Huippusuositut hääkakkutastingit alkavat jälleen Fazer Café Kluuvikadulla

Fazer Café Kluuvikatu 3 valmistautuu hääkakkusesonkiin. Suuren suosion saavuttaneet hääkakkutastingit alkavat kahvilassa keskiviikkona 22.2.2017. Kevään tilaisuuksissa hääparit maistelevat Fazerin kondiittorimestarin johdolla hääkakkuja ja saavat henkilökohtaista opastusta unelmiensa hääkakun valintaan.

Hääkakun makuun ja ulkonäköön panostetaan yhä enemmän

Hääkakun leikkaus on yksi hääjuhlan kuvatuimmista ja odotetuimmista hetkistä. Hääkakun valintaan vaikuttaa maun lisäksi sen ulkonäkö. Hääkakkuja räätälöidään yhä enemmän vastaamaan hääparin toiveita.

”Hääkakku päättää hääaterian ja sen tulee toimia yhteen ruoan kanssa. Hääkakku korvaa usein myös jälkiruoan, joten siihen halutaan panostaa maullisesti ja ulkonäöllisesti”, kertoo satoja hääkakkuja suunnitellut kondiittorimestari Eero Paulamäki Fazer Café Kluuvikatu 3 -kahvilasta.

Yksilöllisyyttä tuodaan esiin myös kakunkoristeilla. ”Hääparin mieltymykset ja harrastukset näkyvät kakunkoristeissa”, jatkaa Paulamäki. Makumaailmoissa korostuvat lähimaut - kotimaiset marjat ja yrtit, kuten minttu ja salvia.

Saman hääkakun toivotaan myös sopivan kaikille häävieraille. ”Kakku voidaan suunnitella niin, että se on maultaan ja rakenteeltaan kuin tavallinen kakku, vaikka onkin esimerkiksi gluteeniton ja laktoositon”, toteaa Paulamäki.

Kondiittorin valmistama hääkakku on varma valinta

Jokaisesta Fazerilta tilatusta hääkakusta voi muokata mieleisensä esimerkiksi vaihtamalla täytettä, kuorrutusta tai koristeluita. Hääkakku kannattaa tilata alan ammattilaiselta, kondiittorilta, varsinkin kun mielessä on jotakin erikoisempaa.

”Kun parit ovat osallistuneet hääkakkutastingiin, he voivat lähtevät kotiin rauhallisin mielin. Unelmien hääkakku on toivon mukaan maisteltu, se voidaan tilata, eikä sen makua ja laatua tarvitse enää jännittää, vaan voi keskittyä nauttimaan itse hääjuhlasta”, kertoo hääkakkutastingeista vastaava myyntipäällikkö Tanja Lehmonen Fazer Café Kluuvikatu 3 -kahvilasta.

Vuoden 2017 hääkakkutasting-menu

Fraisier
Ranskalaisen konditorian klassikko modernilla minttutwistillä
Minttumousseline, tuoretta mansikkaa ja pistaasipohja
Laktoositon, gluteeniton

Cherry Comb
Hunajainen kirsikka-suklaakakku
Honeycomb maitosuklaa-cremeaux, hapankirsikka mousseline, suklaapohja

Manoir
Ylellinen kartanon kermakakku puutarhan marjoilla.
Herukkamousse, vadelmahillo, kotimaisia kauden marjoja, marenkia, klassinen sokerikakkupohja
Laktoositon

Violet
Elegantti tyrni-salviakakku
Gluteeniton suklaabrowniepohja, raikas tyrni-cremeaux, valkosuklaa-salviamousse
Gluteeniton

Solo
Litsi-vadelmaleivos
Vadelmacurd, vadelmagele, litsivaahto, kaakao-vadelmacrumble, graham-keskipohja
Vähälaktoosinen

Varaa paikkasi - ilmoittautuminen on käynnissä netissä

Hääkakkutastingit alkavat helmikuussa 2017 ja jatkuvat toukokuun loppuun asti.Tilaisuuksissa on maisteltavana neljä erilaista hääkakkua ja hääleivos. Jokaiseen tilaisuuteen mahtuu 25 henkilöä. Osallistumismaksu on 14 euroa, kuohuviinillä 19 euroa. Osallistuminen ei velvoita tilaamaan kakkua. Ilmoittautuminen osoitteessa www.fazer.fi/kakkutasting

Tiedottaja Taina Lampela-Helin, Fazer-konserni, taina.lampela-helin@fazer.com, puh. 040 668 4600
Myyntipäällikkö Tanja Lehmonen, Fazer Café Kluuvikatu 3, tanja.lehmonen@fazer.com, puh. 020 729 6703

Painokelpoisia kuvia:
www.fazergroup.com/pictures, ”Media_Press” ”Hääkakkutasting Fazer Café Kluuvikatu 3”

#fazercafe  #hääkakkutasting  #hääkakku

Fazer on kansainvälinen perheyritys, joka tarjoaa leipomo-, makeis- ja keksi- ja viljatuotteita sekä ruokailu- ja kahvilapalveluita. Fazerilla on toimintaa kahdeksassa maassa ja vientiä noin 40 maahan. Fazerin missio on luoda makuelämyksiä. Fazerin menestys on sen perustamisesta lähtien vuonna 1891 perustunut parhaaseen tuotteiden ja palvelun laatuun, rakastettuihin brändeihin, osaaviin ihmisiin ja vastuulliseen toimintatapaan. Fazer-konsernin liikevaihto vuonna 2015 oli yli 1,5 miljardia euroa ja yrityksessä työskentelee lähes 15 000 henkeä. Fazer noudattaa liiketoiminnassaan eettisiä periaatteita, jotka pohjautuvat yrityksen arvoihin ja YK Global Compactin periaatteisiin.

Kun haluatte hyvää