Fazers konfektyrnyheter inför sommaren

Honungsrostad mandel, salmiak, citronyoghurt eller apelsin?

I vår finns det smaker och nya smakkombinationer för var och en. Generationsklyftorna har överbryggats genom att skapa smakkombinationer mellan till exempel Da Capo (1916) och Suffeli (1966). Även finländarnas storfavorit Pantteri (1961) får nya krafter när den får en läcker systerprodukt vid sin sida, nämligen godispåsen Puuma som säljs under en begränsad tid.

Vårens mest aktuella samtalsämne har ändå varit de riksomfattande förhandlingarna om godisstrejk. Har förståndiga vuxna rätt att besluta om sitt godisätande helt själva?

Ta del av förhandlingarna om godisstrejk här: https://www.fazer.fi/tuotteet-ja-asiakaspalvelu/makeiset/makeinta-on-vapaus2/makeinta-on-vapaus/

Sommarens nyheter finns i butikerna från och med maj.

Karl Fazer Honungsrostad mandel 200 g

Trendig honung, rostad mandel och en nypa salt möter välbekanta Fazer Blå i sommarens nya chokladkaka.

Pantteri Puuma 280 g

Ettrig godisblandning i pink och svart. Smakerna Hallon-menthol, Päron-menthol, Ananas-menthol, Blodapelsin-menthol och Salmiak.

Kismet Omar 55 g

Den populära serien med stycksaker kompletteras nu med den nya, hänförande smaken Omar.

Moomin-skumgodisfigurer 150 g

Underbart söta Muminfigurer: Mumintrollet, Lilla My, Muminpappan och Snusmumriken som små sockrade skumgodisfigurer som innehåller naturliga smak- och färgämnen. Smakerna: Päron-äpple, Granatäpple och Apelsin.

Fazer Caffè Latte-chokladkex 142 g
Fazer Chokladmousse-chokladkex 142 g

Kakaokex med läcker fyllning och överdrag av högklassig Fazer-mjölkchoklad. Riktiga delikatesskex i smakerna Chokladmousse och Caffè Latte. En förpackning innehåller nio kex.

Domino Sommarens kexsortiment 525 g

I Domino-sommarsortimentet ingår de bekanta smakerna vanilj och toffee samt nyheten fräsch citronyoghurt.

Suffeli Bites Da Capo 175 g

Som wafer finns nu läcker mörk choklad i kombination med den från stycksaken välbekanta, fylliga Da Capo-smaken.

Fazer Moomin Kex-samlarburk 175 g

Serien med vackra Moomin-samlarburkar kompletteras med en femte burk med temat vilda västern. Säljs under en begränsad tid.

Karl Fazer-chokladkakor och stycksaker: Rasmus Bange, Senior Brand Manager,
Fazer Konfektyr, tfn 050 303 2849
Kismet, Suffeli, Susu, Fazerina, Pätkis, Da Capo, Jim, Fami, American, Avec: Annukka Storm, Senior Brand Manager, Fazer Konfektyr, tfn 040 532 5771
Re-Mix, Ässä, Pantteri, Tutti Frutti: Anne Repo, Senior Brand Manager, Fazer Konfektyr,
tfn 040 533 0452
Marianne, Omar, Pihlaja, Fazers Bästa, Marmelad, Eucalyptus, Lontoo Rae, Tyrkisk Peber, Angry Birds, Moomin: Susanna Brummer, Senior Brand Manager, Fazer Konfektyr, tfn 040 742 9495
Domino, Fasupala, Jaffa: Jonna Pelvo, Senior Brand Manager, Fazer Konfektyr,
tfn 046 851 5911
Fazer-kex, Jyväshyvä: Riikka Junes, Senior Brand Manager, Fazer Konfektyr, tfn 040 581 9745
Liisa Eerola, Director, Confectionery Communications & Group Partnerships, Fazer-koncernen, tfn 044 710 8860
fornamn.efternamn@fazer.com

Tryckbara produktbilder
www.fazergroup.com/pictures, Media_Press”,”Candy novelties, Summer 2017”
Minnamari Mattila, kommunikationskoordinator, tfn 046 851 3552

Fazer är ett internationellt familjeägt företag som erbjuder bageri-, konfektyr-, kex- och spannmålsprodukter samt måltids- och cafétjänster av hög kvalitet. Koncernen har egen verksamhet i åtta länder och export till cirka 40 länder. Fazers mission är att skapa smakupplevelser. Fazers framgång har sedan etableringen 1891 grundats på bästa kvalitet i produkter och tjänster, populära varumärken, kunniga medarbetares engagemang och företagets ansvarsfulla sätt att arbeta. Fazer-koncernens omsättning 2016 uppgick till 1,6 miljarder euro och antalet anställda till närmare 15 000. Fazers verksamhet följer etiska principer som baserar sig på koncernens värderingar och FN:s Global Compact.