• Fazer Group/

Fazerin ja SOS-Lapsikylän kumppanuus jatkuu ‒ yhteistyö mahdollistaa uudenlaisten lapsikylien rakentamisen

Fazerin ja SOS-Lapsikylän kolmivuotinen kumppanussopimus uusittiin maaliskuun lopulla. Yhteistyö on jatkunut kaikkiaan yli 40 vuotta. Seuraavien vuosien taloudellinen tuki suunnataan erityisesti Espoon ja Vantaan uudenlaisiin lapsikyliin, joissa sijaiskodit on integroitu kaupunginosien muuhun asutukseen. Fazer tukee SOS-Lapsikylän tekemää lastensuojelutyötä myös muissa maissa.

Suomessa on 17 000 lasta, jotka eivät voi turvallisesti asua omassa kodissaan ja joka kymmenes kaikista lapsista kasvaa turvattomissa oloissa., SOS-Lapsikylä edistää perheiden hyvinvointia monin tavoin. Fazerin ja SOS-Lapsikylän seuraavan kolmivuotisen kumppanuussopimuksen varat ohjataan etenkin Espoon Niittykummun ja Vantaan Kivistön uudenlaisiin lapsikyliin, joissa oman, tiiviin yhteisön asemesta sijaisperheet asuvat tavallisessa kaupunkiympäristössä, kuitenkin lähellä toisiaan. Viime vuosien lahjoitukset ohjattiin pääasiassa Tampereen Vuorekseen nousseeseen Suomen ensimmäiseen uuden mallin lapsikylään.

”Kumppanuuden kautta haluamme auttaa lapsia ja nuoria saamaan turvallisen kodin. Fazer on suomalainen perheyritys, joka on perinteisesti huolehtinut lähiympäristönsä ihmisistä. Uudenlaisten lapsikylien rakentamisen tukeminen on teko, josta olemme ylpeitä. Olemme itsekin saaneet korvaamattomia elämyksiä kumppanuuden myötä, ja myös työntekijämme tekevät avustustyötä täydestä sydämestä”, kertoo Fazer-konsernin viestintä- ja brändijohtaja Ulrika Romantschuk.

Fazerin työntekijät saivat viime syksynä valita itse kohteen yrityksen joululahjoitukselle. SOS-Lapsikylä sai Fazerin 50 000 euron lahjoituksen avulla palkattua perhetyöntekijän, joka toimii vantaalaisten apua tarvitsevien lapsiperheiden parissa.

Kumppanuus mahdollistaa monenlaista hyvää

Fazerin ja SOS-Lapsikylän yhteistyö alkoi eräänä juhannuksena 1960-luvun lopulla, kun Fazerin leipomopäällikkö otti yhteyttä hiljattain avattuun Tapiolan lapsikylään ja kysyi, voiko Fazer toimittaa perheille juhannusherkkuja. Sittemmin kumppanuus on syventynyt ja kehittynyt: yhteistyön muotoja on monia aina Fazerin työntekijöiden tarjoamasta pihatalkooavusta ja pääsiäisenä maalattavien Mignon-munien lahjoittamisesta suurten tapahtumien järjestämiseen ja merkittävään rahalliseen avustukseen. SOS-Lapsikylän nuoria on myös palkattu kesätöihin Fazerille.

”Fazerin kumppanuus on meille valtavan iso asia. Olemme todella tyytyväisiä siihen, että yksi Suomen vahvimmista brändeistä haluaa olla rinnallamme jatkossakin tukemassa lasten hyvinvointia. Kumppanuudestamme on syntynyt todella paljon iloa ja konkreettisia tuloksia”, sanoo SOS-Lapsikylän toimitusjohtaja Marja Pajulahti.

Fazer tukee SOS-Lapsikylän toimintaa Suomessa, Venäjällä ja Ruotsissa. Ruotsin kautta varat ohjataan Fazerille tärkeään kaakaontuottajamaahan Ecuadoriin ja Venäjällä autetaan Pietarin alueen lapsia ja nuoria.

Liisa Eerola, Viestintäjohtaja, Fazer Makeiset ja Fazer-konsernin kumppanuusohjelma, puh. 044 710 8860

Fazerin mediapuhelin palvelee arkisin klo 8.00–16.00 puh. 040 668 2998

Sähköpostiosoitteet ovat muotoa etunimi.sukunimi@fazer.com

Fazer on kansainvälinen perheyritys, joka tarjoaa leipomo-, makeis- ja keksi- ja viljatuotteita sekä ruokailu- ja kahvilapalveluita. Fazerilla on toimintaa kahdeksassa maassa ja vientiä noin 40 maahan. Fazerin missio on luoda makuelämyksiä. Fazerin menestys on sen perustamisesta lähtien vuonna 1891 perustunut parhaaseen tuotteiden ja palvelun laatuun, rakastettuihin brändeihin, osaaviin ihmisiin ja vastuulliseen toimintatapaan. Vuonna 2016 vietetään menestyksekkään Fazer-konsernin 125-vuotisjuhlavuotta ja tänä vuonna tulee myös kuluneeksi 150 vuotta sen perustajan Karl Fazerin syntymästä. Fazer-konsernin liikevaihto vuonna 2015 oli yli 1,5 miljardia euroa ja yrityksessä työskentelee lähes 15 000 henkeä. Fazer noudattaa liiketoiminnassaan eettisiä periaatteita, jotka pohjautuvat yrityksen arvoihin ja YK Global Compactin periaatteisiin.

Kun haluatte hyvää