Fazer ALKU -sarja laajenee muroihin

Fazer ALKU -myslit ja puurot saavat rinnalleen viljaisia uutuuksia, kun tuotesarja laajenee muroihin, luomupuuroihin, kauraleseisiin ja vehnänalkioihin. Uutuustuotteet ovat kaupoissa elokuussa 2018.

Fazer ALKU -muroja on kolmea makua: Kuningatar, Mansikka ja Kaurasydän.

Rouskuvan rapeat Fazer ALKU -murot valmistetaan suomalaisesta viljasta. Tuotteet on makeutettu raikkaalla omenamehulla. Ne eivät sisällä lainkaan lisättyä sokeria tai lisäaineita, maku tulee aidoista marjoista ja hedelmistä.

Fazer ALKU -murot sisältävät runsaasti täysjyväkauraa, jonka kuidut hellivät vatsaa. Lisäksi kaurassa on proteiinia ja beetaglukaania, joka auttaa säilyttämään muun muassa normaalin kolesterolitason*. Tuotteille on myönnetty Suomen Sydänliiton Parempi valinta -sydänmerkki.

Fazer ALKU -murot sopivat aamiaiseksi tai välipalaksi maidon, kaurajuoman tai jugurtin kanssa nautittaviksi tai naposteltaviksi sellaisenaan.

Tuotteet valmistetaan Fazerin myllyssä Ruotsissa, ja ne ovat kaupoissa elokuussa. Pakkauksen voi kierrättää kartonkikeräyksessä.

*Beetaglukaania kaurasta. Edullinen vaikutus saadaan nauttimalla vähintään 3 grammaa beetaglukaania päivässä.

Fazer ALKU Kuningatar kauramuro, 400 g

Murojen kuningatar – herkulliset kauramurot aidoilla vadelmilla ja mustikoilla.

Ei lisättyä sokeria, ei lisäaineita, 70 % täysjyvää, runsaasti kuitua.

Fazer ALKU Mansikka kauramuro, 400 g

Mansikkainen alku päivään – kauramurot, jotka saavat makunsa aidoista mansikoista. Ei lisättyä sokeria, ei lisäaineita, 70 % täysjyvää, runsaasti kuitua.

Fazer ALKU Kaurasydän muro, 400 g

Kauraa suurella sydämellä – rapeat kaurasydämet lempeästä kaurasta.

Ei lisättyä sokeria, ei lisäaineita, 74 % täysjyvää, runsaasti kuitua.

Fazer ALKU -puuroihin tarjolle luomutuotteet

Kuiturikkaat ja herkulliset luomupuurot on suunniteltu erityisesti lapsiperheiden aamupalapöytään, eikä niihin ole lisätty sokeria tai suolaa. Tuotteet on valmistettu ravitsevasta, kotimaisesta täysjyväviljasta.

Tuotteelle on myönnetty Parempi valinta -sydänmerkki sekä Hyvää Suomesta Joutsenlippu -alkuperämerkki.

Pakkausta koristaa leikkisä ankka. Se on helppo avata ja sulkea, ja siinä on kätevä kaatonokka. Pakkauksen voi kierrättää kartonkikeräyksessä.

Fazer ALKU -luomupuurot on valmistettu Fazerin Lahden myllyssä.

Valmistus: Keitä liedellä 3 minuuttia tai 2 minuuttia mikrossa. Sekoita ja nauti. Mausta halutessasi suolalla.

Fazer ALKU Luomu kaurapuuro, 500 g

Täysjyväkaura hellii vatsaa ja antaa pitkäkestoista energiaa.

100 % kotimaista täysjyväkauraa, runsaskuituinen 10 %.

Fazer ALKU Luomu neljän viljan puuro, 500 g

Monipuoliset hiutaleet sopivat myös helppojen välipalojen valmistukseen.

Ravitseva puuro täysjyväkaurasta, -rukiista, -ohrasta ja -vehnästä: 100 % kotimaista, runsaskuituinen 12 %.

Fazer ALKU Voima – Superfoodia viljoista

Fazer ALKU Voima -sarja koostuu ravinteikkaista rikasteista, jotka voi ottaa osaksi päivittäistä ruokavaliota.  Kotimaisilla tuotteilla on monipuoliset käyttömahdollisuudet, jotka on kommunikoitu pakkauksessa selkeästi.

Tuotteille on myönnetty Suomen Sydänliiton Parempi valinta -sydänmerkki. Niillä on myös Hyvää Suomesta Joutsenlippu -alkuperämerkki.

Pakkauksessa on kätevä kaatonokka. Se on helppo avata ja sulkea. Pakkauksen voi kierrättää kartonkikeräyksessä.

Fazer ALKU Voima Hiutaloitu kauralese, 375 g

Kauraleseet sisältävät runsaasti ravintokuitua sekä kivennäis- ja hivenaineita. Ne ovat myös erinomainen proteiinin lähde.

Leseet sopivat ripotteeksi, smoothieihin, puuron valmistamiseen, leivontaan ja ruuanvalmistukseen. Leseitä voi käyttää esimerkiksi murekkeissa ja pyöryköissä korppujauhojen tapaan tai lisätä niitä sämpylätaikinaan tuomaan makua ja pehmeyttä.

Kotimaisesta kaurasta valmistetut kauraleseet saavat samettisen rakenteen ja makunsa Fazerin myllyssä Lahdessa, jossa ne hiutaloidaan pehmeän herkullisiksi.

Fazer ALKU Voima Uunipaahdettu vehnänalkio, 325 g

Vehnänalkiot sisältävät runsaasti kivennäisaineita ja vitamiineja, kuten sinkkiä, magnesiumia, rautaa sekä B-vitamiineja ja E-vitamiinia. Ne ovat myös ravintokuidun, proteiinin ja pehmeän rasvan lähde.

Vehnänalkiot soveltuvat paitsi ripotteeksi myös ruuanvalmistukeen ja leivontaan – lisää vaikka sämpylöihin, focacciaan, ohukaistaikinaan tai myslipatukoihin.

Kotimaisesta vehnästä valmistetut vehnänalkiot saavat makunsa Fazerin myllyssä Lahdessa, jossa ne paahdetaan herkullisiksi uunin lempeässä lämmössä.

Fazer ALKU -tuotteet

Syksyn uutuustuotteiden lisäksi Fazer ALKU -tuoteperheeseen kuuluvat herkulliset puurot ja myslit. Ne valmistetaan kotimaisesta 100 % täysjyväkaurasta ja hiutaloidaan Fazerin omassa myllyssä Lahdessa. Fazer ALKU -tuotteiden makeus tulee vain marjoista ja hedelmistä. Niihin ei ole lisätty sokeria eikä lisäaineita.

Fazer ALKU -tuotteet: Kategoriapäällikkö Annika Ratsula, Fazer Mylly,  annika.ratsula@fazer.com , puh. 040 740 0417

Viestintäpäällikkö Taina-Lampela Helin, Fazer-konserni, taina.lampela-helin@fazer.com , puh. 040 668 4600

Mediayhteydenotot puh. 040 6682 998, arkisin klo 8-16 tai media@fazer.com

Fazer ALKU -verkkosivut:

Painokelpoiset tuotekuvat:

www.fazergroup.com/pictures - Media_Press - Fazer_ALKU_Novelties_Autumn_2018

Fazer on kansainvälinen perheyritys, joka tarjoaa leipomo-, makeis- ja keksi- ja viljatuotteita, kasvipohjaisia aterioita, maidottomia tuotteita, mukaan otettavaa ruokaa ja juomia sekä ruokailu- ja kahvilapalveluita. Fazerin missio on Ruokaa, jolla on merkitys. Fazerilla on toimintaa kahdeksassa maassa ja vientiä noin 40 maahan. Fazerin menestys on sen perustamisesta lähtien vuonna 1891 perustunut parhaaseen tuotteiden ja palvelun laatuun, rakastettuihin brändeihin, osaaviin ihmisiin ja vastuulliseen toimintatapaan. Fazer-konsernin liikevaihto vuonna 2017 oli 1,6 miljardia euroa ja yrityksessä työskentelee lähes 15 000 henkeä. Fazer noudattaa liiketoiminnassaan eettisiä periaatteita, jotka pohjautuvat yrityksen arvoihin ja YK Global Compactin periaatteisiin.

Kun haluatte hyvää

Avainsanat: