Fazer kasvatti suosiotaan korkeakouluopiskelijoiden ihannetyönantajien listalla

Suomalaiset kaupallisen alan korkeakouluopiskelijat nimeävät ihannetyönantajikseen vahvoja bränditaloja. Tutkimusyritys Universumin vuosittaisessa työnantajamielikuvatutkimuksessa opiskelijoiden mielestä kaupallisen alan kiinnostavimmat työnantajat ovat Finnair, Google ja OP-ryhmä. Fazer paransi sijoitustaan ja nousi viidenneksi ohi Marimekon ja Koneen.

Tulevaisuudessa arvostetaan yhä enemmän laaja-alaista osaamista

Fazer sijoittui kaupallisten korkeakouluopiskelijoiden TOP10 -listalla viidenneksi, elintarvikealan opiskelijoiden keskuudessa se nousi ykköseksi.

”Fazerin nousu listalla on osoitus toimivasta yhteistyöstä muun muassa koulujen kanssa”, sanoo Piia Rajakallio, joka vastaa rekrytoinnista ja työnantajakuvasta Fazerilla. ”Olemme matkalla moderniksi kansainväliseksi ruokayhtiöksi ja tulemme tarvitsemaan laaja-alaista osaamista. Mielikuva yrityksestä ja sen tarjoamista mahdollisuuksista tulee olla mielenkiintoinen, puhutteleva ja selkeä”, hän jatkaa.

Vuonna 2018 suurin osa korkeakouluopiskelijoista haluaa monipuolisiin työtehtäviin kotimaisiin pörssiyrityksiin.

Innostava visio lisää työn merkityksellisyyden kokemusta

Tutkimus kartoitti myös opiskelijoiden työnantajissa eniten arvostamia asioita. Tärkeimpinä opiskelijat pitävät työn merkityksellisyyttä sekä työn ja vapaa-ajan tasapainoa.

”Fazerin uusi visio – Luomme iloa ja hyvinvointia merkityksellisillä ruokakokemuksilla –  antaa meille selkeän suunnan ja kertoo tärkeimmän tavoitteemme. Uskon, että voimme tarjota opiskelijoiden kaipaamaa ystävällistä ja työntekijöitä kunnioittavaa työkulttuuria vahvojen arvojemme kautta”, painottaa Piia Rajakallio.

Universumin korkeakouluopiskelijatutkimus pähkinänkuoressa 2018

Suomen ihanteellisimmat työnantajat -tutkimuksessa selvitettiin kuuden alakokonaisuuden –  kaupallinen ala, tekniikka ja luonnontieteet, IT-ala, juridiikka, humanistinen tiede ja terveydenhuolto –  alle kuuluvien korkeakouluopiskelijoiden työnantajakuvia 19. kerran. Vuodenvaihteen molemmin puolin toteutettuun kyselyyn vastasi 10 602 opiskelijaa 39 korkeakoulusta. Tutkimuksessa opiskelijat antoivat työnantaja-arvioita, näkemyksiä työnantajista ja työelämän odotuksista.

Piia Rajakallio, Senior Manager, Talent Acquisition and Employer Branding, piia.rajakallio@fazer.com  ,puh. 0400 917 063

Fazerin mediapuhelin palvelee arkisin klo 8.00–16.00 puh. 040 668 2998

#urafazerilla #työnantajakuva #meidänfazer #hyvätyömaistuu

Fazer on kansainvälinen perheyritys, joka tarjoaa leipomo-, makeis- ja keksi- ja viljatuotteita, kasvipohjaisia aterioita, maidottomia tuotteita, mukaan otettavaa ruokaa ja juomia sekä ruokailu- ja kahvilapalveluita. Fazerin missio on Ruokaa, jolla on merkitys. Fazerilla on toimintaa kahdeksassa maassa ja vientiä noin 40 maahan. Fazerin menestys on sen perustamisesta lähtien vuonna 1891 perustunut parhaaseen tuotteiden ja palvelun laatuun, rakastettuihin brändeihin, osaaviin ihmisiin ja vastuulliseen toimintatapaan. Fazer-konsernin liikevaihto vuonna 2017 oli 1,6 miljardia euroa ja yrityksessä työskentelee lähes 15 000 henkeä. Fazer noudattaa liiketoiminnassaan eettisiä periaatteita, jotka pohjautuvat yrityksen arvoihin ja YK Global Compactin periaatteisiin.

Kun haluatte hyvää