Maailman harvinaisin suklaa palaa Fazerille – Fazer Pure Ruby taas saatavilla

Fazer on tuonut myyntiin uuden rajoitetun erän Fazer Pure Ruby -suklaata. Edellinen Ruby-suklaa myytiin loppuun kolmessa päivässä. Harvinaisia Fazer Pure Ruby -suklaalevyjä on saatavilla vain Fazerin omista myyntipisteistä: Fazer Experience -vierailukeskuksesta, Fazer Café -kahviloista ja Fazer Candy Store -verkkokaupasta.

Maailman harvinaisimmaksi suklaaksi kutsuttu Ruby-suklaa on vuonna 2017 lanseerattu uusi suklaalaatu, joka perustuu erityisiin ruby-kaakaopapuihin ja ainutlaatuiseen valmistusmenetelmään. Ruby-suklaassa yhdistyvät tumman suklaan, maitosuklaan ja valkoisen suklaan ominaisuudet, mutta se on täysin oma suklaalajinsa.

Fazer Pure Ruby -suklaalevyt valmistetaan Fazerin Vantaan suklaatehtaalla ja niitä on saatavilla vain Fazer Experience -vierailukeskuksesta Vantaalta, Fazer Café -kahviloista ja Fazer Candy Store -verkkokaupasta. Nyt valmistettava erä on 48 000 levyä eli suurempi kuin marraskuussa.

Fazer toi ensimmäisen erän Ruby-suklaata myyntiin marraskuussa 2018. Suklaalevyt myytiin loppuun vain kolmessa päivässä. Ruby-suklaan saama palaute oli erittäin positiivista, ja marraskuusta lähtien Fazerilta on kyselty, koska suklaa tulee uudelleen myyntiin.

”Perustajamme Karl Fazer oli rohkea edelläkävijä, jolle maailma oli ideoiden ja inspiraation lähde. Olemmekin todella iloisia, että saimme tätä harvinaista raaka-ainetta käyttöömme lisää näin nopeasti. Fazer Pure Ruby on täydellinen suklaa, kun haluat osoittaa, että välität läheisistäsi” kertoo brand manager Helen Ojamäe Fazerilta.

Ruby-suklaan kehitystyö kesti yli kymmenen vuotta ja se on patentoitu keksintö.

Suklaa tehdään Norsunluurannikolla, Brasiliassa ja Ecuadorissa kasvaneista, vastuullisesti tuotetuista kaakaopavuista.

”Ruby-suklaan erityispiirteet ovat peräisin erityisistä ruby-kaakaopavuista. Niistä tehty suklaa on luontaisesti vaaleanpunaista ja maistuu marjaisalta, mutta sitä ei ole värjätty eikä siihen ole lisätty makuaineita” kertoo Fazer Makeisten tuotekehitysjohtaja Tiina Karppinen.

Fazer Pure Ruby-suklaalevyjä on saatavilla Fazer Experience -vierailukeskuksesta Vantaalta, Fazer Café -kahviloista ja Fazer Candy Store -verkkokaupasta niin kauan kuin suklaata riittää.

Yhteystiedot:

Fazer Candy Store

Fazer Experience

Fazer Café -kahvilat

#fazerpureruby  https://fi.fazer.com/products/fazer-pure-ruby-suklaa-95g

Fazerin mediapuhelin palvelee ma–pe kello 8–16, puh. +358 40 668 2998, media@fazer.com

Kuvat: http://www.fazergroup.com/pictures - Media_Press - Fazer Pure Ruby

Liisa Eerola, viestintäjohtaja, Fazer Makeiset, puh. +358 44 710 8860

Fazer on kansainvälinen perheyritys, joka tarjoaa leipomo-, makeis- ja keksi- ja viljatuotteita, kasvipohjaisia aterioita, maidottomia tuotteita, mukaan otettavaa ruokaa ja juomia sekä ruokailu- ja kahvilapalveluita. Fazerin missiona on Ruokaa, jolla on merkitys. Fazerilla on toimintaa kahdeksassa maassa ja vientiä noin 40 maahan. Fazerin menestys on sen perustamisesta lähtien vuonna 1891 perustunut parhaaseen tuotteiden ja palvelun laatuun, rakastettuihin brändeihin, osaaviin ihmisiin ja vastuulliseen toimintatapaan. Fazer-konsernin liikevaihto vuonna 2017 oli 1,6 miljardia euroa ja yrityksessä työskentelee lähes 15 000 henkeä. Fazer noudattaa liiketoiminnassaan eettisiä periaatteita, jotka pohjautuvat yrityksen arvoihin ja YK Global Compactin periaatteisiin.

Kun haluatte hyvää