Fazer Café i Vasa stänger i början av året

Fazer Café öppnades invid torget i Vasa i början av maj 2016. Fazer Café i Vasa stänger sina dörrar 1.1.2019 på grund av utmaningar med logistiken och verksamhetens effektivitet. Fazer önskar tacka caféets kunder och personal för de gemensamma stunderna i caféet.

Verksamheten i Fazer Café i Vasa upphör i början av året på grund av betydande utmaningar med logistik och effektivitet.

”Vi tackar varmt alla våra kunder samt vår personal för de gemensamma stunderna på Fazer Café”, säger Miika Kostilainen, verkställande direktör för Fazer Retail Finland.

Fazer Café fokuserar på att förverkliga verksamhetens tillväxtstrategi på sådana områden, där den i sitt urval kan utnyttja bröd och bakelser från eget artisanbageri.

Fazer Retail Finland, Verkställande direktör Miika Kostilainen, miika.kostilainen@fazer.com, tfn +358 40 486 9832

Fazer är ett internationellt familjeägt företag som erbjuder bageri-, konfektyr-, kex- och spannmålsprodukter, mjölkfria produkter, vegetabiliska måltider och on-the-go-mat och -drycker samt måltids- och cafétjänster av hög kvalitet. Fazers mission är Mat med mening Koncernen har verksamhet i åtta länder och exporterar till cirka 40 länder. Fazers framgång har sedan etableringen 1891 grundats på bästa kvalitet i produkter och tjänster, populära varumärken, engagerade och kunniga medarbetare samt företagets ansvarsfulla sätt att arbeta. Fazer-koncernens omsättning 2017 uppgick till 1,6 miljarder euro och antalet anställda till närmare 15000. Fazers verksamhet följer etiska principer som baserar sig på koncernens värderingar och FN:s Global Compact.

Vi skapar smakupplevelser