Fazerin uutuuksilla ilahdutat ystäviäsi ja itseäsi

Vierailu makeistehtaalle on monen lapsen - ja aikuisenkin – unelma. Fazerin makeistehtaalle on päässyt vierailemaan jo yli 60 vuoden ajan ja vuosittain kymmenet tuhannet vierailijat saapuvat tutustumaan kotimaiseen valmistukseen Vantaan suklaatehtaallemme. Tulevaisuudessa vierailuelämys tulee olemaan entistäkin elämyksellisempi, kun kokonaan uusi Fazerin vierailukeskus avaa ovensa syksyllä 2016.

Olemme kuulleet lukemattomia muistoja ja tarinoita vierailuista Fazerille. Yksi usein toistuva muisto on tuoreen lakritsin maistaminen ja vesi herahtaa kuulijankin kielelle kun vastavalmistettua, pehmeää lakritsia maistanut vierailija muistelee makuelämystään. Lakritsin valmistus on sittemmin siirretty makeistehtaallemme Lappeenrantaan mutta taito valmistaa suomalaisia puhuttelevaa lakritsia ei ole kadonnut; tutustu siis uuteen Fazer Lakritsi –tuoteperheeseen ja muihin syksyn herkullisiin uutuuksiimme!

Fazerin makeisuutuudet saapuvat kauppoihin syyskuun alussa.

Karl Fazer Karamelli & Merisuola 37 g
Makean ja suolaisen vastustamaton makuyhdistelmä henkilökohtaiseen herkutteluun. Herkuttelupatukka, jossa Suomen rakastetuimpaan maitosuklaaseen on lisätty rapeaa karamellia ja merisuolaa.

Karl Fazer mantelia, kuivattua karpaloa ja jouluisia mausteita, maitosuklaa 200 g
Karl Fazer omenaa, krokanttia ja hasselpähkinää, tumma suklaa 200 g
Tunnelmallinen talven odotus alkaa herkullisilla Karl Fazer suklaalevyillä. Kaksi herkullista kausimakua. Vuoden 2015 uutuudessa yhdistyvät pehmeä maitosuklaa sekä manteli, kuivattu karpalo ja jouluiset mausteet. Valikoimassa jatkaa myös vuoden 2014 suursuosikki jossa maistuvat tumma suklaa, omena, krokantti sekä hasselpähkinä.

Fazer Lakritsi Soft Original 150 g
Fazer Lakritsi Soft Caramel 150 g
Lakritsin ystäville herkulliset uutuudet, joista Soft Original –pussista  löytyy pehmeää mustaa lakritsia ja Soft Caramel –pussista toffeen makuista pehmeää mustaa lakrit

Fazer Lakrits Smooth Salmiak 200 g
Fazer Lakrits Madagascar Vanilla 200 g
Ihastuttavan persoonalliset lahjarasiat – vaihtoehto suklaalle.

Smooth Salmiak –lahjarasiassa on salmiakilla maustettua pehmeää mustaa lakritsia, jonka pinnalla on salmiakkisokerointi.

Madagascar Vanilla –lahjarasiassa on Madagascarin vaniljalla maustettua pehmeää mustaa lakritsia, jonka pinnalla on vaniljasokerointi.

Fazer Pure Dark 70 % Chili Tingle tumma suklaa 95 g
Mausteinen chili yhdessä tumman suklaan kanssa on maku mitä moni on toivonut takaisin. Nyt Fazer tuo tämän toivotun chilin Pure Dark –suklaalevysarjaan täydentämään sarjan muita mausteisia makuja.

Tutti Frutti Rings 180 g
Suosittu irtomakeinen on nyt laitettu myös pussiin.

Eksoottiset maut Kiwi- meloni (sini-turkoosi), Omena-mansikka (puna-oranssi) piristävät tuttua Lakritsia (musta).

Skolekridt 280 g
Suosikkimakeinen, joka on tuttu tuote taxfree-myynnistä, on nyt myös pussissa.

Da Capo Bites 130 g
Fazerin1916 lanseerattu klassikko löytyy myös pussista. Uusi Da-Capo Bites sisältää suklaakuorrutettuja ja Martinique-rommilla maustettuja paloja, jotka
ovat pikkupatukkaa pienemmässä muodossa.

Dumle Gingerbread 220 g
Sama herkullinen rakenne kuin Dumle Originalissa mutta nyt toffee maistuukin jouluisille mauille: inkivääriä, kanelia kuorrutettuna suussasulavalla suklaalla.

Täydellinen nautinto joulun aikaan – kuin söisi piparkakkutaikinaa.

Xylimax Moomin Pikku Myyn ensipastilli, marjanmakuinen täysksylitolipastilli 85 g
Hieno kotimainen uutuus pienimmillekin hampaille. Marjojen maku tulee luontaisista aromeista. Täysksylitoli päällystämätön puristepastilli liukenee suussa helposti. Iloisen värikäs, kätevä purkki, jossa on noin 200 pastillia.

Pantteri Tervapastilleja 38 g
Pastillissa raikas tervan maku, jossa pantterimaisesti oikeassa suhteessa salmiakki- ja lakritsi-jauhetta.

Lisätietoja
Karl Fazer suklaalevyt ja -patukat: Senior Brand Manager Jonna Pelvo, Fazer Makeiset, puh. 046 851 5911
Karl Fazer konvehdit, joulu: Senior Brand Manager Helen Ojamäe, Fazer Makeiset, puh. 040 6787 179
Geisha, Pure Dark, Fazerina: Senior Brand Manager, Rasmus Bange, Fazer Makeiset, puh. 050 303 2849
Kismet, Suffeli, Susu, Pätkis, DaCapo, Jim, Fami, American, Avec: Senior Brand Manager Annukka Storm, Fazer Makeiset, puh. 040 532 5771
Dumle: Senior Brand Manager Kirsi Nordberg, Fazer Makeiset, puh. 040 558 0526
Tutti Frutti, Tyrkisk Peber, Skolekridt, Lakritsi: Senior Brand Manager Soile Motsakov-Nykopp, Fazer Makeiset, puh. 040 833 2719
Re-Mix, Ässät, Pantteri, Aarrearkku, Salmiakki, Xylimax: Senior Brand Manager Kati Länkelä, Fazer Makeiset, puh. 046 851 3557
Marianne, Omar, Pihlaja, Parhain, Marmeladi, Eucalyptus, Lontoon, Angry Birds, Moomin: Senior Brand Manager Susanna Brummer, Fazer Makeiset, puh. 040 742 9495
Jyväshyvä, Ögon, Fazer keksit: Senior Brand Manager Riikka Junes, Fazer Makeiset, puh. 040 581 9745
Director, Confectionery Communications & Group Partnerships Liisa Eerola, Fazer-konserni, puh. 044 710 8860
etunimi.sukunimi@fazer.com

Painokelpoiset tuotekuvat
www.fazergroup.com/pictures, “Media_Press”,”Candy novelties, Autumn 2015”
viestintäkoordinaattori Minnamari Mattila, p. 046 851 3552

Fazer on kansainvälinen perheyritys, joka tarjoaa leipomo-, makeis- ja keksi- ja viljatuotteita sekä ruokailu- ja kahvilapalveluita. Fazerilla on toimintaa kahdeksassa maassa ja vientiä yli 40 maahan. Fazerin missio on luoda makuelämyksiä. Yrityksen menestys on sen perustamisesta lähtien vuonna 1891 perustunut parhaaseen tuotteiden ja palvelun laatuun, rakastettuihin brändeihin, osaaviin ihmisiin ja vastuulliseen toimintatapaan. Fazer haluaa, että elämä maistuisi hyvältä joka päivä. Fazer-konsernin liikevaihto vuonna 2014 oli yli 1,6 miljardia euroa ja yrityksessä työskentelee yli 15 000 henkeä. Fazer noudattaa liiketoiminnassaan eettisiä periaatteita, jotka pohjautuvat yrityksen arvoihin ja YK Global Compactin periaatteisiin.

Kun haluatte hyvää