli ordnar Fazer en paneldebatt där ledande experter diskuterar vikten av god och näringsrik mat för bättre inlärningsresultat, mat som främjar minnet och koncentrationsförmågan.

”Mat är ett mer omdebatterat ämne än någonsin och det är viktigt för oss att delta i och upprätthålla den samhälleliga diskussionen om mat. SuomiAreena är ett relevant evenemang och därför ville vi vara synligt framme i Björneborg. Också representanter från Fazers koncernledning kommer för att delta i diskussionerna”, berättar Fazers kommunikations- och varumärkesdirektör Ulrika Romantschuk.

Caféet håller öppet 10–14.7. kl. 10-20, 15–19.7. kl. 8.30-24

Liisa Eerola, Director, Confectionery Communications & Group Partnerships

Fazer-koncernen, Group, tel. +358 44 710 8860

E-postadresserna har formatet fornamn.efternamn@fazer.com

Webbsida: www.fazer.fi/cafepori

Fazer Café i Björneborg: Pohjoiskauppatori 3

Bilder av tryckkvalitet om Fazer Café-konceptet: www.fazergroup.com/pictures, ”Media_Press”, ”Fazer Café Porissa”

Fazer är ett internationellt familjeägt företag som erbjuder bageri-, konfektyr-, kex- och spannmålsprodukter samt måltids- och cafétjänster av hög kvalitet. Koncernen har egen verksamhet i åtta länder och export till över 40 länder. Fazers mission är att skapa smakupplevelser. Företagets framgång har sedan etableringen 1891 grundats på bästa kvalitet i produkter och tjänster, populära varumärken, de kunniga medarbetarnas passion och företagets ansvarsfulla sätt att arbeta. Målsättningen är att dela ett gott liv, varenda dag. Fazer-koncernens omsättning 2014 uppgick till mer än 1,6 miljarder euro och företaget har över 15,000 anställda. Fazers verksamhet följer etiska principer som baserar sig på koncernens värderingar och FN:s Global Compact.

Yrityksestä

Fazer-koncernen 1891 öppnade den unge Karl Fazer sitt första konditori, med en mission att skapa mat med mening – och en passion för att skapa stunder av glädje för alla människor runt omkring honom. Detta är Northern Magic. Made Real. I dag är Fazer ett internationellt familjeägt företag som erbjuder bageri-, konfektyr-, kex- och spannmålsprodukter, växtbaserade måltider, mjölkfria produkter och on-the-go-mat och -dryck samt måltids- och cafétjänster av hög kvalitet. Koncernen har egen verksamhet i åtta länder och export till cirka 40 länder. Fazers framgång grundar sig på Karl Fazers vision, värderingar och kreativitet: bästa kvalitet i produkter och tjänster, populära varumärken, kunniga medarbetares engagemang och företagets ansvarsfulla sätt att arbeta. Fazer-koncernens omsättning 2018 uppgick till 1,6 miljarder euro och antalet anställda till över 15 000. Fazers verksamhet följer etiska principer som baserar sig på koncernens värderingar och FN-initiativet Global Compact. Northern Magic. Made Real.