Till Pepparkakschokladens vänner

Fazer Pepparkakschoklad 300g avlägsnades i år ur utbudet. Vi har fått mycket respons av finländare, som saknar den julsmakande kombinationen. Finländarnas kärlek till denna delikatess överraskade oss, trots att vi visste att Pepparkakschokladen har köpts speciellt medan man väntar på julen. Tack för all respons!

Pepparkakschokladens popularitet gläder oss och vi lyssnar på den respons vi får: inför kommande jular utvecklar vi igen nya smaker och vi tar konsumentresponsen i beaktande.

Avlägsnandet av Pepparkakschokladen är en del av den normala förnyelsen av utbudet. Då vi funderar på nyheter tittar vi på produkternas åtgång, konsumenternas önskemål och smaktrender ute i världen.

I år kan pepparkakschokladvännerna njuta av till exempel Fazer Julchoklad-konfekten, som skapar julstämning med en kombination av mjölkchoklad och kryddig tryffelfyllning. Dumle Gingerbread är en nyhet i butikerna i år – toffee med pepparkakssmak. Dessutom finns Karl Fazer Winter Edition-chokladen med smak av äpple, krokant och hasselnöt, bekant från i fjol, tillgänglig i butikerna. Vid sidan om den har vi också lanserat den nya julsmaken Karl Fazer Winter Edition Mandel & Tranbär som 200g chokladkaka.

Liisa Eerola, kommunikationsdirektör, Fazer Konfektyr
liisa.eerola@fazer.com

@liisaeerola

Yrityksestä