Fazer Café Kluuvikatu 3 uudistuu rakennuksen historiaa kunnioittaen

Fazer Café Kluuvikatu 3:ssa kohtaavat nykypäivän trendit ja Fazerin 120-vuotiset perinteet sulassa sovussa. Päivitämme nyt kahvilan palvelulinjaston nykyaikaan ja uudistamme samalla valikoimaamme. Kahvilan uudistamistyöt valmistuvat 26.5.2018.

Fazer Café Kluuvikatu 3 on kaupunkilaisten suosima kohtaamispaikka Helsingin sydämessä – ollut sitä perustamisestaan lähtien, jo vuodesta 1891. Pystyäksemme vastaamaan kunkin ajan asiakkaiden tarpeisiin kahvilaa on aikojen saatossa uudistettu useampaan otteeseen. Nyt tehtävässä uudistuksessa päivitämme kahvilan 2000-luvun alusta peräisin olevan palvelulinjaston alkuperäisiä elementtejä kunnioittaen ja korostaen.

Uudistuksen tavoitteena on entistä parempi ja sujuvampi asiakaskokemus. ”Fazer Café Kluuvikatu 3 on kahviloidemme lippulaiva, ja haluamme olla Helsingin paras kahvila. Meille on tärkeää, että palveluprosessi toimii. Nykyiset

vitriinit ja laitteet ovat tulleet käyttöikänsä päähän, joten nyt oli oikea hetki paitsi nykyaikaistaa linjasto, samalla myös uudistaa valikoimaa”, kertoo Fazer Retail Finlandin toimitusjohtaja Miika Kostilainen.

Fazer Café Kluuvikatu 3:n huippusuositut brunssi ja aamiainen uudistuvat. Suolaista valikoimaa täydennetään lämpimillä leivillä, uuniperunoilla ja vain Kluuvikatu 3:ssa valmistettavilla Kluuvin smörreillä. Oman konditorian Fazer-klassikot, kuten Bebe- ja perunaleivokset, saavat rinnalleen mielenkiintoisia uutuuksia. Vai miltä kuulostaa vegaaninen aprikoosi-metsämarjakakku? Valikoima täydentyy myös paikan päällä tuorepuristetuilla mehuilla sekä uudistetuilla jäätelöannoksilla. Jäätelöt ovat olleet valikoimissa kahvilan avaamisesta saakka ja yksi klassikkoresepteistä on tryffelijäätelö.

Museoviraston lausunnot huomioitu suunnittelussa

Nykyinen rakennus on vuodelta 1930, ja sen on suunnitellut Gösta Juslen. Uudistuksen suunnittelusta vastaa suunnittelutoimisto AIVAN. Jotta paikan historiallinen arvo säilyy, kaikki suunnitellut muutokset on esitelty Museovirastolle. ”Uudistus tehdään kunnioittaen kahvilan 126-vuotista historiaa. Myös materiaalit on valittu siten, että arvokkaat suojelulliset kohteet tulevat entistä paremmin esille”, Kostilainen sanoo.

Remontti alkaa 14.5. ja kestää kaksi viikkoa. Kahvila on avoinna myös remontin ajan, mutta hieman supistetulla valikoimalla. Aamiainen ja lounas sekä viikonloppubrunssi tarjoillaan myös uudistustöiden aikana. Fazer Café Kluuvikatu 3:n uudistus on valmis 26.5.2018.

#fazercafé #fazerkluuvi

Mari Routama, Customer Experience and Marketing Director, p. 044 710 9657

Fazerin mediapuhelin palvelee arkisin klo 8.00–16.00 p. 040 668 2998
Fazerin sähköpostiosoitteet ovat muotoa etunimi.sukunimi@fazer.com

Fazer on kansainvälinen perheyritys, joka tarjoaa leipomo-, makeis- ja keksi- ja viljatuotteita, kasvipohjaisia aterioita, maidottomia tuotteita, mukaan otettavaa ruokaa ja juomia sekä ruokailu- ja kahvilapalveluita. Fazerin missio on Ruokaa, jolla on merkitys. Fazerilla on toimintaa kahdeksassa maassa ja vientiä noin 40 maahan. Fazerin menestys on sen perustamisesta lähtien vuonna 1891 perustunut parhaaseen tuotteiden ja palvelun laatuun, rakastettuihin brändeihin, osaaviin ihmisiin ja vastuulliseen toimintatapaan. Fazer-konsernin liikevaihto vuonna 2017 oli 1,6 miljardia euroa ja yrityksessä työskentelee lähes 15 000 henkeä. Fazer noudattaa liiketoiminnassaan eettisiä periaatteita, jotka pohjautuvat yrityksen arvoihin ja YK Global Compactin periaatteisiin.

Kun haluatte hyvää

Avainsanat: