Fazer Food Services blir måltidstjänstpartner för Salo IoT Campus

Från och med januari får man njuta av Fazer Food Services restaurangtjänster på Salo IoT Campus. Fazer Food & Co-restaurangen är öppen för såväl företag och studerande som andra gäster i området. När sedan caféet Hav a Java öppnar efter en renovering erbjuds ännu fler alternativ.

Fazer Food Services ansvarar för måltidstjänsterna på Salo IoT Campus från och med 2.1 2018. Restaurangerna kommer att vara öppna för alla. ”Företagsvärlden, studerande och alla Salobor är välkomna till oss”, säger Kristiina Ramirez, direktör för kundrelationer på Fazer Food Services.

Matvanor, hälsotrender och lunchmåltider ligger i fokus för förändringen. För Fazer är det viktigt med inhemskt ursprung, spårbarhet och ansvarsfullhet. ”Som föregångare vill vi påverka vad och hur finländarna äter”, säger Ramirez. ”Även i restaurangerna på Salo IoT Campus använder vi säsongsråvaror och ekologisk mat alltid då det är möjligt.”

Salo IoT Campus utgör ett modernt ekosystem av företag, läroanstalter och forskare som utvecklar kompetens och färdigheter inom industriellt internet.

På campus satsar man på att tillhandahålla lokaler av toppklass och stöd för utveckling av tjänster och affärsverksamhet.

”En lunch- eller kaffepaus är en bra orsak att koppla av under en hektisk arbetsdag. I kundnöjdhetsenkäter i arbetsmiljöer framträder alltid restaurangtjänsterna som en av de viktigaste faktorerna för arbetstagarnas trivsel. Vi vill välja de bästa i branschen till Salo IoT Campus partner, och därför valde vi Fazer Food Services”, säger Salo IoT Campus verkställande direktör Jukka Vakula.

Menyer enligt säsong och läckra vegetariska alternativ

I januari öppnar restaurang Kiila som hör till konceptet Fazer Food & Co. Det innebär inspirerande säsongsmenyer, läckra vegetariska alternativ, intressanta nyheter från världen och hälsosamma take away-snacks i en avslappnad atmosfär. Personalen finns på plats i restaurangen, välkomnar kunderna och presenterar dagens meny. Verksamheten i entrén förnyas och när renoveringen blir klar öppnar även det urbana caféet Hav a Java. Där kan arbetstagare, studerande och andra gäster i området få en andhämtningspaus i vardagen. Caféet kommer att servera sallader, soppor och läckra snacks.

Utöver lunch- och cafétjänsterna ansvarar Fazer Food Services även för konferenslokalernas försäljning och servering på Salo IoT Campus. Området är mångsidigt, vilket möjliggör olika slags evenemang, stora som små. ”Vi vill ge området ännu mer liv tillsammans med de övriga aktörerna här”, säger Ramirez.

Kristiina Ramirez, kunddirektör, Fazer Food Services Finland, tel. 044 711 9564

Jukka Vakula, verkställande direktör, Salo IoT Campus, tel. 040 761 7287, jukka.vakula@saloiotcampus.fi

Fazers medietelefon är öppen vardagar kl. 8.00–16.00, tel. 040 668 2998

Fazer är ett internationellt familjeägt företag som erbjuder bageri-, konfektyr-, kex- och spannmålsprodukter samt måltids- och cafétjänster av hög kvalitet. Koncernen har egen verksamhet i åtta länder och export till cirka 40 länder. Fazers framgång har sedan etableringen 1891 grundats på bästa kvalitet i produkter och tjänster, populära varumärken, kunniga medarbetares engagemang och företagets ansvarsfulla sätt att arbeta. Fazer-koncernens omsättning 2016 uppgick till 1,6 miljarder euro och antalet anställda till närmare 15 000. Fazers verksamhet följer etiska principer som baserar sig på koncernens värderingar och FN:s Global Compact.