Fazer ja Kinuskikissa loivat yhdessä uuden leivän

Fazer ja Suomen suosituinta Kinuskikissa-leivontablogia pitävä Sini Visa ovat yhdessä luoneet Fazerille ensimmäisen bloggaajan kanssa yhteistyössä kehitetyn tuotteen. Herkullinen käsin leivottu Kinuskikissan tassu -leipä on muotoiltu kissantassun muotoiseksi. Leipä tulee myyntiin kesäkuussa valikoituihin Fazerin lähileipomoihin pääkaupunkiseudulla.

”On erittäin hienoa olla ensimmäinen bloggaaja, joka saa omaa nimeään kantavan tuotteen Fazerin valikoimaan”, sanoo Sini Visa, Kinuskikissa-blogin pitäjä.

”Olen suunnitellut Kinuskikissan tassu -leivän muodon niin, että siitä saa sekä sämpylöitä ja viipaloitua leipää. Toivon, että ihmiset inspiroituvat muodosta ja kokeilevat sitä eri tilanteissa. Leipähän sopii niin aamiaispöytään kuin juhlatarjoiluihin”, muistuttaa Sini Visa, jonka sydäntä lähellä leivonta on aina ollut.

Kinuskikissan tassu -leipiä tehdään myymälöiden Fazerin lähileipomoissa vaalien yli 120-vuotista Fazerin käsityöperinnettä. Leipien korkealaatuiset raaka-aineet tulevat Fazerin omasta Lahden myllystä. Lähileipomoissa leivotaan päivittäin paikan päällä, joten asiakkailla on aina mahdollisuus saada lämmintä ja uunituoretta leipää.

”Leipä on ensimmäinen tuote, jonka olemme kehittäneet bloggaajan kanssa ja on ollut ilo tehdä se yhteistyössä juuri Kinuskikissan kanssa, sillä perinteitä vaaliva ajatusmaailmamme ja tahto luoda uusia elämyksiä kohtaavat monella tasolla”, kertoo Fazer Brandsin Cafés & Shops -liiketoiminnan markkinointi- ja viestintäjohtaja Maarit Piela-Liesalho.

Kinuskikissan tassu -leipä tulee saataville kesäkuusta lähtien neljään Fazer lähileipomoon: Citymarket Ruoholahti, Citymarket Vuosaari, Citymarket Tammisto, Citymarket Myyrmäki.

Fazerin ja Kinuskikissa-leivontablogia ylläpitävän Sini Visan yhteistyö alkoi, kun Fazer palkitsi Kinuskikissan Gloria Blog Awards -blogigaalassa syksyllä 2012 lukijoiden suosikkiblogina. Palkintoon kuului mahdollisuus kehittää oma leipä yhteistyössä Fazerin kanssa.

Fazer leipoo paikallisesti ympäri Suomen yhteensä 46 lähileipomossa. Lähileipomot ovat osa Fazerin Cafés & Shops -liiketoimintaa.

Lisätietoja
Maarit Piela-Liesalho, markkinointi- ja viestintäjohtaja, Fazer Brands, Cafés & Shops, p. 0400 715 134, etunimi.sukunimi@fazer.com

Painokelpoiset tuotekuvat
www.fazer.fi/media, ”Media_Press”, ” Fazer Kinuskikissantassu”
Minnamari Mattila, viestintäkoordinaattori, p. 046 851 3552

Inspiroidu leivästä: www.fazer.fi/leipa

Fazer on kansainvälinen perheyritys, joka tarjoaa leipomo-, makeis- ja keksituotteita sekä ruokailu-, ravintola- ja kahvilapalveluita. Fazerilla on toimintaa kahdeksassa maassa ja vientiä yli 40 maahan. Yrityksen menestys on sen perustamisesta lähtien vuonna 1891 perustunut parhaaseen tuotteiden ja palvelun laatuun, rakastettuihin brändeihin ja osaaviin ihmisiin. Fazer noudattaa liiketoiminnassaan eettisiä periaatteita, jotka pohjautuvat yrityksen arvoihin ja UN Global Compactin periaatteisiin. Fazer-konserni toimii kahdella liiketoiminta-alueella. Fazer Brands on tunnettu maukkaista leipomotuotteista ja makeisista. Fazer Food Services tarjoaa hyvää ruokaa ja asiakaskohtaisia palveluita sopimusruokailussa. Fazer-konsernin liikevaihto vuonna 2012 oli lähes 1,7 miljardia euroa ja yrityksessä työskentelee yli 15 000 henkeä.