Fazer Amican 30-vuotisjuhlarahaston ensimmäiset stipendit jaettiin

Fazer-konserni perusti viime vuonna Fazer Amican 30-vuotisjuhlavuoden kunniaksi stipendirahaston, johon se osoittaa vuosittain 10.000 euroa jaettavaksi kolmen eri sarjassa ansioituneen fazeramicalaisen kesken. Sarjat ovat Nuori kyky, Pitkän linjan osaaja sekä Vuoden innovaattori.
Stipendit olivat viime vuoden loppuun mennessä ensimmäisen kerran haettavissa ja rahaston neuvottelukunta sai kaikkiaan 33 hakemusta.
”Joukossa oli runsaasti kaikki kriteerit täyttäviä hakemuksia, eikä valinta ollut helppo. Lopullinen valinta tapahtui kuitenkin yksimielisesti”, Fazer Amican toimitusjohtaja Teija Andersen toteaa.
Nuori kyky –stipendi meni Jyväskylään Arto Hakaselle, joka työskentelee edustuksesta vastaavana keittiömestari Metso Paper Oy:n henkilöstöravintolassa. Lisäksi 3000 euron shekit sai kaksi Pitkän linjan osaajaa: ravintolapäällikkö Eeva-Liisa Ala-Käkelä Opetustalon ravintolasta Helsingistä sekä kassa-annostelija Kirsti Kuisma Poliisikoulun ravintolasta Tampereelta. Vuoden innovaattori –stipendiä ei tänä vuonna jaettu.
”Osaava ja sitoutunut henkilökunta on erittäin keskeinen menestystekijämme. Panostamme vahvasti työntekijöittemme kehittämiseen ja työhyvinvointiin. Pyrimme myös erilaisilla palkitsemistavoilla ilmaisemaan arvostustamme. Stipendirahasto on yksi osoitus tästä”, Teija Andersen sanoo.

Yrityksestä

Fazer-konserni Fazer on kansainvälinen perheyritys, joka tarjoaa leipomo-, makeis- ja keksi- ja viljatuotteita, kasvipohjaisia aterioita, maidottomia tuotteita, mukaan otettavaa ruokaa ja juomia sekä ruokailu- ja kahvilapalveluita. Fazerin missiona on Ruokaa, jolla on merkitys. Fazerilla on toimintaa kahdeksassa maassa ja vientiä noin 40 maahan. Fazerin menestys on sen perustamisesta lähtien vuonna 1891 perustunut parhaaseen tuotteiden ja palvelun laatuun, rakastettuihin brändeihin, osaaviin ihmisiin ja vastuulliseen toimintatapaan. Fazer-konsernin liikevaihto vuonna 2017 oli 1,6 miljardia euroa ja yrityksessä työskentelee lähes 15 000 henkeä. Fazer noudattaa liiketoiminnassaan eettisiä periaatteita, jotka pohjautuvat yrityksen arvoihin ja YK Global Compactin periaatteisiin. Kun haluatte hyvää