Fazerin Sininen jälleen Suomen arvostetuin brändi

Fazerin Sininen sijoittui jälleen ensimmäiseksi Suomen arvostetuimmat brändit –tutkimuksessa. Fazer sijoittui tutkimuksessa kolmanneksi. Markkinointi & Mainonta -lehti ja Taloustutkimus toteuttavat tutkimuksen vuosittain. Tutkimuksessa selvitettiin 998 brändin arvostus suomalaisten keskuudessa.

Suomen arvostetuimpien brändien kärkikymmenikkö 2015 on:

1. Fazerin Sininen
2. Fiskars
3. Fazer
4. Hyvää Suomesta -merkki (Joutsenlippu)
5. Lego
6. Arabia
7. Iittala
8. Moccamaster
9. Abloy
10. Joutsenmerkki

Suomalaista hyvää

Fazerin Sininen valmistetaan Vantaalla Fazerin suklaatehtaalla.  Yli 95 % Fazerin kaikista Suomessa myytävistä makeis- ja leipomotuotteista valmistetaan kotimaassa. Fazer työllistää Suomessa 6 500 fazerilaista.

Kaikki Fazerin makeistehtaat ja keksitehdas sijaitsevat Suomessa: Vantaalla (suklaat ja keksit), Lappeenrannassa (sokerimakeiset) ja Karkkilassa (ksylitolituotteet). Fazer leipoo ympäri Suomen viidessä leipomossa ja yli 40 Fazer Lähileipomossa, jotka sijaitsevat myymälöiden sisällä. Tuoretta leipää myydään myös neljässä Fazer Leipomomyymälässä. Fazerin oma mylly toimii Lahdessa. Fazerilla on Suomessa yli 600 ravintolaa ja ruokailupalveluita tuottavaa toimipaikkaa. Tähän kuuluu henkilöstöravintoloita, opiskelijaravintoloita sekä ruokailupalveluita kouluissa, päiväkodeissa ja hoivalaitoksissa. Fazerilla on Suomessa seitsemän Fazer Café -kahvilaa sekä yrityksen synnyinpaikka Karl Fazer Café Helsingin Kluuvikadulla.

Lisätietoja

Liisa Eerola, Director, Confectionery Communications & Group Partnerships, Fazer Group, puh. 044 710 8860

Fazer on kansainvälinen perheyritys, joka tarjoaa leipomo-, makeis- ja keksi- ja viljatuotteita sekä ruokailu- ja kahvilapalveluita. Fazerilla on toimintaa kahdeksassa maassa ja vientiä yli 40 maahan. Fazerin missio on luoda makuelämyksiä. Yrityksen menestys on sen perustamisesta lähtien vuonna 1891 perustunut parhaaseen tuotteiden ja palvelun laatuun, rakastettuihin brändeihin, osaaviin ihmisiin ja vastuulliseen toimintatapaan. Fazer haluaa, että elämä maistuisi hyvältä joka päivä. Fazer-konsernin liikevaihto vuonna 2014 oli yli 1,6 miljardia euroa ja yrityksessä työskentelee yli 15 000 henkeä. Fazer noudattaa liiketoiminnassaan eettisiä periaatteita, jotka pohjautuvat yrityksen arvoihin ja YK Global Compactin periaatteisiin.

Kun haluatte hyvää