Fazer Sirkkaleipä palkittiin viestinnän kunniakirjalla ProCom-päivässä

Fazer Sirkkaleipä sai kunniamaininnan loistavasti toteutetusta kansainvälisestä lanseerauksesta ProCom - Viestinnän ammattilaiset ry:ltä. Fazer Leipomoiden Sirkkaleipä ja muut palkitut julkistettiin viestijöiden vuosittaisessa ProCom-päivässä tiistaina 5.6.2018 Helsingissä.

Kunniamaininta globaalin mittaluokan mediavoitosta

Tuomaristo luonnehti lukujen valossa Fazer Sirkkaleivän viestintää todelliseksi globaalin mittaluokan mediavoitoksi. Fazer Sirkkaleipä nousi uutisiin jokaisella mantereella Etelämannerta lukuun ottamatta. Kansainvälinen mediatavoittavuus oli 13,7 miljardia, ja sosiaalisen median tavoittavuus pelkästään Suomessa oli 8,6 miljoonaa kontaktia.*

Fazer Sirkkaleipä niittää palkintoja. Toukokuun lopussa se lennähti voittoon Amsterdamissa kansainvälisessä SABRE Awards-viestintäkilpailussa, sarjassa ruoka ja juoma. Arvostettuun viestinnän kilpailuun osallistui yli 2 500 työtä ympäri maailmaa. Näkyvyys maailmalla teki tunnetuksi myös Suomea ja suomalaista elintarviketeollisuutta kestävämpien ruokaratkaisujen edelläkävijämaana.

Fazer Sirkkaleipä on yksi Fazer Leipomoiden tulevaisuuden tuotteista

Fazer Leipomot toi maailman ensimmäisenä hyönteisleivän kauppoihin marraskuussa 2017.

Fazer Sirkkaleipä on herkullinen ja ravinteikas artesaanileipä, joka leivotaan alusta astin käsin Fazerin oman myllyn jauhoista ruokakaupoissa sijaitsevissa myymäläleipomoissa. Yhdessä Sirkkaleivässä on 70 kotisirkkaa. Sirkkaleipä on hyvä proteiinin lähde.

Sirkkaleipä saavutti kuukaudessa 72 % tunnettuuden kuluttajien keskuudessa Suomessa.**

* Lähde: Meedius International, joulukuu 2017

** Lähde: Fazer Sirkkaleipä-tutkimus, Rednote 12/2017

ProComin viestintäpalkintoehdotukset oli kerätty jäsenistöltä sekä muilta viestinnän ammattilaisilta. Lopullisen valinnan teki tuomaristo, johon kuuluivat YLEn uutistoimituksen päällikkö Riikka Räisänen, yrittäjä Jukka Saksi, Elämäntyöpalkinnon viime vuonna saanut Paula Pauniaho, ProComin puheenjohtaja, professori Vilma Luoma-aho Jyväskylän yliopiston kauppakorkeakoulusta ja ProComin toimitusjohtaja Elina Melgin.

ProCom-päivässä jaettiin viisi viestintäpalkintoa, ja muun muassa vuoden viestintäteoksi valittiin koko Suomea puhutellut Suomi 100 -hanke.

Viestintäpäällikkö Taina Lampela-Helin, Fazer-konserni, taina.lampela-helin@fazer.com , puh.+ 358 40 668 4600

Fazerin mediapuhelin palvelee arkisin klo 8.00–16.00 puh. +358 40 668 2998

#sirkkaleipä #ruokaajollaonmerkitys #ratkaisujaruuasta

Painokelpoiset kuvat: www.fazergroup.com/pictures (Media_Press -> Fazer Sirkkaleipä)

Fazer on kansainvälinen perheyritys, joka tarjoaa leipomo-, makeis- ja keksi- ja viljatuotteita, kasvipohjaisia aterioita, maidottomia tuotteita, mukaan otettavaa ruokaa ja juomia sekä ruokailu- ja kahvilapalveluita. Fazerin missio on Ruokaa, jolla on merkitys. Fazerilla on toimintaa kahdeksassa maassa ja vientiä noin 40 maahan. Fazerin menestys on sen perustamisesta lähtien vuonna 1891 perustunut parhaaseen tuotteiden ja palvelun laatuun, rakastettuihin brändeihin, osaaviin ihmisiin ja vastuulliseen toimintatapaan. Fazer-konsernin liikevaihto vuonna 2017 oli 1,6 miljardia euroa ja yrityksessä työskentelee lähes 15 000 henkeä. Fazer noudattaa liiketoiminnassaan eettisiä periaatteita, jotka pohjautuvat yrityksen arvoihin ja YK Global Compactin periaatteisiin.

Kun haluatte hyvää

Avainsanat: