Fazerin maistuvat leipä- ja leivontauutuudet syksyyn 2017

Me Fazerilla vaalimme perintönä saamiamme leipomoperinteitä samalla kun riennämme rohkeasti eteenpäin etsien uusia reseptejä, parhaita viljalajikkeita ja erilaisia leipomistapoja. Tavoitteenamme on käyttää paikallisia raaka-aineita yhdessä uudenlaisten viljojen, siementen, kasvisten ja jauhojen kanssa. Suursuosion saavuttaneet Juuresleivät saavatkin sisarkonseptin, runsaskuituiset Fazer Siemenleivät. Muita uutuuksia ovat rapea Oululainen Jälkiuunilastu, pienten leivosten herkuttelusarja kolmella makuvariantilla, Huiko-kasvispiiraat ja Fazer Pekaanipähkinäpatonki. Uutuusherkut ovat kaupoissa syyskuusta alkaen.

Fazer Siemenleivät — vähemmän jauhoja, enemmän siemeniä

Fazer Siemenleipä on uudenlainen leipä: vähintään kolmasosa sen jauhoista on korvattu siemenillä tai idätetyillä jyvillä, minkä ansiosta leipä on erittäin maukas ja ravinteikas. Siemenleivät sisältävät runsaasti kuitua ja ovat oivia proteiinin ja omega-3-rasvahappojen lähteitä. Sarjaan kuuluu kolme erilaista makua: gluteeniton, kaura ja ruis. Siemenleivät on leivottu Suomessa 100 % kotimaisesta viljasta ja ne löytyvät kauppojen leipähyllystä.

Gluteeniton Siemenleipä 165 g

Gluteenittomaksi leiväksi tällä Siemenleivällä on korkea kuitupitoisuus, 8,4 %. Yli puolet jauhoista on korvattu siemenillä.

Kaura Siemenleipä 300 g

Kauraa ja spelttiä sisältävässä kuohkeassa Kaura Siemenleivässä yli 1/3 jauhoista on korvattu siemenillä ja idätetyillä jyvillä. Idätetyt jyvät tuovat leipään makua. Tarkkaan valvotuissa olosuhteissa jyvä saadaan aloittamaan uusi elämä. Tällöin jyvä avautuu ja alkaa kasvattaa itua, minkä seurauksena viljan luontaiset ravintoaineet vapautuvat.

Ruis Siemenleipä 240 g

Ruis Siemenleivässä 1/3 jauhoista on korvattu siemenillä – se näkyy, tuntuu ja maistuu! Rukiin lisäksi on käytetty spelttiä.

Pieni leivos, suuri maku – konditoriatason herkuttelusarja kauppoihin

Nämä pienet, käsinleivotut herkkupalat sopivat rentoon herkutteluun yhdessä perheen tai ystävien kanssa, mutta myös juhlavampiin tilaisuuksiin ja lahjaksi. Laatutietoiset nautiskelijat arvostavat aitoja ja laadukkaita raaka-aineita. Tuotteet löytyvät kaupan kahvileipähyllystä.

FUDGE CAKES Salty Caramel 110 g

Taivaallisen kinuskisia, suolapähkinöillä päällystettyjä pehmeitä pikkuleivoksia.

FUDGE CAKES Lovely Liquorice 110 g

Lumoavan lakritsisia, cashewpähkinöillä päällystettyjä pehmeitä pikkuleivoksia.

WHOOPIE PIES Chocolicious 90 g

Samettisen suklaisia, pehmeitä pikkuleivoksia suolaisella kinuskitäytteellä.

Oululainen Jälkiuunilastu – rukiista rapeaksi veistelty

Oululainen Jälkiuunilastu Merisuola 130 g
Oululainen Jälkiuunilastu Ruohosipuli 130 g

Ohut, rapea Oululainen Jälkiuunilastu sopii nautittavaksi sellaisenaan tai lisukkeiden kanssa, esim. dipattavaksi tai juuston kera. Aito ja alkuperäinen maku syntyy Oululaisen omasta taikinajuuresta ja pitkästä paistosta lempeässä jälkiuunin lämmössä. Jälkiuunilastut on valmistettu Suomessa 100 % kotimaisesta viljasta. Makuja on kaksi: Merisuola ja Ruohosipuli. Oululainen Jälkiuunilastut löytyvät kauppojen kuivaleipähyllystä syyskuusta lähtien.

Pullava Uuniomenapitko 420 g, kausituote

Suuren suosion saanut kausimaku saapuu jälleen syksyksi kauppoihin. Pehmeää Pullava-pullaa ja herkullisen mehevää uuniomenaa sisältävä täytepitko on laktoositon.

Paistopistetuotteet

Fazer Huiko – trendikäs kasvispohjainen välipalasarja
Fazer Huiko Juures-Härkäpapu 75 g
Fazer Huiko MiFU®-kasvis 75 g

Fazer Huiko -piiraissa yhdistyvät raikkaalla tavalla terveellisempi rapea taikina ja runsas kasvistäyte. Näissä välipalatuotteissa on moderneja raaka-aineita ja yllättäviäkin makuja – aina kasvisvaihtoehtona. Välipalojen taikinassa on jyviä ja siemeniä enemmän, vehnää ja rasvaa vähemmän. Hyvän olon ja omantunnon eväs, josta lähtee nälkä.

Fazer Pekaanipähkinäpatonki 290 g

Rapea kuori ja herkullisen pähkinäinen sisus ovat leipää aidoimmillaan. Pekaanipähkinäpatonki sisältää runsaasti seesaminsiemeniä ja pähkinöitä. Se on leivottu ruis-taikinajuureen ja makua on pyöristetty aidolla hunajalla.

Lisätietoja

Fazer Siemenleivät, Fazer Huiko ja Fazer Pekaanipähkinäpatonki: Senior Brand and Portfolio Manager Vilhelmiina Erkkola, Fazer Leipomot Suomi, p. 040 351 9378

Pikkuleivokset: Senior Brand and Portfolio Manager Sini Lilja, p. 040 827 9167

Oululainen: Senior Brand and Portfolio Manager Laura Siltanen, p. 040 7772817

Tiedottaja Taina-Lampela Helin, Fazer-konserni, p. 040 668 4600

etunimi.sukunimi@fazer.com

Painokelpoiset tuotekuvat

www.fazergroup.com/picture,”Media_Press”,”Bread novelties Autumn 2017”

Fazer on kansainvälinen perheyritys, joka tarjoaa leipomo-, makeis- ja keksi- ja viljatuotteita sekä ruokailu- ja kahvilapalveluita. Fazerilla on toimintaa kahdeksassa maassa ja vientiä noin 40 maahan. Fazerin missio on luoda makuelämyksiä. Fazerin menestys on sen perustamisesta lähtien vuonna 1891 perustunut parhaaseen tuotteiden ja palvelun laatuun, rakastettuihin brändeihin, osaaviin ihmisiin ja vastuulliseen toimintatapaan.. Fazer-konsernin liikevaihto vuonna 2016 oli 1,6 miljardia euroa ja yrityksessä työskentelee lähes 15 000 henkeä. Fazer noudattaa liiketoiminnassaan eettisiä periaatteita, jotka pohjautuvat yrityksen arvoihin ja YK Global Compactin periaatteisiin.

Kun haluatte hyvää

Avainsanat: