• Fazer Group/

Jaffa Gröna Kulor och Fazers andra läckra kexnyheter kommer till försäljning i september-oktober

I oktober kommer de lyxiga, högklassiga Fazer Premium-kexen till butikernas kexhyllor. Deras smaker skapas bland annat av choklad, nötter och mandel. Nya, smakliga Fazer Lempikaura är ett utmärkt mellanmålskex i två smakvarianter. Jaffa Gröna Kulor, som redan på våren väckte stor förtjusning, passar hela familjen. Läckra Fazer Domino med vintersmaker och Fazer Domino pepparkaka för oss mot julen.

Fazer Premium-kex

De läckra och förfinade kexen passar bra att servera under julsäsongen eller att ge som liten gåva tillsammans med en flaska glögg.

Fazer Caramel Tosca 100 g ­­– tunt kex med ett tunt lager mjölkchoklad i bottnen, täckt av god mandeltosca.

Fazer Almond Crumble 80 g –  sprött mandelkex täckt av lyxig mjölkchoklad.

Fazer Hazelnut Thins 100 g  riktigt tunt, kryddigt kex med hasselnötsbitar. Perfekt till glögg och ost.

Fazer Chocolate Creams 100 g – fint marängkex med chokladfyllning, täckt av mörk choklad. Förfinad, balanserad smak, ett riktigt delikatesskex i synnerhet för dem som gillar mörk choklad.

Mellanmålskexen Jyväshyvä Lempikaura

Jyväshyvä Lempikaura rostade frön 150 g

Jyväshyvä Lempikaura rotfrukter 150 g

Jyväshyvä Lempikaura-kexen är mjuka, fiberrika mellanmålskex bakade på 100 % havre och mindre socker. Det finns två smaker: den ena innehåller frön och den andra rotfrukter. Produkterna passar också veganer. De är förpackade i en praktisk påse, som går att återförsluta. Bara bra gott!

Läckra smaker skapar julstämning

Jaffa Gröna Kulor 300 g
Marmelad med smak av Gröna Kulor och ett täcke av Fazers mörka choklad bildar tillsammans ett kex, som fick Finland att förtjust reagera redan i maj. Från och med september kan alla få tillgång till dem.

Domino Pepparkaka 175 g
Kexklassikerns säsongsmak. En smakupplevelse uppbyggd av pepparkakssmakande kex och vaniljfyllning smaksatt med kanel.

Domino Vintersortiment 525 g
Dominos säsongssortiment omfattar tre olika, läckra smaker i ett paket. I vintersortimentet har smakklassikern vanilj fått sällskap av förtjusande, ljus kardemumma och mörk, fyllig tiramisu. Charmerande Domino säsongssortiment räcker till flera, och passar även utmärkt som present. Säljs bara under begränsad tid.

Domino, Fasupala, Jaffa: Senior Brand Manager Jonna Pelvo, Fazer Konfektyr,
tel. 046 851 5911
Fazer-kex, Jyväshyvä: Senior Brand Manager Riikka Junes, Fazer Konfektyr, tel. 040 581 9745
Director, Confectionery Communications & Group Partnerships Liisa Eerola, Fazer-koncernen, tel. 044 710 8860
fornamn.efternamn@fazer.com

Bilder lämpliga för tryck

http://www.fazergroup.com/fi/medialle/ à Kuvapankki: Media_Press - Biscuit novelties, Autumn 2017

Fazer är ett internationellt familjeägt företag som erbjuder bageri-, konfektyr-, kex- och spannmålsprodukter samt måltids- och cafétjänster av hög kvalitet. Koncernen har egen verksamhet i åtta länder och export till cirka 40 länder. Fazers mission är att skapa smakupplevelser. Fazers framgång har sedan etableringen 1891 grundats på bästa kvalitet i produkter och tjänster, populära varumärken, kunniga medarbetares engagemang och företagets ansvarsfulla sätt att arbeta. Fazer-koncernens omsättning 2016 uppgick till 1,6 miljarder euro och antalet anställda till närmare 15 000. Fazers verksamhet följer etiska principer som baserar sig på koncernens värderingar och FN:s Global Compact.