Froosh tuo markkinoille uudet funktionaaliset hedelmäsmoothiet

Pohjoismaiden johtava smoothiebrändi, Froosh, tuo markkinoille uuden luonnollisista raaka-aineista valmistetun funktionaalisen tuotesarjan.  Uudet herkulliset smoothiet tarjoavat uudenlaisen välipalan erityisesti terveydestään kiinnostuneille, kiireisille aikuisille.

Vastatakseen funktionaalisten tuotteiden kasvavaan kysyntään Froosh lanseeraa uuden lisäarvoa tuottavan smoothiesarjan, joka on valmistettu ainoastaan kasvipohjaisista raaka-aineista.

“Kaikki Froosh-tuotteemme sisältävät 100 % hedelmää ja kasviksia, jotka ovat jo itsessään hyviä ravintoaineiden lähteitä. Uuteen tuotesarjaan olemme lisänneet myös muita hyvää tekeviä raaka-aineita. Esimerkiksi Froosh plus energy sisältää raikkaan mangon lisäksi kahviuutetta, jonka kofeiinimäärä vastaa yhtä kupillista kahvia. Samassa pakkauksessa on mukana hedelmäinen maku ja funktionaalisuus”, kertoo Johanna Strand, Frooshin brändipäällikkö.

Laadukkaat uutuudet ovat täysin luonnollisista raaka-aineista valmistettuja, ja kuten koko Froosh-tuoteperhe, ne eivät sisällä tiivisteitä, lisättyä sokeria eikä säilöntä- tai lisäaineita. Kartonkipakattu, 2,5 desilitran pakkaus on kevyt, ympäristöystävällinen ja se on valmistettu kierrätettävästä materiaalista

Froosh plus energy

Froosh plus energy -smoothie sisältää kofeiinia yhden kahvikupillisen verran. Kofeiinin ja guarana-uutteen lisäksi smoothiessa on raikasta mangoa, banaania ja acerolakirsikkaa, jotka lisäävät C-vitamiinin määrää juomassa.

Froosh plus protein
Froosh plus protein -smoothie sisältää kahdeksan grammaa kasvipohjaista proteiinia, joka koostuu luonnollisista raaka-aineista, kuten avokadosta, tahini-seesamitahnasta ja herneproteiinista.

Froosh plus natural herbs

Froosh plus natural herbs -makuvariantissa on käytetty mehukkaan ananaksen lisäksi sitruunamelissaa ja kamomillaa. Muun muassa kamomillaa käytetään monissa juomissa sen rauhoittavana pidetyn ominaisuuden vuoksi.

Froosh on markkinajohtaja Suomessa ja Ruotsissa

Froosh on smoothiebrändien ykkönen Suomessa ja Ruotsissa, kakkonen Tanskassa ja Norjassa. Tämän lisäksi sillä on vientiä lukuisiin maihin, kuten Baltian maihin ja Islanti. Alun perin ruotsalainen Froosh on perustettu vuonna 2008. Se on tunnettu värikkäistä, korkealaatuisista hedelmä ja -kasvissmoothieista sekä humoristisesta markkinointiviestinnästä.

Fazer osti Frooshin marraskuussa 2017 osana kasvu- ja kansainvälistymisstrategiaansa. Froosh on osa Fazer Lifestyle Foods -liiketoiminta-aluetta, jonka tarjooma rakentuu terveellisille, hyvinvointia ja vastuullista elämäntapaa tukeville hedelmä- ja kasvipohjaisille tuotteille.

Fazer Lifestyle Foods tekee paljon työtä kestävän kehityksen eteen. Tavoitteena on vähentää ruokahävikkiä, löytää uusia innovatiivisia ja kestäviä pakkausratkaisuja, sekä kehittää ja laajentaa kasvipohjaisten tuotteiden tarjoomaa, mausta tinkimättä. Frooshin Fruit On A Mission -ohjelma auttaa ymmärtämään, miten hedelmiä tuotetaan ja käsitellään alkuperämaissa.

Lisätiedot:

Tuotteisiin liittyvät kysymykset (ruotsiksi/englanniksi):

Johanna Strand

Brändipäällikkö, Froosh

johanna.strand@fazer.com

+46 70 916 41 50

Fazer Lifestyle Foods -liiketoimintaan liittyvät kysymykset (englanniksi):

Anna Hagemann Rise

Communications Director

anna.hagemann-rise@fazer.com

+ 45 22681943

Fazerin mediapuhelin palvelee arkisin klo 8.00–16.00 puh. 040 668 2998, media@fazer.com

Lue lisää Froosh-tuotteista: http://www.froosh.com/

Painokelpoiset kuvat:
www.fazergroup.com/pictures (Media_Press – Froosh)

Fazer on kansainvälinen perheyritys, joka tarjoaa leipomo-, makeis- ja keksi- ja viljatuotteita, kasvipohjaisia aterioita, maidottomia tuotteita, mukaan otettavaa ruokaa ja juomia sekä ruokailu- ja kahvilapalveluita. Fazerin missiona on Ruokaa, jolla on merkitys. Fazerilla on toimintaa kahdeksassa maassa ja vientiä noin 40 maahan. Fazerin menestys on sen perustamisesta lähtien vuonna 1891 perustunut parhaaseen tuotteiden ja palvelun laatuun, rakastettuihin brändeihin, osaaviin ihmisiin ja vastuulliseen toimintatapaan. Fazer-konsernin liikevaihto vuonna 2017 oli 1,6 miljardia euroa ja yrityksessä työskentelee lähes 15 000 henkeä. Fazer noudattaa liiketoiminnassaan eettisiä periaatteita, jotka pohjautuvat yrityksen arvoihin ja YK Global Compactin periaatteisiin.

Kun haluatte hyvää

Avainsanat: