Fazer Amican 30-vuotisjuhlarahaston ensimmäiset stipendit jaettiin

Fazer-konserni perusti viime vuonna Fazer Amican 30-vuotisjuhlavuoden kunniaksi stipendirahaston, johon se osoittaa vuosittain 10.000 euroa jaettavaksi kolmen eri sarjassa ansioituneen fazeramicalaisen kesken. Sarjat ovat Nuori kyky, Pitkän linjan osaaja sekä Vuoden innovaattori.
Stipendit olivat viime vuoden loppuun mennessä ensimmäisen kerran haettavissa ja rahaston neuvottelukunta sai kaikkiaan 33 hakemusta.
”Joukossa oli runsaasti kaikki kriteerit täyttäviä hakemuksia, eikä valinta ollut helppo. Lopullinen valinta tapahtui kuitenkin yksimielisesti”, Fazer Amican toimitusjohtaja Teija Andersen toteaa.
Nuori kyky –stipendi meni Jyväskylään Arto Hakaselle, joka työskentelee edustuksesta vastaavana keittiömestari Metso Paper Oy:n henkilöstöravintolassa. Lisäksi 3000 euron shekit sai kaksi Pitkän linjan osaajaa: ravintolapäällikkö Eeva-Liisa Ala-Käkelä Opetustalon ravintolasta Helsingistä sekä kassa-annostelija Kirsti Kuisma Poliisikoulun ravintolasta Tampereelta. Vuoden innovaattori –stipendiä ei tänä vuonna jaettu.
”Osaava ja sitoutunut henkilökunta on erittäin keskeinen menestystekijämme. Panostamme vahvasti työntekijöittemme kehittämiseen ja työhyvinvointiin. Pyrimme myös erilaisilla palkitsemistavoilla ilmaisemaan arvostustamme. Stipendirahasto on yksi osoitus tästä”, Teija Andersen sanoo.

Yrityksestä

Fazer-konserni Kun Karl Fazer avasi ensimmäisen konditoriansa Helsingin Kluuvikadulle vuonna 1891, hänen missionsa oli tehdä ruokaa, jolla on merkitys: mahdollistaa ilon hetkiä ihmisille ympärillään. Tänään se kiteytyy lupaukseemme: Northern Magic. Made Real. Tämän päivän Fazer on kansainvälinen perheyritys, joka tarjoaa leipomo-, makeis- ja keksi- ja viljatuotteita, kasvipohjaisia aterioita, maidottomia tuotteita, mukaan otettavaa ruokaa ja juomia sekä ruokailu- ja kahvilapalveluita. Fazerilla on toimintaa kahdeksassa maassa ja vientiä noin 40 maahan. Menestyksemme takana vaikuttavat edelleen Karl Fazerin arvot, luovuus ja ennakkoluulottomuus. Ne näkyvät tuotteiden ja palvelun parhaassa laadussa, rakastetuissa brändeissä, ihmisten osaamisessa ja vastuullisessa tavassa toimia. Fazer-konsernin liikevaihto vuonna 2018 oli 1,6 miljardia euroa ja yrityksessä työskentelee yli 15 000 henkeä. Fazer noudattaa liiketoiminnassaan eettisiä periaatteita, jotka pohjautuvat yrityksen arvoihin ja YK Global Compactin periaatteisiin. Northern Magic. Made Real.