Fazer ostaa venäläisen cateringyrityksen Abela Services CIS

Fazer ostaa venäläisen cateringyrityksen Abela Service CIS Pietarissa. Abela on yritys, jolla on kokemusta yksityisen sektorin henkilöstöravintoloista Pietarissa. Kaupan myötä Fazer Amica aloittaa kasvustrategiansa mukaisesti ruokailupalvelutoiminnan myös Venäjällä.

Abela Service CIS tulee olemaan Fazer Amica Venäjän kokonaan omistama tytäryritys, ja se tullaan fuusioimaan emoyritykseen. Abelalla on 70 työntekijää, ja sen asiakkaita ovat mm suomalaisomistuksessa olevat Elcoteq ja Nokian Renkaat.

”Abela Servicen osto on ensimmäinen vaihe Fazer Amican strategiassa etabloitua Venäjälle. Meillä on leipomotoimintamme ansiosta hyviä kokemuksia Venäjältä ja tavoitteemme on aluksi tarjota Pietarissa toimiville kansainvälisille ja pohjoismaisille yrityksille korkealaatuisia ruokailupalveluja”, toteaa Fazerin konsernijohtaja Berndt Brunow.

Helsingissä 30. marraskuuta 2006

Toimitusjohtaja, Fazer Amica Teija Andersen, puh +358 20 729 6200
Viestintäjohtaja, Fazer-konserni Ulrika Romantschuk, puh +358 20 555 3020

Yrityksestä