Kalevan lukion epidemia Tampereella

Kalevan lukiossa Tampereella oppilaita sairastui vatsatautiin viime viikolla. Vatsatautiepidemian aiheuttajaksi on vahvistunut norovirus. Sairastuneet oppilaat saivat taudin juustosämpylöiden välityksellä. Noroviruksen tarttumisen lähde sämpylöihin ei ole selvinnyt terveystarkastajan tutkimuksessa. Fazer Food Services vastaa Kalevan lukion ruokapalveluista.

Tiedotusvälineissä on viime aikoina uutisoitu uudesta Suomeen levinneestä noroviruskannasta, joka on hyvin herkkä tarttumaan ja tautia on vaikea estää.

”Kalevan koulun keittiössä on toimittu hygieniaohjeistusten mukaisesti ja keittiössä on toimittu noudattaen omavalvontaohjeita. Noroviruksen tarttumisen lähdettä sämpylöihin tutkitaan edelleen. Meille on erittäin tärkeää, että saadaan selville, mistä Norovirus on päässyt sämpylöihin. Teemme yhteistyötä terveysviranomaisen kanssa ja odotamme lopullisia selvityksen tuloksia”, toteaa operatiivinen johtaja Sari Saari Fazer Food Services Suomesta.

Fazer Food Services on toiminut tapauksen aikana läheisessä yhteistyössä paikallisen terveysviranomaisen kanssa. Sairastumisten alettua lukion keittiö puhdistettiin huolellisesti ja tehostettua puhdistusta on jatkettu. Fazer Food Servicesin ravintoloissa noudatetaan huolellisesti hygieniaohjeistuksia.

Lisätietoja: Fazerin mediapuhelin palvelee arkisin klo 8–16 toimittajia p. 040 6682 998

Yrityksestä

Fazer on kansainvälinen perheyritys, joka tarjoaa leipomo-, makeis- ja keksi- ja viljatuotteita, kasvipohjaisia aterioita, maidottomia tuotteita sekä ruokailu- ja kahvilapalveluita. Meillä on toimintaa kahdeksassa maassa ja vientiä noin 40 maahan. Fazerin missio on Ruokaa, jolla on merkitys makuelämyksiä. Fazerin menestys on sen perustamisesta lähtien vuonna 1891 perustunut parhaaseen tuotteiden ja palvelun laatuun, rakastettuihin brändeihin, osaaviin ihmisiin ja vastuulliseen toimintatapaan. Fazer-konsernin liikevaihto vuonna 2017 oli 1,6 miljardia euroa ja yrityksessä työskentelee 15 000 henkeä. Fazer noudattaa liiketoiminnassaan eettisiä periaatteita, jotka pohjautuvat yrityksen arvoihin ja YK Global Compactin periaatteisiin. Kun haluatte hyvää