Fazer lahjoittaa 200 000 euroa kahdelle korkeakoululle

Fazer tekee lahjoituksen kahdelle korkeakoululle tukeakseen kotimaista huippututkimusta. 100 000 euron suuruisen lahjoituksen saavat sekä Helsingin yliopiston maatalous-metsätieteiden koulutusala että Hanken Svenska Handelshögskolan.

Fazer haluaa tarjota tuotteita ja palveluita, jotka mahdollistavat vastuullisen elämäntavan nyt ja tulevaisuudessa. Korkeakoulut ovat tärkeä yhteistyökumppani, sillä niissä tehdään merkittävää tutkimustyötä ja koulutetaan alalle tulevaisuuden huippuosaajia. Tänään 22.4.2015 tehtävillä lahjoituksilla Fazer haluaa osaltaan tukea elintarvikealan ja talouden akateemista osaamista ja tutkimuksen jatkuvuutta Suomessa.

Fazerille keskeinen osa-alue elintarviketieteissä on muun muassa viljateknologia. Viljan lisäksi viljateknologiassa tutkitaan myös muita palkokasveja, jotka ovat tärkeitä kasviproteiinin lähteitä. Fazerin tavoitteena on mm. lounasravintoloissa lisätä kasvisperäisten proteiinien syömistä ja siten lisätä kestävän kehityksen mukaista ruokatuotantoa.

”Lahjoitusvaroilla on tärkeä merkitys tutkimukselle ja opiskelijoille. 2000-luvun maatalous-metsätieteellinen osaaminen on huipputeknologiaa, ja osa suomalaista biotieteiden ja-teknologian maailmallakin tunnettua osaamista”, kertoo Helsingin yliopiston kansleri Thomas Wilhelmsson.

”Olemme vakuuttuneita että menestyäkseen tulevaisuudessa niin Fazer kuin koko Suomi tarvitsee elintarvikealan ja talouden huippuosaajia. Tämän takia teemme lahjoituksen kahdelle keskeiselle korkeakoululle”, sanoo Fazerin konsernijohtaja Christoph Vitzthum.

Fazer osallistui Hankenin varainkeruuseen myös vuonna 2010 lahjoittamalla 100 000 euroa. Lisäksi Fazer on ollut Hankenin partneriyritys jo usean vuoden ajan. Nyt tehtävä lahjoitus syventää yhteistyötä entisestään.

”Yksi menestyksemme kulmakivistä on Hankenin ja opiskelijoidemme, alumniemme ja ulkopuolisten sidosryhmiemme välinen keskinäinen luottamus ja haluamme jatkuvasti kehittää toimintaamme. Tiedettä vie eteenpäin aito kiinnostus aiheeseen. Yhteistyö yritysten kanssa rakentaa sillan teorian ja käytännön välille ja se on inspiroivaa” sanoo Hankenin rehtori Eva Liljeblom.

Fazerin perheyritys on ollut suomalaisten elämässä lähes 125 vuotta. Karl Fazer oli yksi kotimaisen makeisteollisuuden perustajista ja suomalaiset ovat kasvaneet usean sukupolven ajan Fazerin makuelämysten parissa. Tänä aikana suomalainen elämäntyyli, ruokakulttuuri ja hyvinvointi ovat uudistuneet vuosikymmenestä toiseen.

”Suomalaiset ovat entistä kiinnostuneempia jokapäiväisestä hyvinvoinnista, ruuan alkuperästä ja haluavat tehdä vastuullisia valintoja. Tämä innostaa meitä tutkimaan ja luomaan täysin uudenlaisia tuotteita ja palveluita, jotka inspiroivat suomalaisia nauttimaan ja voimaan hyvin”, toteaa Vitzthum.

Tietoja Fazer-konsernista www.fazergroup.com/fi/tietoa-meista

Ulrika Romantschuk, SVP, Communications & Branding, p. 040 5664246

Sähköpostit ovat muotoa etunimi.sukunimi(at)fazer.com

Fazer on kansainvälinen perheyritys, joka tarjoaa leipomo-, makeis- ja keksi- ja viljatuotteita sekä ruokailu- ja kahvilapalveluita. Fazerilla on toimintaa kahdeksassa maassa ja vientiä yli 40 maahan. Fazerin missio on luoda makuelämyksiä. Yrityksen menestys on sen perustamisesta lähtien vuonna 1891 perustunut parhaaseen tuotteiden ja palvelun laatuun, rakastettuihin brändeihin, osaaviin ihmisiin ja vastuulliseen toimintatapaan. Fazer haluaa, että elämä maistuisi hyvältä joka päivä. Fazer-konsernin liikevaihto vuonna 2014 oli yli 1,6 miljardia euroa ja yrityksessä työskentelee yli 15 000 henkeä. Fazer noudattaa liiketoiminnassaan eettisiä periaatteita, jotka pohjautuvat yrityksen arvoihin ja YK Global Compactin periaatteisiin.

Kun haluatte hyvää