Eduskuntatalon ravintolapalvelut jälleen Fazer Amicalle

Eduskuntatalon ravintolapalveluiden kilpailutus ratkesi 16.5.2007, kun eduskunnan kansliatoimikunta valitsi ravintoloitsijaksi Fazer Amican neljän kilpailijan joukosta.

Sopimuksesta neuvotellut myyntipäällikkö Elina Latvanen-Nieminen on tyytyväinen. "Emme olleet halvin tarjoaja, mutta saimme parhaat laatupisteet ja valinnassa laatua painotettiin enemmän kuin hintaa", hän toteaa.
Sopimuskausi on poikkeuksellisen pitkä, 6 vuotta, ja se alkaa heinäkuussa. Samalla Eduskuntatalon keittiö- ja kahvilatilat menevät remonttiin, joka kestää vuoden loppuun.
"Remontin aikana hoidamme edustuspalvelut hoidossamme olevasta lisärakennuksen Pikkuparlamentti-ravintolasta käsin. Sen kapasiteetti ei riitä kuitenkaan lounasruuan toimittamiseen, joten ruoka tuodaan jostain muusta keittiöstämme", Latvanen-Nieminen kertoo.
Fazer Amica on aiemmin hoitanut eduskuntatalon ravintolapalveluja 1990-luvun alusta vuoteen 2002 asti, jolloin Sodexho voitti silloisen tarjouskilpailun. "Meille on ilo, että saamme Eduskuntatalon ravintolapalvelut jälleen hoitoomme viiden vuoden tauon jälkeen", Latvanen-Nieminen sanoo.

Yrityksestä

Fazer on kansainvälinen perheyritys, joka tarjoaa leipomo-, makeis- ja keksi- ja viljatuotteita sekä ruokailu- ja kahvilapalveluita. Fazerilla on toimintaa kahdeksassa maassa ja vientiä noin 40 maahan. Fazerin missio on Ruokaa, jolla on merkitys. Fazerin menestys on sen perustamisesta lähtien vuonna 1891 perustunut parhaaseen tuotteiden ja palvelun laatuun, rakastettuihin brändeihin, osaaviin ihmisiin ja vastuulliseen toimintatapaan.. Fazer-konsernin liikevaihto vuonna 2016 oli 1,6 miljardia euroa ja yrityksessä työskentelee lähes 15 000 henkeä. Fazer noudattaa liiketoiminnassaan eettisiä periaatteita, jotka pohjautuvat yrityksen arvoihin ja YK Global Compactin periaatteisiin. Kun haluatte hyvää