Återkallelse: Fazer Amerikanska pastiller 50 g saknar märkning om sojalecitin

Fazer Konfektyr återkallar 50 grams-askarna med Fazer Amerikanska pastiller med följande bäst före-datum:

14.8 2016
15.8 2016
16.8 2016
17.8 2016
15.10 2016
16.10 2016

I innehållsförteckningen på produktens förpackning saknas emulgeringsmedlet, som innehåller sojalecitin.

Produkterna kan returneras till Fazer Konfektyr. Försändelsen är gratis (frimärke behövs inte). Vi gottgör inköpet. Kontaktuppgifterna är:

Fazer Konfektyr / Kundrespons
PB 110
00101 HELSINGFORS

Fazer Konfektyrs konsumenttjänst svarar på eventuella frågor (kl. 9-15), tel. 09 87621/konsumenttjänsten eller www.fazer.fi/respons .

Vi beklagar det inträffade felet. Det är mycket viktigt för oss att konsumenterna kan lita på våra produkters kvalitet.

Fazer Konfektyr Ab

Yrityksestä

Fazer-koncernen Fazer är ett internationellt familjeägt företag som erbjuder bageri-, konfektyr-, kex- och spannmålsprodukter samt måltids- och cafétjänster av hög kvalitet. Koncernen har egen verksamhet i åtta länder och export till cirka 40 länder. Fazers mission är att skapa smakupplevelser. Fazers framgång har sedan etableringen 1891 grundats på bästa kvalitet i produkter och tjänster, populära varumärken, kunniga medarbetares engagemang och företagets ansvarsfulla sätt att arbeta. Fazer-koncernens omsättning 2016 uppgick till 1,6 miljarder euro och antalet anställda till närmare 15 000. Fazers verksamhet följer etiska principer som baserar sig på koncernens värderingar och FN:s Global Compact. Vi skapar smakupplevelser