Fazer mukaan kestävän kehityksen yhteiskuntasitoumukseen

Fazerin toimenpidesitoumus tähtää hävikin pienentämiseen.

Fazer on liittynyt mukaan kansalliseen kestävän kehityksen yhteiskuntasitoumukseen ”Suomi, jonka haluamme 2050”. Fazerin toimenpidesitoumus liittyy luonnon kantokykyä kunnioittavien elämäntapojen ja resurssiviisaan talouden tavoitteisiin. Fazer sitoutuu vähentämään syömäkelpoisen ruuan joutumista roskiin pienentämällä hävikkiä.

”On valtavaa haaskausta, kun syömäkelpoista ruokaa päätyy roskiin. Samalla raaka-aineet, energia ja työpanos menevät hukkaan ja syntyy turhia päästöjä. On etsittävä yhä parempia tapoja käyttää luonnon meille tarjoamat resurssit viisaasti ja niitä arvostaen”, sanoo Fazer-konsernin yritysvastuujohtaja Nina Elomaa.

Fazer sitoutuu edistämään hävikin pienentämistä ravintoloissaan sekä leipomo- ja makeisliiketoiminnassaan.

Fazerin toimenpidesitoumuksen tavoitteet:

• Kehitämme yhteistyössä asiakkaiden kanssa toimintatapoja, joilla vähennämme esillelaitto- ja lautashävikkiä ravintoloissamme
  • Lahjoitamme ylijäämätuotteita ruoka-apuun
  • Kehitämme ruokahävikin mittaamista ja seurantaa ravintoloissamme
  • Kartoitamme ja edistämme keinoja ottaa käyttöön raaka-aineita, joiden turvallisuus on taattu, mutta jotka eivät täytä ulkomuotonsa puolesta asetettuja vaatimuksia

”Kestävän kehityksen yhteiskuntasitoumus on kansallinen, mutta Fazerin toimenpidesitoumus kattaa kaikki 8 toimintamaatamme”, kertoo Elomaa.

Kestävän kehityksen yhteiskuntasitoumus

Kestävän kehityksen yhteiskuntasitoumus ”Suomi, jonka haluamme 2050” on yhteinen pitkän aikavälin tahtotila tulevaisuuden Suomesta. Toimenpidesitoumuksilla yhteiskunnan eri toimijat, kuten yritykset ja järjestöt, voivat sitoutua omalta osaltaan edistämään tavoitteiden toteutumista.

Lisätietoa: http://www.ym.fi/sitoumus2050

Viestinnän yhteyshenkilö:

Leena Majamäki, viestintäjohtaja, Fazer-konserni, +358 40 585 1585

Sähköpostit ovat muotoa etunimi.sukunimi(at)fazer.com

Fazer on kansainvälinen perheyritys, joka tarjoaa leipomo-, makeis- ja keksi- ja viljatuotteita sekä ruokailu- ja kahvilapalveluita. Fazerilla on toimintaa kahdeksassa maassa ja vientiä yli 40 maahan. Fazerin missio on luoda makuelämyksiä. Yrityksen menestys on sen perustamisesta lähtien vuonna 1891 perustunut parhaaseen tuotteiden ja palvelun laatuun, rakastettuihin brändeihin, osaaviin ihmisiin ja vastuulliseen toimintatapaan. Fazer haluaa, että elämä maistuisi hyvältä joka päivä. Fazer-konsernin liikevaihto vuonna 2014 oli yli 1,6 miljardia euroa ja yrityksessä työskentelee yli 15 000 henkeä. Fazer noudattaa liiketoiminnassaan eettisiä periaatteita, jotka pohjautuvat yrityksen arvoihin ja UN Global Compactin periaatteisiin.

Kun haluatte hyvää