Leikkisä suomalainen Pure Dark -suklaasarja hemmottelee tumman suklaan ystäviä

Fazer tuo suomalaisille uuden yllätyksellisen premium-suklaiden sarjan.  Fazer Pure Dark -suklaat ovat 70-prosenttista tummaa suklaata. Suklaalevyt on kehitetty ja valmistettu Fazerin suklaatehtaalla Vantaalla. Fazer tuo sarjansa myötä aivan uudenlaisia makuja sekä vanhoille että uusille tumman suklaan ystäville. Tyylikkäisiin kääreisiin pakatut herkut saapuvat myyntiin syyskuun alussa.

Fazer on kuunnellut suomalaisia kuluttajia tarkalla korvalla kehittäessään uutta tummaa Pure Dark -suklaasarjaa. Uutuussuklaan neljä eri makua – paahdettu maissi, kahvi ja kardemumma, minttu sekä perinteinen tummasuklaa – tuovat uudenlaisia makuja mutta samalla vastaavat suomalaisia makumieltymyksiä.

Fazerilla lähes kolmekymmentä vuotta työskennellyt tuotekehitysjohtaja Heli Kylliäinen kertoo, että uudet Pure Dark -suklaat on kehitetty erityisesti arjen pieniin luksushetkiin.
”Uudet suklaamaut ovat ennakkoluulottoman kokeilun tulosta. Pure Dark rikkoo premium-suklaan perinteitä suhtautumalla asioihin uteliaasti, leikkisästi ja kekseliäästi. Nyt lanseerattavat tuotteet ovat makuyhdistelmiltään kuluttajien mielestä parhaimpia”, kertoo Kylliäinen.

Uusi Pure Dark -sarja huomioi laadukkaita tuotteita ja hienostuneita makuja arvostavat tumman suklaan ystävät sekä kuluttajat, joille tumma suklaa on terveellisempi vaihtoehto. ”Suomessa korkealuokkaiset premium-suklaalevyt ovat suosittuja. Premium-suklaalevyjä ostetaan pääasiassa itselle ja omaan herkutteluun”, kertoo Senior Brand Manager Susanna Varsanpää Fazerilta.

Yllättävän erilainen tumma suklaa

Fazer Pure Dark -sarjassa on neljä herkullista makua. Suklaasarjan yllätyksellisimmät maut ovat paahdettu maissi, joka sulaa suuhun hieman suolaisena sekä kahvi & kardemumma, joka hurmaa mausteisella salaperäisyydellään. Suklaasarjaa täydentävät suomalaisten rakastama minttu viileydellään sekä perinteinen tummasuklaa, joka on totuttua pehmeämmän makuinen. Kaikkien makujen kaakaopitoisuus on 70 prosenttia.

Fazer Pure Dark 70% Cocoa tumma suklaa 95 g
Fazer Pure Dark 70% Roasted Corn tumma suklaa 95 g
Fazer Pure Dark 70% Twist of Mint tumma suklaa 95 g
Fazer Pure Dark 70% Coffee & Cardamom tumma suklaa 95 g

”Fazer Pure Dark kannustaa rikkomaan rutiinit ja löytämään uudet kuviot. Se näyttää esimerkkiä tuomalla perinteiseen premium-suklaakategoriaan modernia designia, mielikuvituksellisia makuja sekä yllätyksellisyyttä pakkauksessa ja täysin uudenlaisessa muotissa.”, kertoo Varsanpää. Uutuussuklaiden kehityksessä huomioitiin myös se, että kuluttajat haluavat pienempiä levykokoja sekä pakkausratkaisuja, jotka mahdollistavat tuotteen säilymisen siistinä seuraavaan nautintohetkeen.

Valmistus Suomessa

Tänä vuonna tulee kuluneeksi 120 vuotta siitä kun suomalainen perheyritys Fazer aloitti makeisten valmistuksen vuonna 1894. Monet perinteiset tuotteet kuten Mignon, Fazerin Sininen ja Geisha ovat jo osa suomalaista makuperimää. Fazerin vanhin tummasuklainen levy, Taloussuklaa vuodelta 1917, on edelleen suosittu.

Tumman suklaan kiinnostus kuluttajien parissa alkoi muutamia vuosia sitten ja herkku on onnistunut sulattamaan suomalaisen maitosuklaakansan sydämet. Tummaa suklaata on opittu maistelemaan sellaisenaan ja nyt Pure Dark -sarjan makuyhdistelmät tuovat uusia vivahteita tummien suklaiden kiehtovaan maailmaan. Kaikki Fazerin makeistehtaat ja keksitehdas sijaitsevat Suomessa: Vantaalla (suklaat ja keksit), Lappeenrannassa (sokerimakeiset) ja Karkkilassa (ksylitolituotteet). Fazerin makeisista 95 % valmistetaan Suomessa. Fazer Makeiset työllistää Suomessa yli 1 200 henkilöä.

Susanna Varsanpää, Senior Brand Manager, Fazer Makeiset, p. 050 395 0050

Satu Ikäheimo, viestintäpäällikkö, Fazer-konserni, p. 050 380 4996

Sähköpostiosoitteet ovat muotoa
etunimi.sukunimi@fazer.com
www.fazer.fi/puredark
#uudetkuviot, #suklaalahja

Näin uutuusmakuja kommentoitiin (video):

Painokelpoiset kuvat:
www.fazergroup.com/pictures, ”Media_Press”, ”Fazer Pure Dark”

Fazer on kansainvälinen perheyritys, joka tarjoaa leipomo-, makeis- ja keksituotteita sekä ruokailu, ravintola- ja kahvilapalveluita. Fazerilla on toimintaa kahdeksassa maassa ja vientiä yli 40 maahan. Yrityksen menestys on sen perustamisesta lähtien vuonna 1891 perustunut parhaaseen tuotteiden ja palvelun laatuun, rakastettuihin brändeihin ja osaaviin ihmisiin. Fazer noudattaa liiketoiminnassaan eettisiä periaatteita, jotka pohjautuvat yrityksen arvoihin ja UN Global Compactin periaatteisiin. Fazer-konserni toimii kahdella liiketoiminta-alueella. Fazer Brands on tunnettu maukkaista leipomotuotteista ja makeisista. Fazer Food Services tarjoaa hyvää ruokaa ja asiakaskohtaisia palveluita sopimusruokailussa. Fazer-konsernin liikevaihto vuonna 2013 oli lähes 1,7 miljardia euroa ja yrityksessä työskentelee yli 15 000 henkeä.