Fazer deltar i samhällsdiskussionerna på Finlandsarenan

Fazer deltar även i år i diskussionerna på Finlandsarenan i Björneborg den 17–19 juli 2018. Centrala teman för Fazer är ansvarsfulla matupplevelser och framtida lösningar för finländarna. Fazer deltar i Finlandsarenan för fjärde gången.

Ansvarsfull tallrik för tallrik
Fazers paneldiskussion 19.7 på BePop-scenen kl. 10 #oikeussyödähyvin

Ett antal representanter för olika sektorer diskuterar effekterna av social- och hälsovårdsreformen samt ansvarsfullt tillhandahållna, högklassiga måltidstjänster och olika samarbetsmodeller samtidigt som de bjuds på tilltugg. Representanterna är Marjaana Manninen, undervisningsråd vid Utbildningsstyrelsen, Jukka Lindberg, direktör för social- och hälsovårdsreformen i Egentliga Tavastland, och Anu Kaukovirta-Norja, direktör för forskning och teknik på Valio. Teman är måltidstjänster inom landskaps- och vårdformen, näringsrik mat som bidrar till en bättre hälsa för seniorer samt hur de dagliga måltiderna ger kraft och stöder inlärningen hos skolelever. Diskussionen leds av journalisten Katja Kannonlahti.

Fazers representant i panelen är Tuomas Nurmela, direktör för kundrelationer på Fazer Food Services Finland. För serveringen av ansvarsfulla tilltugg står Fazer Food Services. Köksmästare är Mika Pesonen, kapten för Fazer Culinary Team som vunnit guld i kock-OS.

De viktigaste frågorna diskuteras vid matbordet
Fazer deltar i Livsmedelsindustriförbundets temadag 17.7, Yllätyslava-scenen, Finlandsarenan-stranden, #pöydänääressä

Diskussion om bland annat livsmedelskedjans framtid, ansvarstagande, matglädje, försörjningsberedskap och livsmedelsbranschen som arbetsgivare.

• Kl. 10.10–10.40 Varumärket är ett löfte om kvalitet
    Debattör Ulrika Romantschuk, kommunikations- och varumärkesdirektör, Fazer-koncernen

• Kl. 14.10–14.40 Potatismos är teamwork
    Debattörer är Viivi Koivuniemi, Fazers Kismet-ambassadör, och Ulrika Romantschuk, kommunikations- och varumärkesdirektör, Fazer-koncernen

• Kl. 16.20–17.00 Foliehattarna lagar framtidens mat – är du med?
    Debattör Heli Anttila, direktör för produktutveckling och leveranskedja, Fazer Lifestyle Foods

Kontaktpersoner i Björneborg:

Fazers program på SuomiAreena: Liisa Eerola, tfn +358 44 710 8860
kommunikation på SuomiAreena: Satu Ikäheimo, tfn +358 50 380 4996

Fazers medietelefon är öppen vardagar kl. 8–16, tfn +358 40 668 2998, media@fazer.com

E-postadresserna har formen fornamn.efternamn@fazer.com

#fazerporissa #suomiareena #foodwithapurpose #fazerfoodservices
#oikeussyödähyvin #futurefood

Fazer är ett internationellt familjeägt företag som erbjuder bageri-, konfektyr-, kex- och spannmålsprodukter, mjölkfria produkter, vegetabiliska måltider och on-the-go-mat och -drycker samt måltids- och cafétjänster av hög kvalitet. Fazers mission är Mat med mening Koncernen har verksamhet i åtta länder och exporterar till cirka 40 länder. Fazers framgång har sedan etableringen 1891 grundats på bästa kvalitet i produkter och tjänster, populära varumärken, engagerade och kunniga medarbetare samt företagets ansvarsfulla sätt att arbeta. Fazer-koncernens omsättning 2017 uppgick till 1,6 miljarder euro och antalet anställda till närmare 15000. Fazers verksamhet följer etiska principer som baserar sig på koncernens värderingar och FN:s Global Compact.

Vi skapar smakupplevelser