Karsten Slotte nimitetään Fazer-konsernin varatoimitusjohtajaksi

Ekonomi Karsten Slotte (53) nimitetään Fazer-konsernin varatoimitusjohtajaksi ja konsernin johtoryhmän jäseneksi vastuualueenaan konsernin strategisen liiketoiminnan kehittäminen. Slotte aloittaa tehtävässään varmistuttuamme jatkuvuudesta tärkeimmässä osakkuusyhtiössämme Cloetta Fazerissa.

Fazer-konsernissa on viimeisen kolmen vuoden ajan tehty kattavaa kehitystyötä. Konsernin strateginen kehitys on jaettu neljään osa-alueeseen: kannattava kasvu, yritysidentiteetti, organisaatio ja osaaminen sekä toiminnallinen ylivoimaisuus.

“Runsaan kolmen vuoden aikana olemme edenneet hyvin, mutta kehitystyö on jatkuva prosessi, joka vaatii lisää johtamisresursseja ja laajempaa osaamista myös konsernijohdossa”, toteaa konsernijohtaja Berndt Brunow.

”Kun saimme tiedon Karsten Slotten suunnitelmista muuttaa takaisin Suomeen, tuntui luonnolliselta tarjota hänelle uusia haasteita Fazer-konsernissa. Karstenilla on laajaa osaamista kaikilta edustamiltamme aloilta, ja hän tuntee Fazerin erittäin hyvin.”

Lyhyesti Karsten Slottesta

Karsten Slotte toimi Fazer Makeisten toimialajohtajana vuosina 1997 - 2000. Cloettan ja Fazer Makeisten yhdistyessä hänet nimitettiin Cloetta Fazerin varatoimitusjohtajaksi ja Makeisten toimialajohtajaksi. Toukokuusta 2002 on Karsten Slotte toiminut Cloetta Fazer AB (publ):n toimitusjohtajana ja konsernijohtajana. Hänellä on lisäksi vankka kokemus leipomoalalta.

Slotte toimii mm. Swedish Match AB (publ):n, Oy Onnisen, DLF:n (Dagligvaruleverantörers Förbund) ja Suomalais-Ruotsalaisen Kauppakamarin hallituksen jäsenenä.

Konsernijohtaja Berndt Brunow, puh +358 20 555 3170
Viestintäjohtaja Ulrika Romantschuk, puh +358 40 566 4246

Yrityksestä

Fazer on kansainvälinen perheyritys, joka tarjoaa leipomo-, makeis- ja keksi- ja viljatuotteita, kasvipohjaisia aterioita, maidottomia tuotteita sekä ruokailu- ja kahvilapalveluita. Meillä on toimintaa kahdeksassa maassa ja vientiä noin 40 maahan. Fazerin missio on Ruokaa, jolla on merkitys makuelämyksiä. Fazerin menestys on sen perustamisesta lähtien vuonna 1891 perustunut parhaaseen tuotteiden ja palvelun laatuun, rakastettuihin brändeihin, osaaviin ihmisiin ja vastuulliseen toimintatapaan. Fazer-konsernin liikevaihto vuonna 2017 oli 1,6 miljardia euroa ja yrityksessä työskentelee 15 000 henkeä. Fazer noudattaa liiketoiminnassaan eettisiä periaatteita, jotka pohjautuvat yrityksen arvoihin ja YK Global Compactin periaatteisiin. Kun haluatte hyvää