Fazer Geisha deltar återigen i Rosa bandet-kampanjen

Den populära Rosa Bandet-kampanjen främjar bröstcancerforskningen och vårdarbetet också i år. Geisha är med och stöder det viktiga ändamålet både i Sverige och Finland, på ett bredare och mer tankeväckande sätt än förut.

Rosa bandet-insamlingen, som främjar arbetet mot bröstcancer, är Cancerstiftelsens mest kända kampanj och ett av Finlands mest uppskattade välgörenhetsvarumärken. Den blir allt populärare för varje år, och samlade ifjol in rekordsumman 1,8 miljoner euro.

Geisha är med och stöder forskningen och vårdarbetet, så att allt fler skulle tillfriskna. Geisha talar om behovet av harmoni, men också allt mer om att vara snäll mot sig själv och den positiva attitydens kraft, på ett sätt som tilltalar den moderna konsumenten. För varje Geisha-stycksak som säljs under kampanjtiden donerar Fazer två cent till Rosa bandet-insamlingen.

”Geisha har varit samarbetspartner i flera år redan, och för oss är det viktigt att återigen få vara med och stöda. I år är vårt kampanjtema Var med i kampen, och vi hoppas att temat ska vara tankeväckande” säger Brand Manager Riina Hagman.

Det är lätt att stöda arbetet mot bröstcancer genom att till exempel köpa en Geisha-stycksak – både Geisha Original och Geisha Dark är med i kampanjen. Det finns också andra sätt att stöda. Privatpersoner, kompisgäng, arbetskamrater eller vilken grupp som helst som är ivrig att verka för en god sak kan bilda en Rosa bandet-insamlingspott. Genom den kan man enkelt utmana sina vänner och bekanta att delta i insamlingen. Man kan berätta om sin pott i sociala medier med taggen #Roosatempaus. Fazer Geisha-produktkassar lottas i slutet av oktober ut bland alla aktiva insamlingspotter som har grundats senast 13.10. Läs mer (på finska) om hur man skapar en insamlingspott: https://roosanauha.syopasaatio.fi/pottiuutiset/perusta-kerayspotti-ja-osallistu-fazerin-herkkujen-arvontaan/

Liisa Eerola, kommunikationsdirektör, Fazer Konfektyr, tel. 044 710 8860
Fazers mediatelefon betjänar vardagar kl. 8.00–16.00, tel. 040 668 2998
E-postadresserna har formen fornamn.efternamn@fazer.com

Rosa bandet-insamlingen stöder cancerforskningen

Rosa bandet-kampanjen har främjat cancerforskningen och stött cancerpatienter och deras anhöriga i Finland sedan år 2003. Totalt har redan över 9 miljoner euro samlats in. Arbetet fortsätter, då över 5000 kvinnor insjuknar i bröstcancer varje år. Tack vare Rosa bandet-insamlingen kan allt fler fall av bröstcancer förhindras eller vårdas. Läs mer om kampanjen: https://roosanauha.syopasaatio.fi/sv/

Fazer är ett internationellt familjeägt företag som erbjuder bageri-, konfektyr-, kex- och spannmålsprodukter samt måltids- och cafétjänster av hög kvalitet. Koncernen har egen verksamhet i åtta länder och export till cirka 40 länder. Fazers mission är Mat med mening. Fazers framgång har sedan etableringen 1891 grundats på bästa kvalitet i produkter och tjänster, populära varumärken, kunniga medarbetares engagemang och företagets ansvarsfulla sätt att arbeta. Fazer-koncernens omsättning 2016 uppgick till 1,6 miljarder euro och antalet anställda till närmare 15 000. Fazers verksamhet följer etiska principer som baserar sig på koncernens värderingar och FN:s Global Compact.