Harri-Pekka Kaukonen Fazer Venäjän toimitusjohtajaksi

Fazer-konsernin talousjohtaja, TkT Harri-Pekka Kaukonen (43) on nimitetty 1.4.2007 alkaen konsernin Fazer Venäjä -toimialan toimitusjohtajaksi.

Kaukonen jatkaa toistaiseksi myös konsernin talousjohtajana vastaten taloudesta, strategisesta kehityksestä ja IT:stä.

Harri-Pekka Kaukonen on työskennellyt Fazer-konsernissa vuodesta 2003. Aiemmin hän on työskennellyt mm. McKinsey & Companyssa partnerina.

Fazer-konsernin Venäjän leipomotoiminnasta on muodostettu erillinen toimiala, Fazer Venäjä. Fazerin leipomotoiminta Venäjällä on kolmen viimeksi kuluneen vuoden aikana kasvanut merkittävästi ja se muodostaa tällä hetkellä noin 14 prosenttia koko konsernin liikevaihdosta.

Yrityksestä

Fazer-konserni Kun Karl Fazer avasi ensimmäisen konditoriansa Helsingin Kluuvikadulle vuonna 1891, hänen missionsa oli tehdä ruokaa, jolla on merkitys: mahdollistaa ilon hetkiä ihmisille ympärillään. Tänään se kiteytyy lupaukseemme: Northern Magic. Made Real. Tämän päivän Fazer on kansainvälinen perheyritys, joka tarjoaa leipomo-, makeis- ja keksi- ja viljatuotteita, kasvipohjaisia aterioita, maidottomia tuotteita, mukaan otettavaa ruokaa ja juomia sekä ruokailu- ja kahvilapalveluita. Fazerilla on toimintaa kahdeksassa maassa ja vientiä noin 40 maahan. Menestyksemme takana vaikuttavat edelleen Karl Fazerin arvot, luovuus ja ennakkoluulottomuus. Ne näkyvät tuotteiden ja palvelun parhaassa laadussa, rakastetuissa brändeissä, ihmisten osaamisessa ja vastuullisessa tavassa toimia. Fazer-konsernin liikevaihto vuonna 2018 oli 1,6 miljardia euroa ja yrityksessä työskentelee yli 15 000 henkeä. Fazer noudattaa liiketoiminnassaan eettisiä periaatteita, jotka pohjautuvat yrityksen arvoihin ja YK Global Compactin periaatteisiin. Northern Magic. Made Real.