Nya Fazer 8th Floor Food Market – ett mysigt mattorg utöver det vanliga

Fazers restaurangvärld på åttonde våningen på Stockmann i Helsingfors centrum har byggts om under sommaren. Mångsidiga Food Market bjuder nu på det godaste av street food, som burgare samt kebab- och bowl-rätter.

Fazer 8th Floor Food Market öppnar efter ombyggnaden idag den 4 augusti 2017 på åttonde våningen på Stockmann i Helsingfors. Vi har sett över både utbudet och miljön och gjort Food Market till ett mångsidigt mattorg där kunderna kan välja bland rätter som avspeglar dagens trender. Utöver salladsbaren med ett säsongsbetonat sortiment bjuder vi på avspänd street food, kryddiga smaker från Mellanöstern och trendiga bowl-rätter.

Kärnan i konceptet är autentiska smaker och smidig service. ”Vi tillagar burgarna, inklusive ketchupen, på ort och ställe, och kunderna kan anpassa portionerna enligt sina egna preferenser”, säger Miika Kostilainen, direktör för Fazer Cafés. ”Vi tror starkt på ett uppsving för vegetarisk mat och därför har vegorätter haft en synlig roll i utvecklingsarbetet.”

Kvalitetsmedvetna kunder vill ha det bekvämt, och därför har man satsat på att det ska vara lätt för kunderna att röra sig och beställa. Restaurangmiljön är skapad utifrån matgästernas olika behov. Lokalen har öppnats upp och det finns mer plats för bland annat barnvagnar. Det finns lämpliga utrymmen och bord för större sällskap och barnfamiljer, men också de som uppskattar lugn och ro hittar en lämplig plats. Pröva gärna de olika möjligheterna och besök Food Market under olika tider och i olika stora sällskap.

”Vi vill ständigt utveckla och utöka restaurangtjänsterna i våra varuhus. På så sätt strävar vi efter att intensifiera kundupplevelsen. Ombyggnaden av Food Market som vi genomfört tillsammans med Fazer är ett viktigt steg i denna riktning. Vi är övertygade om att nya Food Market kommer att vara fräsch och lockande för kunderna under hela dagen”, säger Seppo Oksanen, direktör för kommersiella funktioner inom Real Estate på Stockmann.

Miika Kostilainen, affärsdirektör, Fazer Cafés, tel. 040 486 9832
Fazers mediatalefon, vardagar kl. 8.00–16.00, tel. 040 668 2998

Fazer är ett internationellt familjeägt företag som erbjuder bageri-, konfektyr-, kex- och spannmålsprodukter samt måltids- och cafétjänster av hög kvalitet. Koncernen har egen verksamhet i åtta länder och export till cirka 40 länder. Fazers mission är att skapa smakupplevelser. Fazers framgång har sedan etableringen 1891 grundats på bästa kvalitet i produkter och tjänster, populära varumärken, kunniga medarbetares engagemang och företagets ansvarsfulla sätt att arbeta. Fazer-koncernens omsättning 2016 uppgick till 1,6 miljarder euro och antalet anställda till närmare 15 000. Fazers verksamhet följer etiska principer som baserar sig på koncernens värderingar och FN:s Global Compact.