Fazer kutsuu kunnat pohtimaan parhaita yhteistyön tapoja

Fazer haluaa olla jatkossa entistä vahvemmin kuntien ja tulevien maakuntien ruokapalvelukumppani. Tällä hetkellä Fazer toimii noin kymmenessä kunnassa. Fazer järjestää vuoden 2018 aikana Vantaan vierailukeskuksessaan ja muutamilla paikkakunnilla kuntakeskusteluita, joissa on tarkoitus yhdessä pohtia mahdollisuuksia julkisen ja yksityisen sektorin uudenlaisille kumppanuuksille.

Fazerin perheyritykseen kuuluva Fazer Food Services on Pohjoismaiden johtava ruokailupalveluyritys. Fazerilla on lähes 1 200 ravintolaa Pohjoismaissa, joista yli 600 Suomessa. Asiakkaita ovat yritykset, yhteisöt, päiväkodit, koulut ja oppilaitokset sekä ikääntyvien palvelutalot ja hoivakodit. Yhteistyötä tehdään muun muassa valtion virastojen ja kuntien laitosten kanssa.

Fazer haluaa käydä aktiivista vuoropuhelua siitä, miten yritys voi tukea kuntia ja maakuntia julkisten ruokapalveluiden tuottamisessa laadukkaasti ja kustannustehokkaasti. Kasvu julkisissa asiakkuuksissa on osa Fazerin strategiaa tuleville vuosille.

”Tahdomme ymmärtää aiempaa paremmin, miten julkinen ja yksityinen sektori voivat toimia yhteistyössä tavalla, joka hyödyttää kuntia ja veronmaksajia. Käymme aktiivista vuoropuhelua monien kuntien ja tulevien maakuntien kanssa”, kertoo Fazer Food Services Suomen toimitusjohtaja Jaana Korhola.

Fazer kutsuu tammikuussa joukon asiantuntijoita sekä Etelä-Suomen kuntien päätöksentekijöitä keskustelemaan julkisen ja yksityisen sektorin uudenlaisesta kumppanuudesta ja tulevaisuuden palveluiden kehittämisestä. Tilaisuus pidetään Fazer Experience -vierailukeskuksessa 30. tammikuuta. Vuoden 2018 aikana Fazer jatkaa keskusteluita tilaisuuksissa ympäri Suomen.

”Käynnissä oleva sosiaali- ja terveyspalveluiden uudistus mullistaa kuntien tavan tuottaa hyvinvointipalveluita, ja nyt on tarpeen tarkastella totuttujen toimintatapojen parhaita käytäntöjä ja muutostarpeita sekä keskustella uudenlaisista mahdollisuuksista”, toteaa Korhola.

Fazerin mediapuhelin palvelee arkisin klo 8-16 puh. 040 6682 998.

Fazer on kansainvälinen perheyritys, joka tarjoaa leipomo-, makeis- ja keksi- ja viljatuotteita sekä ruokailu- ja kahvilapalveluita. Fazerilla on toimintaa kahdeksassa maassa ja vientiä noin 40 maahan. Fazerin missio on Ruokaa, jolla on merkitys. Fazerin menestys on sen perustamisesta lähtien vuonna 1891 perustunut parhaaseen tuotteiden ja palvelun laatuun, rakastettuihin brändeihin, osaaviin ihmisiin ja vastuulliseen toimintatapaan.. Fazer-konsernin liikevaihto vuonna 2016 oli 1,6 miljardia euroa ja yrityksessä työskentelee lähes 15 000 henkeä. Fazer noudattaa liiketoiminnassaan eettisiä periaatteita, jotka pohjautuvat yrityksen arvoihin ja YK Global Compactin periaatteisiin.

Kun haluatte hyvää

Avainsanat: