• Fazer Group/

Hämmennystä televisiossa ja kaduilla herättänyt mainosryhmä tekee paluun – Pelastakaa Harmaa Pantteri on vuoden harmain comeback

Viime vuosituhannen lopun huippusuosittu Pelastakaa Pantterit ’99 -mainosryhmä tekee paluun Fazerin uudessa mainoskampanjassa. Nyt Pelastetaan Harmaa Pantteri.

Lähes 20 vuotta sitten ryhmä nuoria miehiä sai Fazerilta tehtävän: Miten pelastaisitte Pantterit?

Syntyi Pelastakaa Pantterit eli ”PP99”. Se oli yksi aikansa eniten huomiota herättäneistä mainoskampanjoista, joka näkyi televisiossa, kaupoissa, kioskeissa, kaduilla ja sen ajan uutuusmediassa internetissä. Kampanjalla oli oma käsimerkki, himoittuja tatuointitarroja ja sille levytettiin jopa oma tunnuslaulu nimeltä Pelastakaa pantterit.

Pelastakaa Pantterit eli ”PP99” valittiin vuoden parhaaksi mainoskampanjaksi ja se teki pääosaa esittäneistä ”PP99” -ryhmäläisistä koko Suomen tunnistamia julkkiksia. Kampanjasta alkoi myös Fazerin yhteistyö Korkeasaaren kanssa amurinleopardien eli panttereiden suojelemiseksi, ja se yhteistyö jatkuu edelleen.

Nyt tämä 90-luvun lopussa hurmannut ryhmä tekee paluun, elämää nähneenä, ehkä hieman harmaantuneenakin. Ja heillä on uusi tehtävä: Pelastaa Harmaa Pantteri. Harmaa Pantteri on yksi Fazer Makeisten syksyn 2018 uutuuspusseista: tyylikkäästi rokkaava salmiakkisekoitus, jossa yhdistyy pippurinen Hot Salmiakki ja raikas mentholinen Cool Salmiakki.

Uudet Pelastakaa Harmaa Pantteri 2018 eli PHP´18-mainokset tullaan näkemään lokakuussa 2018 YouTubessa ja sosiaalisessa mediassa. Vuodet ovat ehkä vähän vierineet ja herrat harmaantuneet, mutta meininki on pysynyt samana kuin ennen: uusissa mainoksissa nähdään alkuperäisistä mainoksista tutun kolmikon hyväntuulista kohellusta sekä kuullaan tietysti uusi kampanjalaulu nimeltään Harmaat pantterit, joka julkaistiin myös suoratoistopalveluissa 8.10.2018

Pelastakaa Pantterit -ryhmä on Aleksi Pahkala, Jani ”Wallu” Valpio ja Lasse Kiehelä. Alkuperäisen Pelastakaa Pantterit -mainonnan alkaessa he olivat parikymppisten vantaalaislähtöisten nuorten miesten kaveriporukka, jolla oli yhtye nimeltä The Duplo!. Nyt he ovat nelikymppisiä erilaisissa mediatehtävissä ansioituneita aikuisia, joilla on yhä yhtye nimeltä The Duplo!

Kaikki uudet Pelastakaa Harmaa Pantteri -videot tullaan julkaisemaan YouTubessa sekä kampanjasivustolla https://www.fazer.fi/harmaapantteri

Kampanjasivustolla on myös nähtävissä legendaariset vanhat PP99-tv-mainokset.

Panttereiden määrä luonnossa kaksinkertaistanut sitten 1990-luvun

Amurinleopardi, eli tuttavallisemmin pantteri, lukeutuu maailman uhanalaisimpien lajien joukkoon. Fazerin yhteistyö Korkeasaaren eläintarhan kanssa alkoi vuonna 1999 Fazerin Pelastakaa Pantterit-kampanjasta. Fazer on tukenut Korkeasaaren eläintarhan luonnonsuojelu- ja ympäristökasvatustyötä vuodesta 1999 tekemällä vuotuisen lahjoituksen eläintarhan ja Korkeasaaren ystävät ry:n yhteiselle AMUR-hankkeelle. Viimeisin lahjoitus luovutettiin elokuussa 2018.

Yhteistyön aikana on saavutettu merkittäviä edistysaskeleita amurinleopardien suojelutyössä: amurinleopardien määrä luonnossa on yli kaksinkertaistunut!  Lahjoitusvaroilla on mm. hankittu leopardien kannanseurannassa käytettäviä riistakameroita, tehostettu metsänvartijoiden partiointia salametsästäjien estämiseksi sekä tehty työtä sen eteen, että paikalliset asukkaat ja viranomaiset ovat mukana kissapetojen suojelussa.

Fazerin mediapuhelin palvelee ma–pe kello 8–16, puh. +358 40 668 2998, media@fazer.com

Kuvat: http://www.fazergroup.com/pictures - Media_Press - Pelastakaa Harmaat Pantterit

Liisa Eerola, viestintäjohtaja, Fazer Makeiset, puh. +358 44 710 8860

Fazer on kansainvälinen perheyritys, joka tarjoaa leipomo-, makeis- ja keksi- ja viljatuotteita, kasvipohjaisia aterioita, maidottomia tuotteita, mukaan otettavaa ruokaa ja juomia sekä ruokailu- ja kahvilapalveluita. Fazerin missiona on Ruokaa, jolla on merkitys. Fazerilla on toimintaa kahdeksassa maassa ja vientiä noin 40 maahan. Fazerin menestys on sen perustamisesta lähtien vuonna 1891 perustunut parhaaseen tuotteiden ja palvelun laatuun, rakastettuihin brändeihin, osaaviin ihmisiin ja vastuulliseen toimintatapaan. Fazer-konsernin liikevaihto vuonna 2017 oli 1,6 miljardia euroa ja yrityksessä työskentelee lähes 15 000 henkeä. Fazer noudattaa liiketoiminnassaan eettisiä periaatteita, jotka pohjautuvat yrityksen arvoihin ja YK Global Compactin periaatteisiin.

Kun haluatte hyvää