Blue Service Partners kokonaan Fazer Amican omistukseen

Fazer Amica Oy on ostanut Lassila & Tikanoja Oyj:n osuuden yritysten yhteisesti omistamasta, ruokailu- ja kiinteistöpalveluita tarjoavasta Blue Service Partners Oy:stä.

Blue Service Partners jatkaa toimintaansa omalla nimellään Fazer Amican sataprosenttisesti omistamana tytäryrityksenä. Yrityskaupalla ei ole vaikutusta henkilöstön asemaan. Blue Service Partnersin toimitusjohtajana jatkaa Tuula Lasander. Fazer Amica panostaa yrityksen kehittämiseen myös jatkossa niin ruoka- kuin kiinteistöpalveluidenkin osalta.

”Yhteistyö Fazer Amican ja L&T:n välillä on toiminut hyvin. Omistajat ovat kuitenkin päättäneet Blue Service Partnersin koko omistuksen siirtämisestä Fazer Amicalle”, toimitusjohtaja Jaana Korhola Fazer Amicasta sanoo.

”Yhteisyrityksen toiminta ei ole toteutunut alkuperäisen 50/50-painotuksen mukaisesti, vaan se on ollut selvästi enemmän ruokapalveluun suuntautunutta. Molemmat osapuolet uskovat, että Blue Service Partners saa tässä tilanteessa parhaat edellytykset toiminnalleen Fazer Amican omistuksessa. Tästä hyötyvät myös yrityksen nykyiset ja tulevat asiakkaat”, Korhola jatkaa.

Kuntamarkkinan palvelut ovat kuluneen kolmen vuoden aikana avautuneet kilpailulle oletettua hitaammin. Sekä Fazer Amica että L&T uskovat kuntien kuitenkin jatkavan palveluidensa ulkoistamista lähitulevaisuudessa.

Blue Service Partners Oy on perustettu vuonna 2004. Fazer Amican ja L&T:n tähän asti puoliksi omistaman yhteisyrityksen tavoitteena on jatkossakin tarjota kokonaispalveluna laadukkaita ja monipuolisia ruokailu- ja kiinteistöpalveluja. Yrityksen liikevaihto vuonna 2007 oli n. kolme miljoonaa euroa. Sen palveluksessa on 70 henkeä 13 paikkakunnalla.

Fazer Amica on Pohjoismaiden ja Baltian johtava ruokailupalveluyritys, jonka perustehtävänä on tarjota hyvää ruokaa ja asiakaskohtaisia palveluratkaisuja. Suomessa Fazer Amicalla on 900 ravintolaa ja yrityksen palveluksessa on 4 100 henkeä. Yrityksen liikevaihto vuonna 2006 oli 277 miljoonaa euroa. Suomen lisäksi Fazer Amicalla on toimintaa Ruotsissa, Norjassa Tanskassa, Virossa, Latviassa ja Venäjällä.

Toimitusjohtaja Jaana Korhola, Fazer Amica Oy, puh. 020 729 6446, jaana.korhola@fazer.fi

Toimitusjohtaja Tuula Lasander, Blue Service Partners Oy, puh. 0400 749 033, tuula.lasander@blueservice.fi

Toimialajohtaja Anna-Maija Apajalahti, Lassila & Tikanoja Oyj, puh. 010 636 2811,
anna-maija.apajalahti@lassila-tikanoja.fi