• Fazer Group/

Fazerilaisille voitto ja finaalipaikka PRO-gaalassa – Suomen paras kahvilatyöntekijä löytyy Fazer 8th Floor -ravintolamaailmasta

Fazerin finalistit loistivat eilen 28.1. Helsingissä järjestetyssä HoReCa-alan ammattilaisten PRO-gaalassa. Fazerilaisia oli 39 finalistin joukossa kaksi. Mia Ahonen vei voiton sarjassa Kahvilan työntekijä.

Fazeria edusti finaalissa Mia Ahonen ja Simo Ketolainen. Mia työskentelee Helsingin keskustan Stockmannin ylimmässä kerroksessa Fazer 8th Floor -ravintolamaailmassa ja Simo Helsingissä Sanomatalon Amica-henkilöstöravintolassa.

Kassatarjoilijana työskentelevä Mia voitti sarjansa Kahvilan työntekijä 2016. Mia kertoo nauttivansa asiakaspalvelutyöstään ja siitä, että saa asiakkaat hymyilemään ja palaamaan uudestaan. Hän haluaa olla esimerkkinä työkavereilleen ja kannustaa heitä päivittäisessä työssä.

Keittiömestarina ja ravintolapalvelusuunnittelijana työtä tekevä Simo oli kolmen parhaan joukossa Ammattikeittiön päällikkö -sarjassa. Simo pyrkii osallistumaan muilta töiltään mahdollisimman paljon ruuanvalmistukseen ollakseen tiiminsä keskellä myös sillä tavalla. Simoa innostaa työssä huipputiimi ja vauhdikkaat tilanteet.

PRO Gaala on ravintola-alan suurin ja merkittävin juhla, jossa PRO-tunnusnimikkeellä vuosittain palkitaan mm. kollegojen, esimiesten ja alaisten suosittelemia, alalla ansioituneita ammattilaisia. Aromi-lehden nyt neljättätoista kertaa järjestämässä kilpailussa oli kaikkiaan 13 kategoriaa, jotka kattoivat suurkeittiö- ja ravintola-alan eri sektorit laidasta laitaan.

Finalistien valinnan kymmenien kuhunkin sarjaan nimettyjen henkilöiden joukosta ja sarjojensa voittajat valitsi arvovaltainen raati, joka koostui ravintola-alan ammattilaisista. Raadin valintakriteereitä voittajille ovat ammattitaito, esikuvallisuus ja asenne.

Palkinnon tarkoituksena on paitsi kannustaa alalla jo työskenteleviä, myös nostaa HoReCa-alan arvostusta ja houkutella uusia työntekijöitä alalle.

Laura Tötterman, viestintäpäällikkö, Fazer-konserni p. 044 711 9550

Sähköpostiosoitteet ovat muotoa etunimi.sukunimi@fazer.com

www.fazergroup.com/fi/ura-fazerilla/

www.fazer.fi/fazercafe

Painokelpoiset kuvat: www.fazergroup.com/pictures, ”Media_Press”, "Pro-gaala 2016"

Fazer on kansainvälinen perheyritys, joka tarjoaa leipomo-, makeis-, keksi- ja viljatuotteita sekä ruokailu- ja kahvilapalveluita. Fazerilla on toimintaa kahdeksassa maassa ja vientiä yli 40 maahan. Fazerin missio on luoda makuelämyksiä. Yrityksen menestys on sen perustamisesta lähtien vuonna 1891 perustunut parhaaseen tuotteiden ja palvelun laatuun, rakastettuihin brändeihin, osaaviin ihmisiin ja vastuulliseen toimintatapaan. Tänä vuonna Fazer juhlii 125-vuotista menestystarinaansa
ja perustaja Karl Fazerin syntymästä tulee kuluneeksi 150 vuotta.

Fazer-konsernin liikevaihto vuonna 2014 oli yli 1,6 miljardia euroa ja yrityksessä työskentelee yli 15 000 henkeä. Fazer noudattaa liiketoiminnassaan eettisiä periaatteita, jotka pohjautuvat yrityksen arvoihin
ja YK Global Compactin periaatteisiin.

Kun haluatte hyvää