Fazer Geisha deltar i Rosa bandet -kampanjen

Cancerstiftelsens välkända Rosa bandet -kampanj främjar även i år bröstcancerforskningen och den avgiftsfria rådgivningstjänsten för insjuknade. Geisha deltar i det viktiga arbetet.

Cancerstiftelsens mest välkända insamling och Finlands mest uppskattade donationsobjekt är Rosa bandet -insamlingen mot bröstcancer. Rosa bandet har blivit allt populärare för varje år, och förra året insamlades en rekordstora summa på 2 miljoner euro.

Geisha deltar i Cancerstiftelsens Rosa bandet -insamling för att stöda cancerforskningen och rådgivningen, så att allt fler kan bli botade. Geisha förespråkar behovet av balans och harmoni, men allt mer även välvillighet mot sig själv och betydelsen av en positiv attityd, på ett sätt som tilltalar den moderna konsumenten. Fazer donerar 2,5 cent till Rosa bandet -insamlingen för varje under kampanjtiden sålda Geisha och Geisha Dark -chokladkaka.

Fazers medietelefon är öppen vardag

ar kl. 8.00–16.00, tfn +358 40 668 2998

Liisa Eerola, kommunikationsdirektör, Fazer Konfektyr, tfn +358 44 710 8860

Fazer är ett internationellt familjeägt företag som erbjuder bageri-, konfektyr-, kex- och spannmålsprodukter, mjölkfria produkter, vegetabiliska måltider och on-the-go-mat och -drycker samt måltids- och cafétjänster av hög kvalitet. Fazers mission är Mat med mening Koncernen har verksamhet i åtta länder och exporterar till cirka 40 länder. Fazers framgång har sedan etableringen 1891 grundats på bästa kvalitet i produkter och tjänster, populära varumärken, engagerade och kunniga medarbetare samt företagets ansvarsfulla sätt att arbeta. Fazer-koncernens omsättning 2017 uppgick till 1,6 miljarder euro och antalet anställda till närmare 15000. Fazers verksamhet följer etiska principer som baserar sig på koncernens värderingar och FN:s Global Compact.

Vi skapar smakupplevelser