Harri-Pekka Kaukonen Fazer Venäjän toimitusjohtajaksi

Fazer-konsernin talousjohtaja, TkT Harri-Pekka Kaukonen (43) on nimitetty 1.4.2007 alkaen konsernin Fazer Venäjä -toimialan toimitusjohtajaksi.

Kaukonen jatkaa toistaiseksi myös konsernin talousjohtajana vastaten taloudesta, strategisesta kehityksestä ja IT:stä.

Harri-Pekka Kaukonen on työskennellyt Fazer-konsernissa vuodesta 2003. Aiemmin hän on työskennellyt mm. McKinsey & Companyssa partnerina.

Fazer-konsernin Venäjän leipomotoiminnasta on muodostettu erillinen toimiala, Fazer Venäjä. Fazerin leipomotoiminta Venäjällä on kolmen viimeksi kuluneen vuoden aikana kasvanut merkittävästi ja se muodostaa tällä hetkellä noin 14 prosenttia koko konsernin liikevaihdosta.

Yrityksestä

Fazer-konserni Fazer on kansainvälinen perheyritys, joka tarjoaa leipomo-, makeis- ja keksi- ja viljatuotteita, kasvipohjaisia aterioita, maidottomia tuotteita, mukaan otettavaa ruokaa ja juomia sekä ruokailu- ja kahvilapalveluita. Fazerin missiona on Ruokaa, jolla on merkitys. Fazerilla on toimintaa kahdeksassa maassa ja vientiä noin 40 maahan. Fazerin menestys on sen perustamisesta lähtien vuonna 1891 perustunut parhaaseen tuotteiden ja palvelun laatuun, rakastettuihin brändeihin, osaaviin ihmisiin ja vastuulliseen toimintatapaan. Fazer-konsernin liikevaihto vuonna 2017 oli 1,6 miljardia euroa ja yrityksessä työskentelee lähes 15 000 henkeä. Fazer noudattaa liiketoiminnassaan eettisiä periaatteita, jotka pohjautuvat yrityksen arvoihin ja YK Global Compactin periaatteisiin. Kun haluatte hyvää