Fazer tukee pakolaiskriisissä

Fazer haluaa auttaa pakolaistilanteen ratkaisemisessa osaamisensa kautta yrityksenä ja mahdollistamalla työntekijöidensä avun tarjoamisen. Tuemme yhteisöjä, joissa toimimme ja pakolaisena saapuvia ihmisiä.

Olemme aktiivisesti tarjonneet apuamme viranomaisille ja järjestöille.

Fazer tekee yhteistyötä paikallisviranomaisten ja muiden asianosaisten organisaatioiden kanssa yhteisöissä tarjoamalla tarvittavaa ja parhaiten soveltuvaa apua. Näitä organisaatioita ovat Punainen Risti, pakolaisneuvostot, kirkko, vakiintuneet ruoka-apuorganisaatiot sekä pitkäaikaiset yhteistyökumppanit.

Osana normaalia toimintaamme tarjoamme ruokailupalveluita nykyisille asiakkaillemme ja olemme myös sopineet palveluiden toimittamisesta uusille pakolaisia tukeville asiakkaille. Fazer Food Services vastaa ruokailupalvelutoimittajien tarpeeseen Suomessa ja Ruotsissa luomalla palveluita pakolaiskeskuksille. Ruokailupalveluiden saamisen tarve oli kiireellinen ja on tehty paljon työtä sen eteen, että voimme tarjota pakolaisille tasapainoista, ravitsevaa ja maukasta ruokaa keskuksissa.

Fazerin antama apu

Toimimme jatkuvasti kaikkien pitkäaikaisten yhteistyökumppaneidemme kanssa. Näitä ovat esimerkiksi SOS Lapsikylät, Naisten Pankki ja Nenäpäivä.

• Lahjoitamme ruokaa eri toimijoille paikallistasolla, Suomessa esim. Ruokahävikkivarastolle ja Heikki Hurstille.
  • Fazerin työntekijät Suomessa ovat osallistuneet keräykseen, jossa lahjoitettiin vaatteita ja välttämättömyystarvikkeita pakolaiskeskuksiin.
  • Olemme tukeneet SOS Lapsikyliä jo vuosia ja tulemme tukemaan niiden pakolaisten hyväksi tekemää työtä ja järjestämään niille tapahtumia. Pakolaislapset on kutsuttu vierailulle Fazerille Suomessa.
  • Edistämme jatkuvaa dialogia sisäisesti tietoisuuden kasvattamiseksi ja tuemme näin integraatiopyrkimyksiä.

Fazerin pitkän aikavälin toimet

Pakolaiskriisissä tarvitaan pitkäkestoisia ohjelmia, joilla tuetaan muutosta yhteisöissä. Toimemme sisältävät yritystason toimia ja mahdollistamme myös fazerilaisten osallistumisen avun tarjoamiseen.

• Fazer on suunnitellut pitkän aikavälin avustusohjelmia.
  • Olemme sitoutuneet järjestämään ensi vuonna 2016 ruokatapahtumia suomalaisissa pakolaiskeskuksissa. Tuomme näihin tapahtumiin suomalaista ruokaperinnettä ja makuelämyksiä. Nämä tapahtumat ovat myös konkreettinen mahdollisuus fazerilaisille tehdä vapaaehtoistyötä työaikana.
  • Kutsumme avustusjärjestöjen edustajia vierailulle Fazerille ja edistämme omia hankkeitamme palautteen pohjalta.
  • Arvioimme mahdollisuuksia palkata pakolaisia, joilla on sopivaa osaamista.

Yrityksestä

Fazer on kansainvälinen perheyritys, joka tarjoaa leipomo-, makeis- ja keksi- ja viljatuotteita sekä ruokailu- ja kahvilapalveluita. Fazerilla on toimintaa kahdeksassa maassa ja vientiä noin 40 maahan. Fazerin missio on Ruokaa, jolla on merkitys. Fazerin menestys on sen perustamisesta lähtien vuonna 1891 perustunut parhaaseen tuotteiden ja palvelun laatuun, rakastettuihin brändeihin, osaaviin ihmisiin ja vastuulliseen toimintatapaan.. Fazer-konsernin liikevaihto vuonna 2016 oli 1,6 miljardia euroa ja yrityksessä työskentelee lähes 15 000 henkeä. Fazer noudattaa liiketoiminnassaan eettisiä periaatteita, jotka pohjautuvat yrityksen arvoihin ja YK Global Compactin periaatteisiin. Kun haluatte hyvää