Återkallelse: Fazer Amerikanska pastiller 50 g saknar märkning om sojalecitin

Fazer Konfektyr återkallar 50 grams-askarna med Fazer Amerikanska pastiller med följande bäst före-datum:

14.8 2016
15.8 2016
16.8 2016
17.8 2016
15.10 2016
16.10 2016

I innehållsförteckningen på produktens förpackning saknas emulgeringsmedlet, som innehåller sojalecitin.

Produkterna kan returneras till Fazer Konfektyr. Försändelsen är gratis (frimärke behövs inte). Vi gottgör inköpet. Kontaktuppgifterna är:

Fazer Konfektyr / Kundrespons
PB 110
00101 HELSINGFORS

Fazer Konfektyrs konsumenttjänst svarar på eventuella frågor (kl. 9-15), tel. 09 87621/konsumenttjänsten eller www.fazer.fi/respons.

Vi beklagar det inträffade felet. Det är mycket viktigt för oss att konsumenterna kan lita på våra produkters kvalitet.

Fazer Konfektyr Ab

Yrityksestä

Fazer är ett internationellt familjeägt företag som erbjuder bageri-, konfektyr-, kex- och spannmålsprodukter, vegetabiliska måltider och mjölkfria produkter samt måltids- och cafétjänster av hög kvalitet. Vi har egen verksamhet i åtta länder och export till cirka 40 länder. Fazers mission är Mat med mening. Fazers framgång har sedan etableringen 1891 grundats på bästa kvalitet i produkter och tjänster, populära varumärken, kunniga medarbetares engagemang och företagets ansvarsfulla sätt att arbeta. Fazer-koncernens omsättning 2017 uppgick till 1,6 miljarder euro och antalet anställda till 15 000. Fazers verksamhet följer etiska principer som baserar sig på koncernens värderingar och FN:s Global Compact. Vi skapar smakupplevelser