Fazer Leipomot lopettaa tuote-esittelijätoiminnan

Fazer Leipomot organisoi myyntitoimintojaan vastaamaan paremmin kaupan muuttuneita toimintamalleja ja lopettaa myymälöissä tapahtuvan tuote-esittelytoiminnan.

Fazer Leipomot lopettaa vähittäiskaupan myymälöissä tapahtuvan tuote-esittelijätoiminnan. Päätös syntyi 15.11.2007 - 27.12.2007 käytyjen yt-neuvottelujen seurauksena. Tuote-esittelytoiminnan tarkoituksenmukaisuutta ja kannattavuutta arvioitiin kokonaisuutena yrityksen toiminnan kannalta.

”Kaupan nykyisten toimintamallien seurauksena myynnillinen menestys ratkaistaan kokonaistuotevalikoiman kilpailukyvyllä sekä ketjulistausten ja markkinointitoimenpiteiden kautta. Kokonaismyynnin kannalta tuote-esittelytoiminta ei ole enää niin merkittävää kuin aikaisemmin”, toteaa Fazer Leipomoiden maajohtaja Petri Kujala.

Työsuhde päättyy 28 osa-aikaiselta tuote-esittelijältä. Työmääränä tämä tarkoittaa noin 16-18 henkilötyövuotta.

Tiedusteluihin vastaavat:
maajohtaja Petri Kujala, Fazer Leipomot, puh. 0400 767 767
viestintäjohtaja Leena Majamäki, Fazer Leipomot, puh. 040 585 1585

Yrityksestä

Fazer-konserni Fazer on kansainvälinen perheyritys, joka tarjoaa leipomo-, makeis- ja keksi- ja viljatuotteita, kasvipohjaisia aterioita, maidottomia tuotteita, mukaan otettavaa ruokaa ja juomia sekä ruokailu- ja kahvilapalveluita. Fazerin missio on Ruokaa, jolla on merkitys. Meillä on toimintaa kahdeksassa maassa ja vientiä noin 40 maahan. Fazerin menestys on sen perustamisesta lähtien vuonna 1891 perustunut parhaaseen tuotteiden ja palvelun laatuun, rakastettuihin brändeihin, osaaviin ihmisiin ja vastuulliseen toimintatapaan. Fazer-konsernin liikevaihto vuonna 2017 oli 1,6 miljardia euroa ja yrityksessä työskentelee 15 000 henkeä. Fazer noudattaa liiketoiminnassaan eettisiä periaatteita, jotka pohjautuvat yrityksen arvoihin ja YK Global Compactin periaatteisiin. Kun haluatte hyvää