Fazerin leipäuutuus – täyttä makua vähemmällä suolalla

Fazer tuo ensimmäisenä maailmassa leipään Valion kehittämän innovaation, terveellisen Valio ValSa® -maitosuolan. Herasta valmistettu raaka-aine takaa hyvän maun ja samalla suolan käyttöä voidaan vähentää merkittävästi.

Fazer uudistaa koko leipätuoteryhmää ja etsii uusia ratkaisuja suomalaisten hyvinvoinnin edistämiseksi. Tavoitteena on tarjota kuluttajille parempia vaihtoehtoja päivittäisiin hetkiin – herkullisesta mausta tinkimättä. Fazer Leipomoiden tuotekehitystä ohjaavatkin sekä maku että terveellisyys ja hyvinvointi. Yksi esimerkki tuotekehityksen viimeaikaisista taidonnäytteistä on tammikuussa 2016 kauppoihin tuotu Fazer Juuresleipä, jossa yli kolmannes jauhoista on korvattu kasviksilla. Runsaskuituisten täysjyvätuotteiden lisäksi Fazer kiinnittää erityistä huomiota muun muassa suolan määrään sekä vatsan hyvinvointiin.

”Puolet kuluttajista arvioi saavansa päivittäin liikaa suolaa. Erityisesti ollaan huolissaan lasten suolan saannista. Osana suomalaisia suolatalkoita Fazer vähentää suolan määrää tuotteissaan. Tänä vuonna vähennämme leivistämme 35 000 kg suolaa. Tämä toteutetaan reseptiikan uudistuksilla ja raaka-ainemuutoksilla”, kertoo Fazer Leipomoiden tuotekehitysjohtaja Heli Anttila. Fazer Leipomot myös siirtyi jodioidun suolan käyttöön vuoden 2016 alussa.

Suolan vähentäminen tukee suomalaisten terveyttä ja hyvinvointia. Runsas suolankäyttö kohottaa verenpainetta, mikä on riski sydänterveydelle.

Juustosämpylä 43 % vähemmällä suolalla

Fazer on yhdessä Valion kanssa kehittänyt uuden innovaation, Valio ValSa® -maitosuolan käyttöä elintarvikkeissa. Fazer tuo maitosuolan Oululainen Reilu Futissämpylään. Se on lasten suosikkituote ja sopii hyvin terveelliseen ja herkulliseen välipalaan.

Oululainen Reilu Futissämpylässä on maitosuolaa hyödyntämällä vain 0,7 % suolaa. Näin perheen pienet ja isotkin voivat herkutella suosikkisämpylällä terveellisemmin. Valion ja Fazerin uutuustuotteista kootussa juustosämpylässä on kaikkiaan 43 % vähemmän suolaa.

”Fazer haluaa olla mukana eri-ikäisten suomalaisten arjessa ja tehdä siitä paremman ja maistuvamman. Vastuullisena yrityksenä tarjoamme parempia valintoja päivittäisiin hetkiin, mausta tinkimättä. Tämä ohjaa tuotekehitystämme ja leipävalikoimamme uudistamista. Todella mielenkiintoisia uutuuksia on odotettavissa jatkossakin”, Anttila lupaa.

Oululainen Reilu Futissämpylä – täyttä makua vähemmällä suolalla
• Leivottu käyttäen Valio ValSa® maitosuolaa
• Sisältää suolaa vain 0,7 %
• Runsaasti kuitua, 6 %
• Tuotteella on Sydänmerkki
• Laktoositon
• Leivottu Suomessa kotimaisesta viljasta

Heli Anttila, tuotekehitysjohtaja, Fazer Leipomot
puh. +358 40 752 0324, heli.anttila@fazer.com, Twitter @anttila_heli

Leena Majamäki, viestintäjohtaja, Fazer-konserni
puh. +358 40 585 1585, leena.majamaki@fazer.com
Mediapuhelin: + 358 40 6682 998, arkisin klo 8-16

Kuvat:
www.fazergroup.com/pictures “Media_Press”,”Oululainen Reilu Futissämpylä”

#suolatalkoot #täyttämakua

Fazer on kansainvälinen perheyritys, joka tarjoaa leipomo-, makeis- ja keksi- ja viljatuotteita sekä ruokailu- ja kahvilapalveluita. Fazerilla on toimintaa kahdeksassa maassa ja vientiä noin 40 maahan. Fazerin missio on luoda makuelämyksiä. Fazerin menestys on sen perustamisesta lähtien vuonna 1891 perustunut parhaaseen tuotteiden ja palvelun laatuun, rakastettuihin brändeihin, osaaviin ihmisiin ja vastuulliseen toimintatapaan. Vuonna 2016 vietetään menestyksekkään Fazer-konsernin 125-vuotisjuhlavuotta ja tänä vuonna tulee myös kuluneeksi 150 vuotta sen perustajan Karl Fazerin syntymästä. Fazer-konsernin liikevaihto vuonna 2015 oli yli 1,5 miljardia euroa ja yrityksessä työskentelee lähes 15 000 henkeä. Fazer noudattaa liiketoiminnassaan eettisiä periaatteita, jotka pohjautuvat yrityksen arvoihin ja YK Global Compactin periaatteisiin.

Kun haluatte hyvää