Fazer Cafés avaa uuden kahvilan Töölöön

Fazer avaa torstaina 22.11.2018 uuden Fazer Café -kahvilan Helsingin Töölössä, osoitteessa Topeliuksenkatu 17. Modernissa kahvilassa nautittavien klassikkoleivonnaisten ja taidokkaasti valmistettujen avoleipien rinnalle nousee mukaan ostettava take away -valikoima, kuten raikkaat salaatit ja smoothiet.

Tarjolla laadukkaita tuotteita ja palvelua viikon jokaisena päivänä

Helsingin tunnetuimpiin kaupunginosiin kuuluva Töölö on Fazer Cafés -kahvilaketjulle tuttu paikka, sillä siellä sijaitsi aikanaan Fazerin konditoria-kahvila. Uusi, 40 asiakaspaikkainen Fazer Café sijaitsee vastapäätä Töölön kirjastoa, Topeliuksenkadun ja Eino Leinon kadun risteyksessä.

”Katutasossa sijaitsevaan Fazer Café Töölö -kahvilaamme on helppo tulla joka ilmansuunnasta. Meillä voi nauttia maukasta aamiaista tai lounasta, klassikkoleivonnaisia tai ostaa mukaan valmiiksi pakattuja salaatteja, tuorepuuroja ja smoothieita. Yksilöllinen asiakaspalvelu on meille täällä, kuten  koko ketjussamme, kunnia-asia”, kertoo Fazer Cafés -liiketoiminnasta vastaava Fazer Retail Finlandin toimitusjohtaja Miika Kostilainen.

Fazer Café Töölö on auki viikon jokaisena päivänä. Kahvilan erikoisuutena ovat käsin tehdyt suklaat sekä kondiittorien loihtimat artesaanikakut ja käsin leivotut Gateaun leivät, jotka tulevat joka aamu artesaanileipomosta Sörnäisistä. Valikoimissa on myös erikoiskahvit ja -juomat.

Vastuullisuus merkitsee yhä enemmän myös kahvilakävijälle

Fazer Cafés pyrkii luomaan jokaisesta kahvilakäynnistä ainutlaatuisen elämyksen. Asiakkaat arvostavat yksilöllistä palvelua, heidän tarpeitaan palvelevaa valikoimaa sekä miljöötä. Kahvilaketjun valikoima perustuu käsin tekemisen taitoon ja aitoihin ja laadukkaisiin raaka-aineisiin. Vastuullisuus on entistä suuremmassa roolissa.

”Vastuullisen kaakaon käytön lisäksi tarjoamme kahviloissamme muun muassa Fazer Blend ja Fazer Espresso Blend -kahveja, jotka ovat vastuullisesti tuotettuja”, toteaa Kostilainen ja jatkaa, että myös kotimaisuus on tärkeää. ”Suosimme kotimaisia raaka-aineita aina, kun hinta, laatu ja saatavuus sen mahdollistavat.”

Järjestyksessä Suomen neljästoista ja Helsingin yhdeksäs Fazer Café Töölö jatkaa legendaarista tarinaa, jonka Karl Fazer aloitti 127 vuotta sitten perustaessaan ranskalais-venäläisen konditoriansa Helsingin Kluuvikadulle. Karl Fazer oli ennakkoluuloton sokerileipuri, jonka rohkeus ja yrittäjähenki ohjaavat edelleen perheyritys Fazerin toimintaa.

Fazer Cafés -kahvilat sijaitsevat pääkaupunkiseudun lisäksi Tampereella, Turussa ja Vaasassa.

Fazer Café Töölö, Topeliuksenkatu 17, 00250 Helsinki

Aukioloajat: ma-pe 6.45–19, la 10–18, su 8–15

Toimitusjohtaja Miika Kostilainen, Fazer Retail Finland, miika.kostilainen@fazer.com ,puh. 040 486 9832

Viestintäpäällikkö Taina Lampela-Helin, Fazer-konserni, taina.lampela-helin@fazer.com, puh. 040 668 4600

Fazerin mediapuhelin palvelee arkisin klo 8.00–16.00, puh. 040 668 2998, media@fazer.com

Verkkosivu: https://www.fazer.fi/fazer-cafe/kahvilat/fazer-cafe-toolo/

#fazercafe #suomalaistahyvää

Painokelpoiset kuvat:
www.fazergroup.com/pictures, ”Media_Press”, ”Fazer Café Töölö, Helsinki

Fazer on kansainvälinen perheyritys, joka tarjoaa leipomo-, makeis- ja keksi- ja viljatuotteita, kasvipohjaisia aterioita, maidottomia tuotteita, mukaan otettavaa ruokaa ja juomia sekä ruokailu- ja kahvilapalveluita. Fazerin missiona on Ruokaa, jolla on merkitys. Fazerilla on toimintaa kahdeksassa maassa ja vientiä noin 40 maahan. Fazerin menestys on sen perustamisesta lähtien vuonna 1891 perustunut parhaaseen tuotteiden ja palvelun laatuun, rakastettuihin brändeihin, osaaviin ihmisiin ja vastuulliseen toimintatapaan. Fazer-konsernin liikevaihto vuonna 2017 oli 1,6 miljardia euroa ja yrityksessä työskentelee lähes 15 000 henkeä. Fazer noudattaa liiketoiminnassaan eettisiä periaatteita, jotka pohjautuvat yrityksen arvoihin ja YK Global Compactin periaatteisiin.

Kun haluatte hyvää

Avainsanat: