Käsin tehty Amica-sima valloittaa perinteisellä maullaan

Amica-sima sai Iltalehden simatestissä miltei täydet pisteet ja oli siten selkeä simatestin voittaja. Testissä vertailtiin kuutta eri simaa. Iltalehden raadin mukaan Amica-sima maistuu oikealta simalta, kuin kotona tehty!

Iltalehden raati kuvaili simaa seuraavasti: Poreinen, makea, samea. Kaikki siman elementit mukana ja tasapainossa. Plussaa rusinoista. Pisteet 4,5/5.

Amica-ravintoloiden keittiöissä on huhtikuun lopulla kuhinaa, kun ravintolahenkilökunta valmistaa aitoa kotisimaa mukaan myytäväksi vapun alla. Monina vuosina peräkkäin simatesteissä ykköspalkintoja voittanut Amica-sima hurmaa kotitekoisella maullaan.

”Amica-sima valmistetaan perinteitä kunnioittaen käsityönä ravintoloissamme. Valmistamme Amica-siman samalla menetelmällä kuin kotonakin: aluksi kuoritaan sitruunat, ja vettä keitetään fariinisokerin kanssa. Sima pullotetaan rusinoiden kera ja annetaan käydä hiivalla. Siksi sen maku on perinteinen, lapsuudesta tuttu”, kuvailee Marianne Nordblom, Fazer Food Servicesin tuotekehitysjohtaja.

Amica-ravintolat kautta maan valmistavat joka vuosi siman itse saman reseptin mukaan, ja simaa myydään Amica-ravintoloissa ympäri Suomen. Simaa myydään 1,5 litran muovipullossa (hinta ravintolasta riippuen 3,90–4,50 euroa) ja litran lasisessa pullossa (5,60 euroa). Kuumimmillaan simasesonki on vappuviikolla.

Pidä varasi – suosikkisima viedään käsistä!

Jokavuotiseen vappuperinteeseen kuuluva itse tehty sima on Amica-ravintoloiden yksi suosituimmista mukaan myytävistä kausituotteista. Siksi sen valmistus aloitetaankin ajoissa joka vuosi. Amica-sima myydään loppuun maanlaajuisesti vappuaaton aamupäivällä, joten kannattaa hakea oma vappujuoma ajoissa! Tarkista lähin myyntipisteesi listalta: www.amica.fi/meiltasimaa

Hauskaa vappua kaikille asiakkaillemme ja siman ystäville!

Lisätietoja Amica-simasta:

www.amica.fi/kodin-juhlat/vappuna-nautitaan-simaa-ja-munkkeja/piknikvinkit-vappuun/

Painokelpoisia kuvia: www.fazergroup.com/pictures,”Media_Press”,”Vappu”

Marianne Nordblom, johtaja, tuotekehitys ja gastronomia, Fazer Food Services puh. 0400 605 778
Laura Tötterman, viestintäpäällikkö, Fazer-konserni, puh. 044 711 9550

Sähköpostit ovat muotoa etunimi.sukunimi(at)fazer.com

Fazer on kansainvälinen perheyritys, joka tarjoaa leipomo-, makeis- ja keksi- ja viljatuotteita sekä ruokailu- ja kahvilapalveluita. Fazerilla on toimintaa kahdeksassa maassa ja vientiä yli 40 maahan. Fazerin missio on luoda makuelämyksiä. Yrityksen menestys on sen perustamisesta lähtien vuonna 1891 perustunut parhaaseen tuotteiden ja palvelun laatuun, rakastettuihin brändeihin, osaaviin ihmisiin ja vastuulliseen toimintatapaan. Fazer haluaa, että elämä maistuisi hyvältä joka päivä. Fazer-konsernin liikevaihto vuonna 2014 oli yli 1,6 miljardia euroa ja yrityksessä työskentelee yli 15 000 henkeä. Fazer noudattaa liiketoiminnassaan eettisiä periaatteita, jotka pohjautuvat yrityksen arvoihin ja UN Global Compactin periaatteisiin.

Kun haluatte hyvää