Fazerin uutuuksilla voit tehdä makumatkan maailmalle

Fazerin makeisuutuudet saapuvat kauppoihin helmikuun alussa.

Fazerin perustaja Karl Fazer nautti matkustamisesta ja hän etsi jatkuvasti uusia makuja ja tuoreita ideoita matkoiltaan. Karlin isä toivoi turhaan poikansa jäävän kotimaahan turvalliseen ammattiin. Karl halusi toteuttaa unelmansa ja lähti hakemaan kokemuksia Pariisista, Pietarista ja Berliinistä. Hän opiskeli metropolien parhaiden kondiittorimestarien opetuksessa, ja Suomeen palatessaan hän perusti oman kahvilan Helsingin Kluuvikadulle, jossa hän tarjoili Suomessa ennennäkemättömiä herkkuja. Seikkailunhalu on säilynyt Fazerin toiminnassa ja uudet Karl Fazer Travel -suklaat tuovat kiehtovat kaupungit suomalaisten ulottuville uusien makujen ja elämysten kautta.

Vierailu makeistehtaalle on monen lapsen - ja aikuisenkin – unelma. Fazerin makeistehtaalle on päässyt vierailemaan jo yli 60 vuoden ajan ja vuosittain kymmenet tuhannet vierailijat saapuvat tutustumaan kotimaiseen valmistukseen Vantaan suklaatehtaallemme. Tulevaisuudessa vierailuelämys tulee olemaan entistäkin elämyksellisempi, kun kokonaan uusi Fazerin vierailukeskus avaa ovensa syksyllä 2016.

Karl Fazer Travel 130 g

Uusi tuoteperhe avaa tien uusiin kokemuksiin. Parhaisiin suklaalaatuihin on etsitty mukaan mielenkiintoisia makuja maailman eri kolkista.

Koe neljä herkullista makua, neljä mielenkiintoista kaupunkia.

Valkoista suklaata, vadelmia ja lakritsia – Kööpenhamina
Maitosuklaata ja mintturakeita – Rio de Janeiro
Maitosuklaata, toffeeta ja keksiä – Lontoo
Maitosuklaata, jääkahvia ja suklaakakkua – New York

Geishan uusi raikkaampi ulkonäkö

Kevät on uuden aikaa. Samaan aikaan kun Geisha uudistaa pakkauksensa, myös luonto puhkeaa kukkaan pimeän talven jälkeen.

Kismet pallot 160 g

Rakastettu Kismet laajeni makeispusseihin ja on aivan uudessa muodossa. Rapeat maitosuklaiset Kismet pallot kätkevät sisälleen herkullisen rapeaa vohvelia ja kaakaotäytettä. Niin hyvää ettei sanotuksi saa…

Ässä SomeX 280 g

Sekoitepussi, jossa pienikokoisia hedelmä- ja salmiakkimakeisia. Viisi herkullista makua: energinen hedelmä, päärynä, banaani, mansikka ja salmiakki. Maut ja muodot ovat suoraan nuorten maailmasta.

Tutti Frutti Fruity Choco 170 g

Tutti Frutti maistuu ”fruhtinaalisen” hyvältä pienessäkin pussissa. Makuina Tutti Frutti Original, Tutti Frutti Passion ja Tutti Frutti Choco-jelly karkkeja.

Fazermint 41 g

Klassikko vuodesta 1963 ja joulun ehdoton suosikkisuklaa nyt patukkana.  Elegantin, uniikin maun muodostaa Fazerin pehmeä tumma suklaa yhdistettynä runsaaseen herkulliseen minttutäytteeseen.Täytteen maku tulee aidosta piparminttuöljystä.

Lisätietoja

Karl Fazer suklaalevyt ja -patukat: Senior Brand Manager Jonna Pelvo, Fazer Makeiset, puh. 046 851 5911
Karl Fazer konvehdit, joulu: Senior Brand Manager Helen Ojamäe, Fazer Makeiset, puh. 040 6787 179
Geisha, Pure Dark, Fazerina: Senior Brand Manager, Rasmus Bange, Fazer Makeiset, puh. 050 303 2849
Kismet, Suffeli, Susu, Pätkis, DaCapo, Jim, Fami, American, Avec: Senior Brand Manager Annukka Storm, Fazer Makeiset, puh. 040 532 5771
Dumle: Senior Brand Manager Kirsi Nordberg, Fazer Makeiset, puh. 040 558 0526
Tutti Frutti, Tyrkisk Peber, Skolekridt, Lakritsi: Senior Brand Manager Soile Motsakov-Nykopp, Fazer Makeiset, puh. 040 833 2719
Re-Mix, Ässät, Pantteri, Aarrearkku, Salmiakki, Xylimax: Senior Brand Manager Kati Länkelä, Fazer Makeiset, puh. 046 851 3557
Marianne, Omar, Pihlaja, Parhain, Marmeladi, Eucalyptus, Lontoon, Angry Birds, Moomin: Senior Brand Manager Susanna Brummer, Fazer Makeiset, puh. 040 742 9495
Jyväshyvä, Ögon, Fazer keksit: Senior Brand Manager Riikka Junes, Fazer Makeiset, puh. 040 581 9745
Director, Confectionery Communications & Group Partnerships Liisa Eerola, Fazer-konserni, puh. 044 710 8860
etunimi.sukunimi@fazer.com

Painokelpoiset tuotekuvat

www.fazergroup.com/pictures, “Media_Press”,”Candy novelties, Spring 2016” viestintäkoordinaattori Minnamari Mattila, p. 046 851 3552

Fazer on kansainvälinen perheyritys, joka tarjoaa leipomo-, makeis- ja keksi- ja viljatuotteita sekä ruokailu- ja kahvilapalveluita. Fazerilla on toimintaa kahdeksassa maassa ja vientiä yli 40 maahan. Fazerin missio on luoda makuelämyksiä. Yrityksen menestys on sen perustamisesta lähtien vuonna 1891 perustunut parhaaseen tuotteiden ja palvelun laatuun, rakastettuihin brändeihin, osaaviin ihmisiin ja vastuulliseen toimintatapaan. Fazer haluaa, että elämä maistuisi hyvältä joka päivä. Fazer-konsernin liikevaihto vuonna 2014 oli yli 1,6 miljardia euroa ja yrityksessä työskentelee yli 15 000 henkeä. Fazer noudattaa liiketoiminnassaan eettisiä periaatteita, jotka pohjautuvat yrityksen arvoihin ja YK Global Compactin periaatteisiin.

Kun haluatte hyvää