Fazer Sirkkaleivän leivonnassa myymäläleipomokohtaisia katkoksia

Suuren kysynnän seurauksena Fazer Sirkkaleivän saatavuudessa on myymäläleipomokohtaisia katkoksia. Pistekohtaiset katkokset johtuvat sirkkajauhon riittämättömästä saatavuudesta. Leivonta myymäläleipomoissa jatkuu heti kun sirkkaraaka-ainetta saadaan jälleen.

Fazer kannustaa kotimaisia toimijoita sirkkojen kasvatukseen

Tällä hetkellä Fazer Sirkkaleivässä käytetään hollantilaisia sirkkoja. Suomessa sirkkoja ei vielä tuoteta riittävän suuressa mittakaavassa. Fazer selvittää kotimaisen sirkan käyttöä.

Yhdessä Sirkkaleivässä on noin 70 kotisirkkaa.

Kuluttajien kiinnostus Sirkkaleipää kohtaan ylitti kaikki odotukset

Fazer toi maailman ensimmäisenä kotisirkkoja sisältävän hyönteisleivän ruokakauppoihin marraskuussa 2017. Sirkkaleipä myytiin loppuun useassa myymäläleipomossa ennätysajassa. Tällä hetkellä alusta asti käsin leivottuja Sirkkaleipiä myydään 17 Fazer myymäläleipomossa pääkaupunkiseudulla, Lahdessa ja Tampereella.

Sirkkaleivän myynti pyritään laajentamaan kaikkiin Suomen 48 Fazer myymäläleipomoon heti kun sirkkajauhon riittävä saatavuus on taattu.

Fazer on kansainvälinen perheyritys, joka tarjoaa leipomo-, makeis- ja keksi- ja viljatuotteita sekä ruokailu- ja kahvilapalveluita. Fazerilla on toimintaa kahdeksassa maassa ja vientiä noin 40 maahan. Fazerin menestys on sen perustamisesta lähtien vuonna 1891 perustunut parhaaseen tuotteiden ja palvelun laatuun, rakastettuihin brändeihin, osaaviin ihmisiin ja vastuulliseen toimintatapaan. Fazer-konsernin liikevaihto vuonna 2016 oli 1,6 miljardia euroa ja yrityksessä työskentelee lähes 15 000 henkeä. Fazer noudattaa liiketoiminnassaan eettisiä periaatteita, jotka pohjautuvat yrityksen arvoihin ja YK Global Compactin periaatteisiin.

Kun haluatte hyvää

Avainsanat: