Fazer avaa uuden lähileipomon Seinäjoelle

Fazer leipoo uunituoretta leipää lähellä kuluttajia 26 lähileipomossa eri puolilla Suomea. Uusin lähileipomo aukeaa 14.3. Seinäjoella Prisma Hyllykalliossa. Myymälöissä sijaitsevissa Fazer Lähileipomoissa leivotaan aivan asiakkaiden silmien edessä ja kuullaan samalla asiakkaiden toiveita.

Fazer jatkaa käsityön perinteitä lähileipomoissaan. Ilmassa leijuva vastapaistetun leivän tuoksu houkuttelee puoleensa ja johdattaa asiakkaan askeleet uunilämpimien leivonnaisvalikoimien ääreen. ”Tavoitteemme on, että Fazer Lähileipomo on alueensa paras leipomo. Siellä kiteytyy Fazerin missio, makuelämysten luominen”, toteaa liiketoimintapäällikkö Tiia Kujanpää.

Seinäjoen uuden Fazer Lähileipomon tuotevalikoima on laaja. Alkuvaiheessa valikoimassa on noin 70 tuotetta: sekä ruokaleipiä, makeita leivonnaisia että ruokaisia tuotteita. Valikoimaa kehitetään paikallisten makumieltymysten mukaan sekä huomioiden erityisesti Prisma Hyllykallion asiakaskunta.

Paikallisuutta kunnioittaen

”Huomioimme paikalliset makumieltymykset ja leipäkulttuurin Fazer lähileipomoissa ympäri Suomen. Valikoimaa kehitetään asiakkaiden toiveiden pohjalta. Keräämme kommentteja ja palautetta edelleen esimerkiksi maistiaisten ja tuote-esittelyjen avulla”, kertoo Kujanpää.

170 neliömetrin kokoinen Seinäjoen Fazer Lähileipomo työllistää myymäläleipomopäällikön lisäksi kolme kokoaikaista leipomotyöntekijää ja kaksi ilta- ja viikonlopputyöntekijää. Leipomon henkilökuntaa on koulutettu uusiin haasteisiin alkuvuoden aikana. He ovat olleet opissa mm. Tampereen ja Rauman Prismojen Fazer Lähileipomoissa.

Työ lähileipomossa on käsityövaltaista ja leipominen tapahtuu osittain asiakkaiden silmien alla. Vaikka leipominen on käsityötä, apuna ovat nykyaikaiset koneet ja prosessit.

”Perinteiden ja nykyvaatimusten yhdistäminen edellyttää vankkaa ammattitaitoa. Tutustuminen jo käynnissä olevan leipomon toimintaan auttaa henkilökuntaa sisäistämään myymälässä sijaitsevan lähileipomon työrytmit, jotka muodostuvat kaupan aukioloaikojen ja asiakasvirtojen mukaan”, kertoo Kujanpää.

Lähileipomon keskeisin raaka-aine, vehnäjauho, toimitetaan suoraan myllyntuoreena Fazerin omasta myllystä Lahdesta. Kuljetus tapahtuu tankkiautolla ja jauhot varastoidaan omassa siilossa.

Fazer 120 vuotta – juhlitaan yhdessä

Fazer etsii Suomen parasta kotileipuria

Fazer kutsuu suomalaiset kotileipurit uusien ja innostavien leipäreseptien kehittelyyn. Haussa on juhlavuoden paras sekaleipä, jonka nimeämiseen voittaja osallistuu.

Huhtikuun 21. asti käynnissä olevan Juhlavuoden leipäkilpailun voittajaleipää myydään syksyllä kaikissa Fazer Lähileipomoissa kautta maan. www.fazer.fi/120.

Juhlavuoden uutuus: Fazer Leipurimestarin Juhlalimppu

Maaliskuussa Fazer Lähileipomoissa lanseerataan valtakunnallinen juhlavuoden uutuus Fazer Leipurimestarin Juhlalimppu. Muhkeaa ja maistuvaa ruislimppua on saatavissa kaikista Fazer Lähileipomoista kautta maan.

liiketoimintapäällikkö Tiia Kujapää, Fazer Leipomot, puh. 040 841 7108
aluejohtaja Hannu Tikkanen, Fazer Leipomot puh. 040 722 3923
viestintäpäällikkö Satu Ikäheimo, Fazer Leipomot & Makeiset, p. 050 380 4996, etunimi.sukunimi(a)fazer.com

Fazer-konserni sai alkunsa vuonna 1891 perustetusta perheyrityksestä, kun Karl Fazer avasi ensimmäisen konditoriansa Helsinkiin. Tänään Fazer-konserni tarjoaa ruokailupalveluja sekä leipomo- ja makeistuotteita. Toimintaa on kahdeksassa maassa.  Asiakaslähtöisyys, laadukkuus ja yhteistyö ovat Fazerin toiminnan perusta. Konserniin kuuluu kaksi liiketoiminta-aluetta, Fazer Food Services ja Fazer Leipomot & Makeiset, jotka luovat makuelämyksiä omilla aloillaan.

Fazer-konsernin liikevaihto vuonna 2009 oli yli 1,4 miljardia euroa. Henkilöstön määrä vuonna 2009 oli lähes 17 000.

Fazer Food Services on Pohjoismaiden ja Baltian johtava ruokailupalveluyritys, joka tarjoaa hyvää ruokaa ja asiakaskohtaisia palveluratkaisuja. Fazer Food Servicesilla on lähes 1 400 ravintolaa Suomessa, Ruotsissa, Norjassa Tanskassa, Virossa, Latviassa ja Venäjällä.

Fazer Leipomot & Makeiset
Fazer on Suomen johtava leipomoyritys ja yksi johtavista Itämeren alueella ja Venäjällä. Leipiä ja leivonnaisia valmistetaan Suomessa, Ruotsissa, Virossa, Latviassa, Liettuassa ja Venäjällä, jossa Fazer toimii nimellä Hlebnyi Dom. Makeistoimialalla Fazer on Suomen johtava yritys sekä vahva toimija Itämeren alueella. Makeistehtaat sijaitsevat Suomessa: Vantaalla (suklaat), Lappeenrannassa (sokerimakeiset) ja Karkkilassa (purukumit).