• Fazer Group/

Fazer Juuresleipä sai suomalaiset syömään 500 000 kiloa kasviksia Nyt vuorossa siemenet: Fazerin uutuusleivässä yli 30 % siemeniä

Fazer Leipomot jatkaa leipäkategorian uudistamista ja tuo leipähyllyyn uusia, ravinteikkaita vaihtoehtoja. Viime vuonna leivissä valloittivat juurekset ja kasvikset. Nyt Fazer on tuonut kauppoihin kolme herkullista siemenleipää.  Fazer Siemenleipä -uutuuksissa siemenet eivät ole vain koriste, vaan ne korvaavat huomattavan osan, 3050 prosenttia, leivontaan käytetyistä jauhoista.

Valtakunnallista leipäviikkoa vietetään ensi viikolla (11.–18.9.2017). Fazer Leipomoiden tuotekehitysjohtaja Heli Anttilan mukaan leipäkategoria elää nyt suurta murrosta. Fazer kehittää jatkuvasti valikoimaansa ja tuo markkinoille uusia herkullisia innovaatioita terveystietoisten leivänystävien iloksi.

Uusilla innovatiivisilla leipätuotteilla voidaan vaikuttaa myös myönteisesti suomalaisten kulutustottumuksiin ja saada suomalaiset syömään monipuolisemmin.

”Monissa kilpailuissa palkittu Fazer Juuresleipä on valloittanut suomalaisten sydämet ja sitä on myyty 1,5 miljoonaa kiloa. Tämä tarkoittaa, että suomalaiset ovat syöneet leivässä huimat 500 000 kiloa kasviksia*.  Olemme ylpeitä, että olemme houkutelleet suomalaiset syömään enemmän kasviksia maukkaan leivän muodossa”, iloitsee Anttila.

Siementen suosio kasvussa

Juuri kauppoihin saapunut Fazer Siemenleipä on uudenlainen palaleipä, jossa vähintään kolmasosa jauhoista on korvattu siemenillä tai idätetyillä jyvillä, minkä ansiosta leipä on herkullinen ja ravinteikas.

”Maukkaat siemenet ovat kovassa nosteessa maailmalla. Suomalaisissa kuluttajatesteissä reilusti siemeniä sisältävät leivät nousivat ykköstoiveiksi. Odotamme innolla, miten uutuudet otetaan vastaan”, sanoo Anttila.

Fazer Siemenleipä -uutuudet sisältävät runsaasti kuitua ja ne ovat oivia proteiinin ja omega-3-rasvahappojen lähteitä. Tuoteperheeseen kuuluu kolme erilaista vaihtoehtoa: gluteeniton, kaura ja ruis. Leivät leivotaan Suomessa.

Fazer Siemenleipä – kolme vaihtoehtoa

Gluteeniton Siemenleipä 165 g
Gluteenittomaksi leiväksi tällä siemenleivällä on korkea kuitupitoisuus, 8,4 %. Yli puolet jauhoista on korvattu siemenillä. Tämä herkullinen gluteeniton leipä on leivottu Suomessa.

Kaura Siemenleipä 300 g
Kauraa ja spelttiä sisältävässä kuohkeassa kaura Siemenleivässä yli 1/3 jauhoista on korvattu siemenillä ja idätetyillä jyvillä, jotka tuovat leipään makua. Tarkkaan valvotuissa olosuhteissa jyvä saadaan aloittamaan uusi elämä. Tällöin jyvä avautuu ja alkaa kasvattaa itua, jolloin viljan luontaiset ravintoaineet vapautuvat. Kaura Siemenleipä leivotaan Oulussa.

Ruis Siemenleipä 240 g
Ruis Siemenleivässä 1/3 jauhoista on korvattu siemenillä – se näkyy, tuntuu ja maistuu! Rukiin lisäksi leivontaan on käytetty spelttiä. Ruis Siemenleipä leivotaan Lahdessa.

Fazer Siemenleivät kuuluvat Parempi Leipä -tuoteperheeseen, jossa terveellisyyteen on kiinnitetty erityistä huomiota makua unohtamatta. Samaan joukkoon kuuluvat myös Fazer Juuresleipä sekä Fazer Vatsaystävällinen. Tuoteperheen tunnistaa Parempi leipä -peukalomerkistä. Lue lisää: https://www.fazer.fi/tuotteet-ja-asiakaspalvelu/leipa/parempi-leipa/

*Laskutapa: Rullaavan 12 kk Fazer Juuresleipien toimitetut kilot on jaettu kolmella.

Heli Anttila, tuotekehitysjohtaja, Fazer Leipomot, Suomi, heli.anttila@fazer.com, puh. 040 752 0324

Vilhelmiina Erkkola, Senior Brand and Portfolio Manager, Fazer Leipomot, Suomi, vilhelmiina.erkkola@fazer.com, puh. 040 3519378

Taina Lampela-Helin, tiedottaja, Fazer-konserni, taina.lampela-helin@fazer.com, puh. 040 668 4600

Fazerin mediapuhelin: 040 6682 998, arkisin klo 8-16

Kuvia:http://www.fazergroup.com/fi/medialle/ à Kuvapankki: Media_Press – Fazer Siemenleipä uutuus 2017

Fazer on kansainvälinen perheyritys, joka tarjoaa leipomo-, makeis- ja keksi- ja viljatuotteita sekä ruokailu- ja kahvilapalveluita. Fazerilla on toimintaa kahdeksassa maassa ja vientiä noin 40 maahan. Fazerin missio on luoda makuelämyksiä. Fazerin menestys on sen perustamisesta lähtien vuonna 1891 perustunut parhaaseen tuotteiden ja palvelun laatuun, rakastettuihin brändeihin, osaaviin ihmisiin ja vastuulliseen toimintatapaan. Fazer-konsernin liikevaihto vuonna 2016 oli 1,6 miljardia euroa ja yrityksessä työskentelee lähes 15 000 henkeä. Fazer noudattaa liiketoiminnassaan eettisiä periaatteita, jotka pohjautuvat yrityksen arvoihin ja YK Global Compactin periaatteisiin.

Kun haluatte hyvää

Avainsanat: