Fazer mukana Tubeconissa 17.−18.8.

Fazer on tänä vuonna ensimmäistä kertaa mukana Tubecon-tapahtumassa 17.−18.8.2018. Helsingin Messukeskuksessa järjestettävä Tubecon on Euroopan suurin tubekulttuurin tapahtuma, joka kerää yhteen Suomen ykkösluokan tubettajat ja heidän tuhannet faninsa.

Fazer Food Track -alue sijaitsee aivan TubeCityn ytimessä ja seuraa tapahtuman pääteemaa "My Story – Minun tarinani" teemalla ”My Food Day”. Fazer Food Track on Tubeconin ruokatapahtumien keskus, jonka lavakeittiöön saapuvat kokkailemaan tubettajien lisäksi Junior Master Chef 2018 Otto Leskinen ja Fazer Culinary Teamin huippukokkeja. Ohjelmassa on luvassa ”Hei me kokataan!” -ruokaskaba, kakkutuunausta, sokkomaistatusta ja paljon muuta.

Ruoka-alueella My Food Day kuljettaa osallistujat päivän ateriarytmin mukaan erilaisten toiminnallisten pisteiden kautta pohtimaan osallistujan omaa ruokapäivää. Tapahtumassa julkistetaan myös Kouluruoka 70 vuotta -juhlavuoden kunniaksi toteutetun Kaikkien aikojen kouluruoka -kyselyn tulokset. Ruoka-alueella näkyvät myös Fazerin viljatuotteet ja tapahtuman tubettajien VIP-alueelle rakentuu makeisbaari.

Fazer Food Services toimii kumppanina n. 60 koulussa ja tarjoilee ruoan päivittäin 34 000 koululaiselle. ”Tubecon-tapahtumaosallistuminen on osa Fazer Food Servicesin Kouluruoka 70 vuotta -juhlintaa, joka huipentuu teemaviikkoon ravintoloissamme 27.-31.8.”, kertoo Fazer Food Servicesin Senior Brand Manager Merja Olari-Sintonen.

Oikeus syödä hyvin

Fazerin tavoitteena on tehdä ruokaa, jolla on merkitys ja edistää kokonaisvaltaista hyvinvointia kaikissa elämänvaiheissa. Jokaisella tulisi olla oikeus syödä hyvin ja siksi Fazerilla kehitetään kouluruokakokemusta yhdessä asiakkaiden sekä lasten ja nuorten kanssa ateriapäivää paremmin tukevaksi.

Alkuvuodesta 2018 Innolinkin Fazerille toteuttaman tutkimuksen mukaan koululaisten huoltajat olivat huolissaan lapsen tai nuoren jaksamisesta koulupäivän aikana ja sen jälkeen. Jopa joka neljäs (27%) oli erittäin huolissaan siitä, että lapsi ei syö riittävän monipuolisesti. Myös keskittymisestä sekä liikkumisen ja nukkumisen riittämisestä oli useampi kuin joka viides erittäin huolissaan.

”Tulostenkin myötä haluamme auttaa lapsia ja nuoria arjen hyvinvointia tukevissa valinnoissa sekä auttaa ymmärtämään, mikä merkitys ravinnolla on jaksamiseen, keskittymiseen ja oppimiseen – ymmärtäen myös, miten suuri vaikutus kavereilla ja suosituilla vaikuttajilla valintoihin on”, summaa Olari-Sintonen Fazerin mukanaoloa Tubeconissa ja jatkaa: ”Meille on kumppanina tärkeää auttaa opetussuunnitelmaan kuuluvassa ruokakasvatustehtävässä, parantaa vuorovaikutusta koulun ja kodin kanssa sekä tukea lasten ja nuorten mahdollisuuksia maistaa ja kokeilla uusia makuja.”

My Story – Minun tarinani

Kävijät pääsevät TubeCityn tapahtuma-alueella sijaitseviin pisteisin, paneelikeskusteluihin, tapaamaan tubettajia, näkemään esityksiä ja paljon muuta. Creator-puolella aloittelevat videontekijät pääsevät oppimaan lisää tubettamisesta. Viikonlopun aikana nähdään mm. Suomen suosituin vloggaaja Roni Back, Justimus, Miska, Mandimai ja Deata. Tapahtuma on ikärajaton. Kävijöitä odotetaan viikonlopun aikana jopa 20 000, ja tubettajia on tulossa noin 200. Vuoden 2018 tapahtuman teemana on My Story – Minun tarinani.  Tapahtuman tavoitteena on parantaa tubekulttuurin näkyvyyttä Suomessa. Tubeconissa nuoret vaikuttajat eli tubettajat pääsevät rakentamaan yhteisöllisyyttä keskenään ja seuraajiensa kanssa.

Lue lisää tapahtumasta ja ohjelmasta: www.tubecon.fi/ohjelma

#munkouluruokani #tubecon #tubecity #ruokaystävä #ruokaajollaonmerkitys #fazerfoodservices

Fazerin mediapuhelin palvelee arkisin klo 8–16, puh. 040 668 2998, media@fazer.com

Fazer on kansainvälinen perheyritys, joka tarjoaa leipomo-, makeis- ja keksi- ja viljatuotteita, kasvipohjaisia aterioita, maidottomia tuotteita, mukaan otettavaa ruokaa ja juomia sekä ruokailu- ja kahvilapalveluita. Fazerin missio on Ruokaa, jolla on merkitys. Fazerilla on toimintaa kahdeksassa maassa ja vientiä noin 40 maahan. Fazerin menestys on sen perustamisesta lähtien vuonna 1891 perustunut parhaaseen tuotteiden ja palvelun laatuun, rakastettuihin brändeihin, osaaviin ihmisiin ja vastuulliseen toimintatapaan. Fazer-konsernin liikevaihto vuonna 2017 oli 1,6 miljardia euroa ja yrityksessä työskentelee lähes 15 000 henkeä. Fazer noudattaa liiketoiminnassaan eettisiä periaatteita, jotka pohjautuvat yrityksen arvoihin ja YK Global Compactin periaatteisiin.

Kun haluatte hyvää

Avainsanat: